Suosittele kasvovoidetta 40+ rasvoittuvalle ja pintakuivalle iholle
Nyt on mitta täynnä purkkia ja purnukkaa. Olen etsinyt hyvää kasvovoidetta vuosia, enkä enää usko sellaista löytyvänkään, joka sopisi minun iholleni. Olen jo nelikymppinen ja iho rasvoittuu edelleen. Iho on kuitenkin pintakuiva ja herkkä.
Olen laittanut pitkän pennin eri voiteisiin, kosmetologin suosittelemia ja hyväksi minulle toteamia, mutta omaan makuuni ne eivät lopulta ole olleet. Iho on kiiltänyt kuin kiiltomadolla, eikä se kosmetologin mielestä haittaa. Noh, minua haittaa!
Pitäisin enemmän voidekoostumusesta, vaikk juuri niitä gel-versioita tyrkytetään aina rasvoittuvalle iholle. Ne jäävät kalvomaisesti ihoni pintaan. Haluan, että voide imeytyy. En voi sietää limaista naamaa illalla/yölläkään. Tuntuu että naama takertuu tyynyliinaan kiinni, kun kasvot ovat niin rasvaiset jostain voiteesta, jonka pitäisi olla niin ihanan kosteuttava ja imeytyvä, pah.
Ottaisin mielelläni yhden voiteen, en yö- ja päivävoidetta, olen kyllästynyt tosiaan noihin purkkeihin ja purnukoihin ja eri rasvoihin, kun ei niistä ole mitään hyötyä. En odota enää, että ihoni heleytyisi tai muuttuisi ihanaksi samettimaiseksi tasaiseksi jne. Tarvitsen voiteen, jota laittaa naamaan kun sitä kiristää.
Toki jos joku samanlaisen ongelmaihon kanssa taistellut on löytänyt jonkun ihmeaineen, jota pitää ostaa yöksi/päiväksi ja seerumeita ym. olen EHKÄ valmis vielä kokeilemaan.
VInkkejä?
Kommentit (20)
Unohda nuo geelivoiteet, ne vain tukkivat ihoa. Ja pitkällä tähtäimellä lisäävät rasvan määrää. Silikonit voiteissa ovat huono juttu, samoin hajusteet.
Itse olen siirtynyt luonnonöljyihin lähes kokonaan. Oletko kokeillut kookosöljyä? Se on halpaa ja sopii useimmille. Pari tippaa kasvojen kosteutukseen riittää ja silmämeikin poistoaineena tämä on aivan loistavaa.
Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua
Kookosöljy ei todellakaan sovi kasvoille paitsi jos haluaa aknen villiintyvän.
Se rasvoittuu koska on kosteusköyhä. Hanki kosteusvoiteita jotka on tarkoitettu erittäin kuivalle iholle ja käytä hyaluronihappoa.
Kokeile apteekin perusvoiteita, monta sarjaa eri rasva%.
Edullisia, hajusteettomia. Jos satuit ostamaan liian rasvaisen kasvoille, voit sen käyttää loppuun käsi- tai jalkavoiteena.
Itse käytän Aqvalan L.
Vichyn vihreä sarja. Mulla toimii. Yövoide saa olla hoitava.
N50
Vierailija kirjoitti:
Kookosöljy ei todellakaan sovi kasvoille paitsi jos haluaa aknen villiintyvän.
Ei pidä paikkaansa. Mulla on akneherkkä iho ja kookosöljy pitää sen todella hyvässä kunnossa.
Kookosöljyssä on antibakteerisia ominaisuuksia, jotkut käyttää sitä jopa deodoranttina.
Mitä jos et etsisikään voidetta vaan, seerumia? Sitä lisäisit johonkin voiteeseen mikä on ihan ok? Seerumit auttaa oman kokemukseni mukaan iho-ongelmiin paremmin kuin voide. Tässä oli esitelty joitain.
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/72f8d41e-30e2-4113-a357-03705217e0f4
Samanlainen iho, ja parhaiten toimii.... tadaa.... Humektan. Tulee edulliseksi myös!
https://www.itsehoitoapteekki.fi/tuotteet/ihonhoito/perusvoiteet/humekt…
Katso Miia Johanssonin blogista ohjeita ihonhoitoon. Perustuu luonnonkosmetiikkaan. Samoin esim. Twistbe-kauppa auttaa hienosti henk.koht palvelullaan ihmisiä ihonhoidossa. Itselläni on samankaltainen iho kuin sulla ja olen saanut jonkun verran apua noista yllä mainituista. Pintakuivuuden olen saanut kokonaan pois kasvovesien ja kasvo-öljyjen avulla, mutta koska mulla on myös herkkä iho ja järjettömän suuret rumat ihohuokoset niin eihän tästä tosiaan mitään sametti-ihoa tule. Tämä luonnonkosmetiikka on ihan oma maailmansa, eikä todellakaan tarkoita mitään hörhöilyä. Kannattaa tutustua.
