Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

UUSI GALLUP: Minkä kokoisen annoksen kokoaisit näistä ruoista

Vierailija
29.12.2013 |

Aloitin aikaisemmin gallupin, jossa kyselin, minkä kokoisia annoksia ihmiset kokoaisivat eri safkoista. Esimerkkiruokina annoin mm. lihapullat perunoiden kera, jauhelihakeitto, pizza jne.

Aika moni tuntuu käsittäneen, että tarkoitin sitä, minkä kokoisia annoksia kokoaisit, jos söisit tämän kaiken. Siis yhden päivän aikana sekä pizzaa että lihapullia että jauhelihakeittoa että aamiaisen buffetista että jälkkärin. Pahoittelen epäselvää kysymyksenasetteluani. Muutama ihminen on kommentoinut, että "syöt ap paljon", kun kerroin syöväni esim. kokonaisen pizzan. Mutta jos siis syön pizzeriassa kokonaisen pizzan, en kauheasti syö muuta koko päovänä.

Mutta siis, tehdäänpä gallup uudelleen uusilla ruoilla. Kuvittele, että söisit tämän annoksen, älä niin, että syöt kaikki nämä esimerkkiannokset samana päivänä. Minkä kokoisia annoksia ottaisit, jos tarjolla olisi:

1. Kanakastiketta, riisiä, salaattia, leipä+levite, maito/vesi

2. Kasvissosekeitto, leipä+levite, maito/vesi

3. Tortilloja erilaisin täyttein, minkä tyyppisiä täytteitä ottaisit, ruokajuomana vesi/limsa/alkoholijuoma

4. Suklaakakku

5. Välipala mistä aineksista haluatkaan

Omat esimerkkini:

1. Riisiä noin desi, kastiketta reilu desi (metsästäisin kananpalasia), puoli lautasellista salaattia, vettä.

2. Yksi täysi lautasellinen kasvissosekeittoa, leivän koosta riippuen 1-2 viipaletta ruisleipää voilla, vettä.

3. 3 tortillaa runsailla kasviksilla ja lihalla, en käytä juustoraastetta tai mitään kermaviiliä tai juustokastiketta, vaan luonnonjugurttia ja itse tehtyä guacamolea. Jos tiedän, että illalla syödään tortilloja, syön päivällä kevyesti. Joisin näiden kanssa olutta.

4. Suklaakakkua ottaisin aterian päälle jälkkäriksi 1-2 cm:n palan kahvin kanssa. Jos syön kahvilassa ison kakkupalan, se on mielestäni jo ateria, ja nipistän muusta.

5. Välipala: joko 2 siivua ruisleipää juustolla ja/tai kinkulla+ kasviksilla tai 1,5 desiä jugurttia kauraleseillä tai Ehrmanin maitorahka teelusikallisella hunajaa tai kourallinen pähkinöitä tai hedelmä ja pari ruokalusikallista raejuustoa.

Ja kuten ekassa gallupissa sanoinkin, olen lievästi ylipainoinen, mutta en näytä kovin läskiltä. Lihasta on aika paljon, vaatekoko m tai välillä 38-42. Liikun 3-5 kertaa viikossa. Ruokailutyyli on se, että ravintolassa haluan syödä kunnolla, samoin viikonloppuiltoina, mutta näinä päivinä syön muilla aterioilla tosi vähän. Normipäivinä aika keskimääräinen, tavallinen ateriarytmi.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pointti tosiaan on se, että olisi kiva tietää, minkä kokoisia annoksia erilaiset ihmiset syövät, ei niinkään noiden ruokien maku. Jos et tykkää kanakastikkeesta, kuvittele että se on jotain mielestäsi, ravintoarvoltaan ja koostumukseltaan vähän samantyylistä ruokaa jne.

Vierailija
2/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Noin 200 g kanakastiketta, ei riisiä, paljon salaattia, vettä

2. Noin 300-400 g kasvissosekeittoa, vettä

3. Tortillat söisin ilman niitä lettuja, mutta tekisin ison salaatin esim. juustosta, salsasta, creme fraichesta jne., ruokajuomana vaikkapa siideri

4. Suklaakakkua menisi noin 100 g

5. Välipalaksi maitorahkaa ja marjoja

Olen normaalipainoinen enkä karppaa, vaikka voisi valinnoista niin kuvitella. Syön vain mieluummin vaikkapa juustoa tai lihaa kuin riisiä/maissilettua/leipää - esim. kasvissosekeiton päälle lapioisin raejuustoa.

