Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikkuminen liikkumisen ilosta, ei hampaat irvessä

Vierailija
29.12.2013 |

Onko monella liikkuminen mennyt pieleen ja täytyy raataa paita märkänä ja tavoitteellisesti. Itse nautin reippaasta kävelystä, hiihdosta leppoisaan tahtiin ja uinnista. Matka tai syke ei ole oleellista, vaan nautinto. Eri asia tietysti kilpaurheilijat, mutta vapaa-ajan harrastelijana työn vastapainoksi liikkuminen itselle sopivaan tahtiin tuo iloa näin. Olen hoikka eli mistään painon pudottamisesta liikunnassani ei ole kyse.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en tykkää oikein mistään tavoitteellisesta. Uiminen on ihanaa ja hauskaa, ja lasten kanssa riehutaan pitkin metsiä, tanssitaan jne.

Tämä nyt siis niille, joiden on vaikeaa nauttia mistään liikunnasta...ei sen tarvitse olla "oikeaa" urheilua ollakseen liikuntaa :) Kunnon kohotessa voi sitten alkaa ihmeesti kiinnostaa kaikenlainen mikä ennen inhotti!

Vierailija
22/24 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:23"]

Minusta on hassua kuunnella ylipainoisten valitusta kuinka liikunta on pakkopullaa ja inhottavaa. Totta pirussa se on sitä kun kunto on huono ja joutuu raahaamaan kilotolkulla ylimääräistä mukana. Liikunta onkin sitten vasta kivaa kun kunto kasvaa, jaksaa enemmän ja huomaa liikunnan vaikutuksen kropassaan.

[/quote]

Ei se kaikille ole kivaa sittenkään... Minulla ainakin on ollut lapsesta asti se, että kaikki missä hengästyy tai tulee hiki on syvästi vastenmielistä. Ylipainoinen en ole enkä ole koskaan ollut. Tällä hetkellä paino 49 kg, pituutta 161 cm.

Yritin aikoinani kovasti liikkua kun ajattelin että on pakko, on tullut koitettua kuntosalia, vatsatanssia, Porin juoksukoulua, uimista, mutta kaikki vaan on yhtä vastenmielistä, jopa vaikka kunto nousee treenin myötä, joten nykyisin olen hyvällä omallatunnolla sohvaperuna. Onneksi minulla ruokahalu on sellainen että kun en kuluta paljon, ei tee mieli paljoa ruokaakaan joten en liho.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:39"]

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:23"]

Minusta on hassua kuunnella ylipainoisten valitusta kuinka liikunta on pakkopullaa ja inhottavaa. Totta pirussa se on sitä kun kunto on huono ja joutuu raahaamaan kilotolkulla ylimääräistä mukana. Liikunta onkin sitten vasta kivaa kun kunto kasvaa, jaksaa enemmän ja huomaa liikunnan vaikutuksen kropassaan.

[/quote]

Ei se kaikille ole kivaa sittenkään... Minulla ainakin on ollut lapsesta asti se, että kaikki missä hengästyy tai tulee hiki on syvästi vastenmielistä. Ylipainoinen en ole enkä ole koskaan ollut. Tällä hetkellä paino 49 kg, pituutta 161 cm.

Yritin aikoinani kovasti liikkua kun ajattelin että on pakko, on tullut koitettua kuntosalia, vatsatanssia, Porin juoksukoulua, uimista, mutta kaikki vaan on yhtä vastenmielistä, jopa vaikka kunto nousee treenin myötä, joten nykyisin olen hyvällä omallatunnolla sohvaperuna. Onneksi minulla ruokahalu on sellainen että kun en kuluta paljon, ei tee mieli paljoa ruokaakaan joten en liho.

[/quote]

Liikunnan tarkoitushan on pitää sinut terveenä ja toimintakuntoisena;

http://www.hs.fi/ulkomaat/a1305584270477

Vierailija
24/24 |
30.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2013 klo 11:26"]

Oi kiitos kun pääsen floodaamaan! Nyt on nimittäin niin että mulla on ihan sietämätön olo kun en ole päässyt liikkumaan moneen kuukauteen.... En malta odottaa että pääsen kohta taas salille jatkamaan treenaamista. Kyllä se tosiaan on ainakin omalla kohdalla niin että on pakko liikkua että jaksaa ja mieli pysyy kasassa. Tällä hetkellä koskee joka ikiseen paikkaan kun aineenvaihdunta on jumissa ja kuona-aineet jumahtaneet lihaksiin, mieli maassa, en saa unta ja muutenkin liikkumaton elämäntapa tuo mulle kourallisen muutakin laiskuutta, koti jää useammin siivoamatta ja helppoa roskaruokaa menee.... Mutta nyt olen terve ja saan taas jatkaa liikkumista! :) :) :)))))) Oiii tätä onnea ^_^

[/quote]

Muistahan sitten alusta alkaen tempoa salilla täysillä ihan hampaat irvessä. Jos sinä aloitat kevyesti, niin kohta joku salikaverisi kirjoittaa tänne ja "viattomasti ihmettelee", miten laiskasti ja ilman tavoitteita joku taas treenaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme