Lopetin tänään parivuotisen salasuhteen!
Mies järkännyt meille tapaamista tammikuun puoliväliin, olin alustavasti luvannut mennä, mutta nyt peruin ja sanoin syyksi, että en keksi yhtään syytä, mitä hän meidän salasuhteesta hakee. Ja sanoin, että mielestäni hänellä on kotona kaikkea sitä, mitä mies voi toivoa. Ainakin kertomuksiensa perusteella, kaikkea on tarjolla yllin kyllin. Saas nähdä mitä vastaa vai vastaako enää koskaan mitään....
Kommentit (27)
Eikö teitä salasuhteilijat siis ollenkaan häiritse se ajatus, että mies, jonka kanssa naitte, tekee sitä samaa myös sen petetyn vaimon kanssa? Siellähän kulissi on "ehyt parisuhde" siitäkin huolimatta, että teille mahdollisesti kerrotaan, kuinka kaikki rakkaus ja tunne ovat ajat sitten kuolleet. Pahaa aavistamaton ykkösvaimo siellä hoivaa ja hellii miestään. Välillä mies tulee viihdyttämään itseään salasuhdenaisella. Ja tämä kaikki tapahtuu vain siksi, että te mahdollistatte sen, myytte itseänne polkuhintaan.
On helppoa kuokkia parasiittina toisten suhteissa, joissa on arkea, riitoja ja todellisia ongelmia - ja kieltää oma osallisuutensa ja vastuunsa.
Kokemuksesta voin sanoa, että ei tämä toisen naisen asema ole mitään, mitä tavoitella. Omassa tapausessa suhteeni varattuun mieheen on ennen kaikkea ystävyyttä. Keskustelemme asioista ja tuemme toisiamme. Välillä kuitenkin tarjoamme toisillemme myös fyysistä läheisyyttä. Tiedän, että se on väärin ja vihaan heikkouttani. Ajattelen myös miehen ykkösnaista. Vihaan häntä (vaikka hänhän se tässä uhri on eikä ole tehnyt mitään väärää!), mutta tunnen myös pahaa oloa hänen vuokseen. Tämä tilanne on kaikkien osapuolien kannalta aivan kamala. Tehtyä en saa enää tekemättömäksi. Ja kuten sanoin, kaiken lisäksi ole rakastunut tähän kusipääpettäjämieheen. Mäkään en ole tietenkään viaton. Ansaitsisimme siis tän mulkun kanssa toisemme täydellisesti. Mutta nyt on välit jäissä. Ehkä tää on paras ratkaisu tässä tilanteessa, kun mitään ei voi enää peruuttaa.
-2
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 21:47"]
Eikö teitä salasuhteilijat siis ollenkaan häiritse se ajatus, että mies, jonka kanssa naitte, tekee sitä samaa myös sen petetyn vaimon kanssa? Siellähän kulissi on "ehyt parisuhde" siitäkin huolimatta, että teille mahdollisesti kerrotaan, kuinka kaikki rakkaus ja tunne ovat ajat sitten kuolleet. Pahaa aavistamaton ykkösvaimo siellä hoivaa ja hellii miestään. Välillä mies tulee viihdyttämään itseään salasuhdenaisella. Ja tämä kaikki tapahtuu vain siksi, että te mahdollistatte sen, myytte itseänne polkuhintaan.
On helppoa kuokkia parasiittina toisten suhteissa, joissa on arkea, riitoja ja todellisia ongelmia - ja kieltää oma osallisuutensa ja vastuunsa.
[/quote]
Ja summa summarum: lopputuloksena aina kaksi pettynyttä ja petettyä naista. Toinen kokee tulleensa petetyksi ja toinen hyväksikäytetyksi. Puolisoiden pettäjäthän yleensä perustelevat salasuhteitaan sillä, kuinka ne herättävät avioseksin uuteen kukoistukseen (?!). Kaiken takana on siis naisten kilpailuttaminen keskenään. Todella ihmettelen niitä, jotka tietoisesti tuohon leikkiin osallistuvat! Vielä enemmän niitä, jotka perustavat uuden perheen jonkun rikkonaisen avioliiton kustannuksella. Siinä on raskauttavaa painolastia tulevalle suhteelle yleensä niin paljon - entisiä puolisoita, lapsia ym. että aika pakonomaista onnea siinä havitellaan. Kuka on valmis rakastamaan ihmistä, joka voi valehdella ja loukata toista ihmistä niin sujuvasti? Petosta ja itsepetosta koko touhu!