Teen salitreenin 2-3 krt viikossa ja juoksen tai spinnaan 5-6 krt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Riisiä 1 desi, kanakastiketta 2 desiä, pieni lautasellinen salaattia, lasi vettä, lasi maitoa

2. Jotakin suht kevyttä keittoa tavallinen lautasellinen, 2-3 pientä siivua tummaa tai vaaleaa leipää, vettä.

3. Lounasaikaan 1 tortilla niukoilla täytteillä, viikonloppuna 3 runsailla

4. 2 cm pala kakkua

5. Välipalaksi yleensä pari siivua ruisleipää sillä täytteellä mitä nyt kaapista löytyy. Tai sit jugurtti tai pari hedelmää.

Vierailija
4/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 163 cm/ 48 kg, koko 34/XS-S. Olen sairastanut syömishäiriötä ja painanut vielä tänä vuonna 43 kg.

1. Kanakastiketta, riisiä, salaattia, leipä+levite, maito/vesi - n. 1 desi riisiä, kanakastiketta sen peitoksi, kolmasosa lautasta salaattia, ei leipää, lasi vettä

- n.4 dl keittoa, 1 leipä, lasi vettä

3. Tortilloja erilaisin täyttein, minkä tyyppisiä täytteitä ottaisit, ruokajuomana vesi/limsa/alkoholijuoma

- 1-2 tortillaa (kanaa, salaattia, tomaattia, kurkkua, salsaa), 2 dl siideriä

4. Suklaakakku

- ohut pala

- banaani, mandariini ja lasi mehua

Vierailija
5/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Riisiä puoli lautasellista, kanakastiketta 2 desiä, vähän salaattia, vesi.

2. Puoli lautasellista keittoo, paljon leipää mielellään juustolla (en pidä keitoista)

3. Jos olisi koti-ilta, varmaan 4 tortillaa yrittäisin änkee kaikilla täytteillä, myös juustoraaste ja kaikki kastikkeet ja sit olis ihan yrjö olo enkä söis aamulla aamupalaa

4. En ottaisi kakkua, en tykkää leivonnaisista, jäätelöä söisin ja paljon!

5. En syö välipaloja, koska syön ison aamupalan ja ateriat. Paitsi treenin jälkeen joskus palkkaria.

Vierailija
6/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastaus: söisin ihan jumalattomasti kaikkea, kanakastiketta ja soppaa vielä santsaisinkin. En voi sietää palstalaisia, jotka aina heruttelevat olevansa ihan vitun laihoja ja syövänsä nirsoillen jotain 1000 kaloria päivässä.

Vierailija
7/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, sama täällä!

Vierailija
8/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 00:41"]

1. Kanakastiketta, riisiä, salaattia, leipä+levite, maito/vesi

4. Suklaakakku

[/quote]

1. Lautanen puolilleen salaattia, riisiä vajaa neljäsosa, kanakastiketta reilu neljännes, vettä, ei leipää.

2. Lautasellinen kasvissosekeittoa, 1-2 palaa leipää voilla/margariinilla, vettä.

3. Jauheliha-paputäyte + salsa, guacamole, juustokastike, salaattia, tomaattia, niitä tulisia vihreitä (en ikinä muista nimeä), kermaviiliä, maissiolut

4. Kun on kyse suklaakakusta, niin suht iso pala.

5. En yleensä syö välipaloja, mutta jos syön, niin jokin hedelmä.

Bmi 21.

Vierailija
9/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 20:03"]

Hah, sama täällä!

[/quote]Mä kävisin vielä lisäks mäkkärissä tai vastaavassa pikaruokakuppilassa.

Vierailija
10/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ikuinen laihduttaja, normaalipainon ylärajoilla. Söisin näin:

1. Kanakastiketta 1 desi, riisiä 1 desi, salaattia paljon, lasi maitoa.

2. Kasviskeittoa pari lautasellista (herkku), ei leipää, juomana vettä

3. 2 tortillaa kanatäyttellä, vihanneksilla ja kaikilla mahdollisilla sooseilla, kokista.

4. Suklaakakkua paaaljon. Tää on mun akilleen kantapääni, makea. Kunnon ruokaa syön ihan järkevästi ja osaan tasata syömisiä muilla aterioilla, jos joskus syön paljon. Mutta suklaa ja jäde, niiden kanssa lähtee mopo totaalisesti käsistä...

5. En syö välipaloja. Tai no, syönhän mä. Sitä suklaata ja jotain pientä herkkua joka välissä. Siksi joudun nipistään kunnon ruuasta ja mulla on aina nälkä, väsyttää, en jaksa liikkua. Pahin ongelmani on se, että syön ihan liikaa makeeta ja laiminlyön terveelliset ruuat.

BMI melkein 25.