Käytätkö mitään muuta ihollesi, kuin sitä voidetta? Miten esim puhdistat? Itse sain tuollaisen ihon tasapainoon kun panostin tosissani ihonhoitoon, nyt mulla on päivittäin useampaa tuotetta käytössä, mutta kaikki ei tästä pidä ja alapeukkujahan tästä saa.
Vierailija kirjoitti:
Whamisa Double Rich Lotion
Whamisan tuotteissa on järkyttävät hajusteet ja sisältävät mm. linoloolia, joka on hyvin yleinen iho-ongelmia aiheuttava aine. Halpiskosmetiikassa raivostuttavan yleinen raaka-aine vaikka haitat on tiedossa.
Luonnonkosmetiikan puolelta löytyy myös hyviä tuotteita kuten Katja Kokko -tuotteet. Whamisa kannattaa kiertää kaukaa, jos on vähänkin herkkä iho.
Mulla on rasvainen mutta pintakuiva iho. Apteekin CeraVe sarjan tuotteet ovat suosikkejani. Kosteusvoiteena käytän sarjan moisturising lotionia pumppupullossa. Siinä lukee että on kuivalle ja erittäin kuivalle iholle mutta ei ole yhtään raskas voide, imeytyy hyvin eikä ärsytä ihoa.
Tällä hetkellä on käytössä myös CeraVe hydrating cleanser. Käytän sitä aamuisin koska ei poista meikkiä mutta puhdistaa hellävaraisesti ja kosteuttaa. Ihania tuotteita, riittoisia ja edullisia. Useista tuotteista on useita kokoja myös saatavilla.
La Roche Posay:
Effaclar K (+)
Olen kohta 2 kk käyttänyt ja olen enemmän kuin tyytyväinen!
Mä oon ihastunut Cliniquen Dramatically Different Moisturizing Gel voiteeseen. Aamuin ja illoin. Sopii loistavasti mun pintakuivalle sekaiholle. Tuosta on myös lotion versio. Kuivuu tosi hyvin eikä jätä mitään ns pintaa.
Voi käyttää jonkun muun voiteen alla myös, mutta itse olen huomannut tehokkaamaksi esim kun tosi kuivana iho talvella, käyttää kosteuttavaa seerumia. Muuten käytän vain tätä.
Kakkahattutäti kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Whamisan tuotteissa on järkyttävät hajusteet ja sisältävät mm. linoloolia, joka on hyvin yleinen iho-ongelmia aiheuttava aine. Halpiskosmetiikassa raivostuttavan yleinen raaka-aine vaikka haitat on tiedossa.
Luonnonkosmetiikan puolelta löytyy myös hyviä tuotteita kuten Katja Kokko -tuotteet. Whamisa kannattaa kiertää kaukaa, jos on vähänkin herkkä iho.
Whamisan tuotteissa ei ole linoloolia eikä mitään keinotekoisia hajusteita. Kaikkein herkkäihoisimmille ne eivät tosin sovi fermentoitujen ainesosien takia.
Katja Kokko on bloggaaja, hänellä ei edes ole omaa kosmetiikkasarjaa.
Mulla on ihan sama ongelma. Jos joku suosittelee jotain hyvää, niin voisin koittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnonkosmetiikan puolelta löytyy myös hyviä tuotteita kuten Katja Kokko -tuotteet. Whamisa kannattaa kiertää kaukaa, jos on vähänkin herkkä iho.Whamisan tuotteissa ei ole linoloolia eikä mitään keinotekoisia hajusteita. Kaikkein herkkäihoisimmille ne eivät tosin sovi fermentoitujen ainesosien takia.
Katja Kokko on bloggaaja, hänellä ei edes ole omaa kosmetiikkasarjaa.
Tässä vielä Katjan postaus Whamisasta parin viikon takaa
https://katjakokko.com/katsaus-whamisan-uudistuneisiin-tuotteisiin/
Vierailija kirjoitti:
Mistä sä oikein revit näitä :D
Mossa