Mitä tekisit, jos miehesi ajattelisi sinusta näin?
Naureskelin ukolle, että on se vaan hassua, miten ihmisistä voi tehdä diagnooseja - en oikein muista tarkasti sananvaihtoamme, olin niin pöllämystynyt ukon sanoista. Jotenkin kuitenkin sanoin silleen, että "minua ei voi sanoa bipolääriseksi, kun en ole yhtään sellainen, en ole koskaan ollut". - Mies, joka on yleensä hiljainen ja fiksu, sanoi, että "eikös se yksi psykiatri niin sanonut?" Mä olin aivan yllättynyt. Sanoin, ettei se psykiatri minua tosiaan bipoksi sanonut, vaan uupuneeksi - jota olin miehen tekojen takia! - Mies vaan jankutti, että mä olen bipo. - Onko hän tosiaan muka unohtanut, että se oli hänen äitinsä, jonka *diagnoosi* minusta oli bipo. - Loukkaantuisitko, jos sinua syyttä nimiteltäisiin vaikka nyt bipoksi? Vaikuttaisiko asiaan, että sen tekisi mies, jonka nyt sentään pitäisi tuntea sinut useamman vuoden avioliiton jälkeen?
Kannattaa yrittää selvittää asia. Ihmiset tosin tuntuvat ajattelevan kukin oman subjetiivisen kykynsä mukaan. Ehkä hän ei tarkoittanut sillä niin pahaa kuin miltä tuo kuulostaa.