Vierailija
11/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Kanakastiketta, riisiä, salaattia, leipä+levite, maito/vesi: Vaihdan kastikkeen quorn-soosiksi. Lautaselle menisi riisiä n. kauhallinen, kastiketta desi, puolitoista, salaattia vähintään puoli lautasellista, ehkä yksi leipä, juomaksi vesi.

2. Kasvissosekeitto, leipä+levite, maito/vesi: lautasellinen keittoa, 2-3 ruisleipää, juomaksi vesi.

3. Tortilloja erilaisin täyttein, minkä tyyppisiä täytteitä ottaisit, ruokajuomana vesi/limsa/alkoholijuoma: 2-3 tortillaa papu/soijatäytteellä, runsaasti kasviksia, juustoa ja salsat, guacamolet yms kastikkeet päälle. Juomaksi olutta.

4. Suklaakakku: 2-3 cm pala ainakin!

5. Välipala mistä aineksista haluatkaan: välipala kuulostaa vähän "isolta", yleisimmin kuittaan sen kahvilla. Jos joskus kehtaan ruveta väsäämään, voisin tehdä viherpirtelön, johon tulisi lehtisalaattia, pinaattia, avokadoa, kurkkua, porkkanaa ja makeutukseksi vaikka banaania/viinirypäleitä/papaijaa yms.

reilusti ylipainoa on.

Vierailija
12/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. pelkkää riisiä ruokalusikallinen, kun kanaa en syö, salaattia sitten reilusti juomaksi vesi

2. n 3dl Kasvissosekeittoa + vesi

3. 2 tortillaa, salaattia, paprikaa, tomaattia, kurkkua, salsaa ja katkarapuja light cola juomaksi 

4. pieni siivu Suklaakakkua

5. Välipala 1 banaani, 4 palaa ruisleipää, oivariinillä ja oltermannilla, marmorette vanukas.

bmi 33.

Vierailija
13/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tosi laiha ja pieniruokainen, se on minulle kunnian asia. Näin söisin:

1: Riisiä vain pari lusikallista, kastiketta vajaa kauhallinen, paljon salaattia, vettä.

2. Vajaa lautasellinen sosekeittoa, ei muuta, vettä.

3. Yksi tortilla kaikilla täytteillä ja niitä ihan runsaasti, mutta enempää en syö. Juomana yksi pieni siideri.

4. En ottaisi varmaankaan kakkua.

5. Välipalaksi hedelmä tai muutama pähkinä tai vähän turkkilaista jugurttia.

Juoksen melkein joka päivä 5km. Pituus 169 cm ja paino 49 kiloa.

Vierailija
14/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Komppaan apria edellä kommannutta, en voi sietää näitä palstalaisia, jotka eivät koskaan syö mitään, ja aina jos joku syö hyvin, ihmetellään kovaan ääneen, että voi kauhee kun sä syöt paljon, siis etkö muka pärjää 1200 kalorilla päivässä niin kuin mä.

Vierailija
15/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ongelma on se, että syön tosi harvoin tommosta tavallista ruokaa. Saatan paastota koko päivän ja sit vedän illalla kaks annosta kiinalaista yksikseni tai otan Hesetä monta hampurilaista tai perhepizzan.

Vierailija
16/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

159/55

1. Vajaa 1 dl riisiä, 1 dl kanakastiketta, puolet lautasesta salaattia. Leipää syön harvemmin mut 1 ruisleipä/ateria. Lasi maitoa tai vettä.

2. Pieni lautasellinen kasviskeittoa, leivät/juomat samat kuin aiemmassa.

3. 1-2 tortillalättyä (riippuu koosta) jauhelihalla, salsalla, salaatilla, tomaatilla, kurkulla, punasipulilla ja kreikkalaisella jogurtilla. Lasi vettä.

4. Hyvin pieni pala suklaakakkua, en välitä makeasta. Mielellään kahvin kylkeen.

5. Välipalana hedelmä, itse maustettu rahka tai ruisleipä kinkulla ja tomaatilla/kurkulla..

Vierailija
17/17 |
29.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. 2 dl riisiä, 1 dl kastiketta. Salaattia reilusti, vettä.

2. Täysi lautasellinen keittoa (lisukkeeksi haluaisin raejuustoa!), 1-2 leipää. Vettä.

3. 2 tortillaa, täytteeksi salsaa, guacamolea, papuja / katkarapuja, vihanneksia. Juomana olut ja / tai vesi.

4. Suklaakakkua reilu pala, ehkä 2-3 cm ainakin.

5. Syön välipaloja tosi harvoin, yleensä hedelmä tai tomaattia, salsaa ja raejuustoa.

Olen 170 cm, 60 kg ja liikun kohtalaisen paljon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän