Miten suhtautuisit, jos miehesi..
Kovasti suuttuessaan (-vaikka olisit nalkuttanut hänen mielestään aivan liiaksi) käyttäisi sinusta nimitystä ämmä tai lehmä? Tai jos puhuisi työkavereistaan välillä tyyliin "ne ämmät/akat siellä...".
Eli tällaista kielenkäyttöä.
Kommentit (9)
Suhtautuisin hyvin vihaisesti. Nimittelyä ei mun parisuhteessa kuunnella.
Mun mies sanoo mua suuttuessaan ämmäksi. En ole pahemmin ajatellut asiaa.
Meilläpäin akka on ihan neutraani normaali sana, ämmä on sitten jo vähän negatiivinen. Lehmä on jo ihan haukkumasana.
Mua ei yleensä mies kutsu miksikään, ei positiivista, ei negatiivista, lapsille puhuu äitinä, tutuille etunimellä ja vieraille vaimona.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:36"]
[/quote]
Mikä on miehen koulutustaso? Meillä mies vaan amis, ja mietin että puhuvatko paremmin koulutetutkin noin. Itse olen korkeakoulutettu ja _hyvin_ vaikea sietää miehen puhetyyliä. Jopa eroajatukset nousevat kun puhuu noin.
[/quote]
Mikä on miehen koulutustaso? Meillä mies vaan amis, ja mietin että puhuvatko paremmin koulutetutkin noin. Itse olen korkeakoulutettu ja _hyvin_ vaikea sietää miehen puhetyyliä. Jopa eroajatukset nousevat kun puhuu noin.
yritän oppia tuntemaan ihmisen ennen parisuhdetta niin hyvin, että tiedän onko tällainen kielenkäyttö mahdollista. Jos on, en ala parisuhteeseen. Jos yhtäkkiä alkaisi puhua noin, miettisin, että nyt on joku asia ihan tosi tosi pahasti vialla ja veisin sen lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:38"]
[/quote]
[/quote]
Olen ajatellut, että se ei ole niin vaarallista, kun tapahtuu vain kun suuttuu pahasti. Itsekin päästän suustani vähän mitä sattuu raivostuessani. Ei se tietty kivalta tunnu kun sen kuulee.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:38"]
[/quote]
[/quote]
Täällä yksi, jonka ex-parisuhteessa nimiteltiin suuttuessa ämmäksi. Järkytyin ihan totaallisesti kun kuulin ensimmäisen kerran. Itse saatan olla todella kamala riiteliä, mutten koskaan ikinä käytä haukkumasanoja. Tulee varmaan kotoa. Hyvin sivistymätön kaveri oli, siis kävi lukion just ja just, eikä ole opiskellut sen jälkeen.
Korvista ulos samointein, en tällaisia jää miettimään, enemmän sitä asiaa, en nimiä.