Sukujoulua viettävät: miten aiotte toimia koronajouluna 2020?
Joko on joulusuunnitelmia olemassa?
Omassa perheessä on käyty vasta alustavia keskusteluita, eikä mitään ratkaisua ole löytynyt. Meitä on yli 20 henkeä vauvasta vaariin, mukana riskiryhmäläisiä ja porukkaa ympäri Suomen.
Nyt näyttää varmalta, että kokoontuminen perinteiseen tapaan ei ainakaan tule onnistumaan.
Mites muualla?
Kommentit (42)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meilläkään ei ole tänä vuonna perinteistä sukujoulua. Omien lasteni kanssa olen jo sopinut, että he tulevat jouluna meille. Siskoni ja vanhempieni kanssa pitää vielä sopia, ovatko vanhempani jouluna meillä vai siskoni luona.
Mikä on teidän sukujoulu, jos ei se jo tuosta muodostu?
Perinteisesti meidän sukujoulussa on mun vanhempani, siskoni, siskoni lapset perheineen, minä ja mun lapseni perheineen. Eli nyt me siskokset vietetään joulua erikseen vain omien lastemme ja heidän perheidensä kanssa ja vanhemmista sitten päätetään, kumman tyttären luokse he menevät jouluksi.
Joo ai tuo toinen lausahduskin tuo muistoja mieleen! Tätini muutti pois paikkakunnalta niin sai kyllä kuulla, että miten hän nyt olisi voinut nämä meidän viimeiset vuotemme tässä apuna. Nekin vuodet kesti sen verran monta vuotta, että täti kerkesi jo muuttamaan takasinkin paikkakunnalle.
Kyllä en itse tule ikinä vetoamaan jäljellä olevaan elinaikaani milloinkaan, varsinkaan jos sitä ei ole tarkkaan annettu.... -sama