Kuka haluaisi vain hypätä joulun yli?
Se olisi niin helppoa. Voisi elellä ihan tavallisesti vain.
Kommentit (33)
mulle sopisi jos joulu kestäisi vain päivän.
Sen kus hyppäät. Teet jotain muuta ne pari päivää. Luultavasti olet kuitenkin töistä vapaalla. Nauti siitä.
Siivoa vaikka vihdosta viimein ne yläkaapit.
Joulu olisi ihan mukava jos olisi siihen varaa. Tykkään pienimuotoisista, kodikkaista jouluista. Haluaisin kutsua vieraita (sisaruksen perheen, äidin jne) mutta ei ole nyt yhtään varaa jouluruokiin saati lahjoihin joten en kutsu taaskaan :(
Mä voisin hypätä joulun välipäivät joka vuosi yli suoraan uuteen vuoteen. Vuoden ehdottomasti tylsimmät päivät ainakin mulle.
Ei ikinä! Joulu kuuluu suomalaiseen kulttuuriin. Sitä on puolustettava ulkopuolisilta uhilta! #MFGA Meillä ei sanota hyvää pyhiä, meillä sanotaan HYVÄÄ JOULUA!
Vierailija kirjoitti:
Minäkin pidän joulusta joten en näe tarpeellisena skipata sitä. En sitten itse taas koe esim. juhannusta minkäänmoisen juhlimisen arvoisena niin en silloin pakkomökkeile, grillaile, mitä kaikkea nyt juhannukseen kuuluukaan.
Eli kysymys ap: jos et pidä joulusta miksi joudut järjestämään sitä? Jos sinulla on mies joka rakastaa joulua järjestäköön hän sen ja toisaalta ihan kohteliaisuussyistä (jos miehesikin tekee vastapalveluksia) niin miksette järjestäisi yhdessä niin että miehellä on kokonaisvastuu ja tekee isoimman homman mutta sinä jotain pienempää.
Jos koet että lapsille tulee antaa joulu niin varmasti pienemmälläkin järjestämisellä pääsee kuin nyt ahdistelet:
1. Asuntoa EI tarvitse joulusiivota
2. Kaikki ruoat VOI ostaa valmiina kaupasta ja saada ne kotiinkuljetettuna kotiin
3. Lahjat saa ostettua (ja tilattua paketoituna) netistä
4. Kuusen saa kotiinkuljetettuna
5. Moni kukkakauppakin tarjoaa kotiinkuljetusta jos haluat vähän joulutuoksua ja koristelua kukka-asetelman tai parin myötä kotiin
Siinäpä se. Ei joulua tarvitse stressata.
Stressaankin kaikkeen tähän menevää rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä taas se, joka viime vai toissavuonna ilmoitti olevansa järjestämättä joulua, kun kukaan ei auta? :D
Se on varmaan ollut Amnattivalittaja 🙄
Mulla alkaa talviloma heti joulun jälkeen ja aion nauttia joulusta oikein pitkän kaavan mukaan 🎄🎁
Vierailija kirjoitti:
mulle sopisi jos joulu kestäisi vain päivän.
Niinhän se kestääkin. 25.12. joulu on jo onnellisesti ohi.
En malta odottaa, että joulu on ohi.
Tänä vuonna en kyllä tiedä, että millä kokoonpanolla joulua päästään juhlimaan. 11 hengen porukassa on yksi vanhus ja viisi ulkomailla asuvaa.
Jouluksi taas töihin tuplapalkalla. Sitten vapaista nauttimaan.
Kukaan ei pakota sinua viettämään joulua tai elämään sen takia mitenkään eri tavalla. Voit ignoorata joulun parhaasi mukaan. Ei voi haitata jos näet tai kuulet jotain jouluun liittyvää, voit voin kohauttaa olkiasi ja jatkaa elämääsi.
En mie ainakaa. :) Jouluna meijä perhe kokoontuu vanhempie luo. Miul o siis neljä veljee. :) Kaks o naimisissa ja heil o lapsia, kaksi seurustelee, mut eivät haluu lapsia, ja sit oon mie. Ostetaan lahjoja jokaiselle JA viedään jokainen jouluruokaa, nii vanhempien ei tarvii tehä kui kinkku. :) Veljen lapset tykkää, ku oon ottanu koiran mukaan. Se tykkää hyppiä aluksi, nii saa pitää kiinni, mut sit rauhottuu ja antaa silittää. Miust joulu o todella kivaa aikaa, ku voi olla vanhempie ja veljie kanssa. :) M25