Mikä voi olla vikana, kun läppäri ei enää käynnisty?
Kommentit (31)
Meillä pimeni samalla tavalla läppäri, ei inahtanutkaan. Siinä oli mennyt paskaksi muistaakseni näytönohjain, eikä sen korjaaminen kannata, maksaa tonnin hujakoilla. Tiedostot saatiin pelastettua ulkoiselle kovalevylle. Ei kun huoltoon kone tarkistettavaksi, voi hyvin olla, että uuden osto on nyt edessä....
Osta uusi (tai käytetty) virtajohto - näin mulla ja kone rupesi toimimaan moitteettomasti.
http://www.tietokonekauppa.fi/type/Hard%2Bdrive%2BCase/
kympistä ylöspäin koteloita, levy siis tollaseen oikeanlaiseen ja usb:hen
15/21
Akku on vanhentunut, eikä siinä enää auta se, että pidät sitä hetken poissa. Konetta voi käyttää verkkovirralla ilman akkua pöytäkoneen tapaan. Jos haluat käyttää ilman verkkovirtaa, osta uusi akku.
Nimim. kokemusta on
Osaako joku neuvoa, kun oma Toshiba vaan vilkuttaa yhtä valoa, mutta ei käynnisty. Ed. ohjeet kokeiltu, ei auttanut.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku neuvoa, kun oma Toshiba vaan vilkuttaa yhtä valoa, mutta ei käynnisty. Ed. ohjeet kokeiltu, ei auttanut.
Mitä valoa ja miten se sitä vilkuttaa? Valon vilkkumiseen voi olla sisällytetty virhekoodin viesti mutta sen tulkitsemiseksi pitää tietää tarkalleen missä sykleissä se vilkkuu. Koodi on kahdeksan bittin ja välitetään kahdeksalla valon vilkutuksella, sekunnin vilkku = 1 puolen sekunnin vilkku = 0 ja kahdeksan vilkun välissä parin sekunnin tauko.
Vierailija kirjoitti:
taas joku luuseri nostanut ikivanhan ketjun tänne. kiitos siitä sulle.
Vierailija kirjoitti:
Jos on koneen ohjekirja tallelle niin katso siitä mitä vikaa kyseisen valon vilkkuminen tarkoittaa.
Todennäköisesti virtalähde tai emolevy rikki, näitä ei yleensä kannata peruskoneisiin korjata. Tai ei ainakaan missään huoltoliikkeessä, jos itse onnistuu niin ehkä sitten. Kovalevy irti ja sieltä tarvittavat tiedostot talteen ja sitten uutta konetta katselemaan.
Mulla oli ihan sama tilanne viime kesänä. Emolevy kun vaihdettiin, toimii taas mainiosti. Onko takuuta jäljellä? Koneesta kiinni kannattaako korjata vai ostaa uus.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 16:24"]
No mistä sen kovalevyn kohtalon tietää?
[/quote]No mä tein niin että löin sen toimivaan koneeseen sisälle piuhalla kiinni, kansi auki, kun en sinne telineeseen saanut ujutettua, ja kun toimi niin hommasin 20e kotelon, ja näin sain sen ulkoisen levyn varmuuskopiointiin.