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 19:39"]
Mies järkännyt meille tapaamista tammikuun puoliväliin, olin alustavasti luvannut mennä, mutta nyt peruin ja sanoin syyksi, että en keksi yhtään syytä, mitä hän meidän salasuhteesta hakee. Ja sanoin, että mielestäni hänellä on kotona kaikkea sitä, mitä mies voi toivoa. Ainakin kertomuksiensa perusteella, kaikkea on tarjolla yllin kyllin. Saas nähdä mitä vastaa vai vastaako enää koskaan mitään....
[/quote]
No et tod lopettanut! Toi viimeinen lause paljastaa, että sä odotat ja toivot, että mies vielä lähettää sulle viestin, jossa pyytää sua jatkamaan kanssaan. Oikeesti et ole irtautunut yhtään mistään.
Salasuhteen pakolla lopettaminen on hidas itsemurha. Minun salasuhteeni loppui ennen kuin se ehti edes alkaa. Oli vain katseita, muutama halaus, lopulta tunteiden tunnustaminen puolin ja toisin ja yksi tapaaminen autossa parkkipaikalla, jossa suudeltiin ja vain ihmeteltiin tunteitamme. Tunsimme toisemme, koska mies oli työsuhteessa minuun.
Mies kertoi vaimolleen rakastuneensa toiseen, kun vaimo oli miehen käytöksestä (huono omatunto, puhumattomuus, poissaolevuus) jotain ounastellut ja vaatinut selitystä. Vaimo tuli tapaamaan minua ja sovimme, että en tapaa enää miestä. Mies oli luvannut saman. No, emme tavanneet.
Meni vuosia ja kumpikin elimme elämäämme tahoillamme. Myöhemmin, kun molemmat olimme eronneet, menimme yhteen ja totesimme, että kaikki nuo vuodet kumpikin oli ajatellut toista päivittäin, oikeastaan koko ajan. Kaipauksella. Minusta pahinta pettämistä oli se, että ajatukseni olivat koko ajan tuion toisen miehen luona, vaikken tiennyt hänen elämästään mitään. Nuo ajatukset haittasivat avioliittoani siinä määrin, että se ajautui eroon. Samoin kävi miehelle. En tiennyt hänen eronneen eikä hän minun. Kuitenkin lopulta löysimme toisemme ja elimme 7 vuotta yhdessä. Mies ei vaan koskaan oppinut luottamaan minuun, koska olin "pettänyt" eksääni hänen kanssaan.
[quote author="Vierailija" time="29.12.2013 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 19:39"]
[/quote]
No et tod lopettanut! Toi viimeinen lause paljastaa, että sä odotat ja toivot, että mies vielä lähettää sulle viestin, jossa pyytää sua jatkamaan kanssaan. Oikeesti et ole irtautunut yhtään mistään.
[/quote]
Samaa mieltä. Näillä toisilla naisilla ei yleensä ole mitään henkistä kanttia tehdä itsenäisiä päätöksiä. Ainoa tapa suhteen lopettamiseksi on se, että mies lopettaa. Niin kauan kuin varattu mies vonkaa, kakkosnainen ei osaa sanoa ei. Siitähän se alunperin liikkeelle on lähtenytkin.
Koko salasuhteen luonnekin on sitä, että mies määrittelee reunaehdot. Et soita kotiin, minä soitan sinulle. Kakkosnainen sitten odottelee ja päivystää, koska mies ottaa yhteyttä. Silkkaa itsepetosta.
Yli kahden vuoden salasuhde täälläkin takana. Ja päätin myös lopettaa tämän "suhteen" uuden vuoden kunniaksi. Erittäin ihastunut minäkin, mutta ei tässä mitään järkeä ole. Onneksi tuli joulunpyhät ja aikaa miettiä, päätökseni siis olen jo tehnyt. Tilanne kuulostaa muutenkin ihan samalta kuin ap:lla. En kahdenkaan vuoden jälkeen oikein tiedä, mitä mies on hakenut. Hänen erostaan tai vaimostaan emme ole puhuneet mitään koko aikana. Kaikki näyttäisi olevan siellä päässä kunnossa, mutta ei sitten kaiketi ole. Hauskanpitoa ja sellaista ihanaa hulluutta minä olen tästä saanut, miehen tehtävä on sitten kärsiä huonot omatunnot yms. Mitäs leikkiin minut kutsui...