Korona tuhoaa mielenterveyteni ja avioliittoni
Puoli vuotta tiivistä yhdessäoloa kotona mieheni kanssa alkaa olla liikaa. Eripuraa ja mykkäkoulua on alkanut tulla mitättömimpienki n asioiden suhteen. Olemme etääntyneet toisistamme vaikka fyysisesti olemme lähekkäin.
En osaa edes alkaa purkamaan tätä tilannetta ja muutosta elämäntapaan ei ole näkyvissä koronan takia. Olemme molemmat siis etätöissä kotona ja nyt kun todellakin viimeinkin saamme olla kahdestaan kotona ja tilaisuuksia olisi vaikka mihin, niin emme enää koske toisiamme.
Olen luonteeltani ulospäinsuuntutuva ja tykkään olla ihmisten kanssa tekemisissä, käydä erilaisissa työhön liittyvissä tapahtumissa jne. ja nyt kun kaikki mahdollisuudet jutella uusien ja tuttujenkin ihmisten kanssa on viety pois, olen muuttunut alakuloiseksi. Mitä väliä tällä elämisellä enää on kun se on tätä samaa tylsää harmautta ja rutiinia päivästä toiseen
Olen aina tykännyt pukeutua hyvin ja laittaitua töihin. Nyt olen vain verkkareissa, tukka kampaamatta ja meikkaamatta. Huomaan, että olen vähentänyt jopa suihkussa käymistä. Kaikki tuntuu jotenkin turhalta.
Kaikki ei kuitenkaan ole täysin huonosti, minulla on työtä, mikä onkin ainoa minut järjissäni pitävä asia. Olen myös toistaiseksi terve.
Mitään iloa ei tulevaan talveen ole kuitenkaan näköpiirissä, ei niitä tapahtumia, illanistujaisia kotona tai ravintoloissa. Jokaviikkoinen ruokakauppakäyntikin täytynee vaihtaa verkkotilaukseksi kun korona kiihtyy.
Perheessä on kaksi riskiryhmään kuuluvaa, itse voisin mennäkin.
Kommentit (43)
Korona aika on joillekin erittäin hyvä tulikoe parisuhteen laadulle.
Jos todella on niin, ettei osata arvostaa mahdollisuutta viettää enemmän aikaa yhdessä tai yhdessäolo alkaa olla jatkuvaa riitelyä tai muuten ahdistavaa, kannattaa vakavasti miettiä niitä omia motiiveja ja vaikuttimia edes ylipäätään olla nykyisessä parisuhteessaan..
Ovatko syyt vain totuttuun elintasoon liittyviä?
Tottumuksesta johtuvaa ja pelkoa kohdata yksinolo/uutta jos eroaa?
Yhdessä vain lasten takia?
Yhdessä vain yhteisten lainojen, kuten asunto/autolainan takia?
Yhdessä yhteisen
lemmikkieläimen takia?
Yhdessä vain sukulaisten/ystävien odotusten takia?
Väärin, väärin ja väärin!
Et ole parisuhteessa unelmatalosi, lapsiesi, sukulaistesi, lemmikkisi, omien pelkojesi tai ahneutesi kanssa.
Shh, kukaan muu ei ole koronassa kärsinyt kuin vanhukset. Meidän muiden pitää vain olla onnellisia ja jatkaa eristäytymistä koska random-mummo saattaa muuten kuolla.