Minkä ns. vastakkaisen sukupuolen "työn" olet tehnyt viimeksi?
Mä kävin äsken paikkamassa polkupyörän kumin. Ja taisin onnistua, jihuu :) Täytyy kohta käydä katsomassa onko ilma pysynyt! Ei ollutkaan sit teinivuosien tullut tehtyä tuollaista viimeksi.
Kommentit (46)
Avasin itse tukkeutuneen viemärin,kai se on aika miehekäs teko.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:52"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:42"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:40"]
ai jaa jos nämä oli niin sitten on varmaan laskettava toi jouluaaton tabletin asennukset sun muut pelihommat ruoanlaiton lomassa, kun ei mies ymmärrä noista laitteista mitään.
[/quote]
Ymmärtänet olevasi vähemmistössä tässä suhteessa. Useimmissa talouksissa nainen ei ymmärrä noista mitään.
[/quote]
Mulla - en ole tuo jota lainasit - on varmaan sitten poikkeava tuttavapiiri. Se asentaa joka laitteen omistaa, oli mies tai nainen. Ei ole eroa. Ei noista edes tarvitse ymmärtää, kun käyttöohjeet tulevat mukana ja mun tuttavapiirissä kaikki osaavat lukea.
[/quote]Joo niin ei, jos on pelkkiä asennuksia, ja kaikki menee niin kuin Strömsössä. Joskus vaan ei mene, ja silloin on hyvä että ymmärtää perusteista jotain. Minäkin opin hemmetisti lisää aiemmin mulle oudoista tableteista, kuten sen ettei sinne mahdu kuin pari peliä...
Mutta kieltämättä potutti vähän, että mä sen kinkunpaiston ja ruokien kattamisen ja poislaiton lomassa jouduin vielä miettimään että missä välissä avataan lahjat, ettei siinä kakaratkin huuda kintuissa että milloin pääsevät pelaamaan, kun äidillä on kädet täynnä hommia. Onneksi noi alakoululaiset tytötkin ovat kyllä olleet vuosia jo kätevämpiä noiden vehkeiden kanssa kuin isänsä, joten kohta pahemmatkin ongelmatilanteet hoituvat ihan sieltä hellan äärestä ohjeita huutelemalla. Olis kai ne varmaan periaatteessa suoriutuneet noista perusohjelmien asennuksistakin, mutta joskus nopeampi tehdä itse kuin sanoa että etsipä kauppa ja sieltä virusturva ja jotain pelejä.
Kannoin pesukoneen kerrostalon yläkerrokseen, sitten kävin kuusivarkaissa.
Meillä mies pesee yleensä pyykit, eli viimeisin miesten työni on pyykinpesu pari päivää sitten. sen jälkeen mies on kyllä pessyt monta koneellista.
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:08"]
[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:07"]
Määrittele "ns. vastakkaisen sukupuolen työ".
[/quote]Mikä se kenellekin/kenenkin perheessä on, jokainen saa ihan itse määritellä. ap
[/quote]
Lapsuudenperheessäni ei ollut mitään "vastakkaisen sukupuolen töitä" eikä ole minulla nykyäänkään.
[/quote]
Sama. Siksi en oikein tajua näitä mies-nainen vastakkainasetteluja.
Ai niin, otin käyttöön yleiskaukosäätimen. Mun mies, insinööri, ei osannut - tai ainakaan sen kärsivälisyys ei riittänyt. :D
Vaihdoin autoon talvirenkaat. N 26
Autottomassa kerrostalotaloudessa ei kamalasti perinteisiä miesten töitä ole. Puhdistin kylppärin lattiakaivon.
Sinkku kun olen, teen kaikkia täällä mainittuja töitä, ne ovat mulle vain töitä, eivät sukupuolisidonnaisia jutskia. Tietokoneen ohjelmoin itse uudestaan, keittiön putket avasin ihan ite jne.
Mut siis miehen työ, jonka viimeksi tein: panin vakiopokaani persiiseen strap-onilla. Se kai perinteisesti katsotaan miehen työksi. Siis persiiseen paneminen. Kyllä hyvä dildo asiansa ajaa.
Kannoin kuusen jouluna sisään ja viritin jalustalle.
En tiedä perinteisistä miesten ja naisten töistä, mutta meidän perheessä olen joutunut nyt parin päivän ajan tekemään myös ne kotityöt, jotka mieheni yleensä hoitaa. Mies on siis kipeänä, joten olen siivonnut keittiötä ja täyttänyt tiskikonetta. Piti kysyä mieheltä, missä hän säilyttää puhtaita tiskirättejä, kun en tiennyt, vaikka kuuluu minun hommiini pyykätä ne :) Lisäksi olen joutunut myös perehtymään kierrätysjärjestelmämme saloihin ja vaihtamaan lakanat. Onneksi mies tuntuu olevan paranemaan päin ja saan taas keskittyä vain minulle kuuluviin hommiin.
Vaihdoin bemariin talvirenkaat, tosin tästäkin on jo aikaa...
Niitä ns. miesten töitä on meillä niin vähän että on kyllä tosi vaikea keksiä mitään mitä kumpikaan meistä olisi tehnyt. Ei sitäkään kai voi laskea että menin huoltoasemalle laitattamaan talvirenkaat, kun en itse niitä laittanut?
En muista mitään sen miehisempää kuin että vaihdoin polttimot kattolamppuun. Mutta teen sen kyllä yleensäkin, joten ei sekään varsinainen miesten työ ole.
Tyhjensin tiskialtaan putken. Se ei vetänyt. Nyt vetää ;)
Jos ajatellaan ns. perinteisiä miesten ja naisten töitä, niin viimeksi olen täyttänyt auton pissapojan. Mutta koska tuollainen jaottelu on keinotekoista ja vanhanaikaista, vastaan, että viimeksi olen pätkinyt myrskyn pihatielle kaataman kuusen. Moottorisahan käytön jätän mieluummin miehelle, vaikka muuten puuhommista tykkäänkin ja suosin töiden tasa-arvoista jakamista.