Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ns. vastakkaisen sukupuolen "työn" olet tehnyt viimeksi?

Vierailija
28.12.2013 |

Mä kävin äsken paikkamassa polkupyörän kumin. Ja taisin onnistua, jihuu :) Täytyy kohta käydä katsomassa onko ilma pysynyt! Ei ollutkaan sit teinivuosien tullut tehtyä tuollaista viimeksi.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:07"]

Määrittele "ns. vastakkaisen sukupuolen työ".

[/quote]Mikä se kenellekin/kenenkin perheessä on, jokainen saa ihan itse määritellä. ap

[/quote]

Lapsuudenperheessäni ei ollut mitään "vastakkaisen sukupuolen töitä" eikä ole minulla nykyäänkään.

Vierailija
2/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imuroin saatana koko kämpän. Ei ole kyllä miehen hommaa huh huh

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:11"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:08"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:07"]

Määrittele "ns. vastakkaisen sukupuolen työ".

[/quote]Mikä se kenellekin/kenenkin perheessä on, jokainen saa ihan itse määritellä. ap

[/quote]

Lapsuudenperheessäni ei ollut mitään "vastakkaisen sukupuolen töitä" eikä ole minulla nykyäänkään.

[/quote]No se on hyvä se! Monissa perheissä kuitenkin on eri sukupuolten töitä, vaikkapa jokin napin ompeleminen/vessan siivoaminen tai talvirenkaiden vaihtaminen/tapetoiminen jne. ap

Vierailija
4/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierastan tuota jakoa miesten-ja naistentöihin, vanhassa talossa on vasaran pysyttävä molempien kädessä... No minä nyt esimerkiksi joka ikinen päivä hakkaan meillä halot ja lämmitän uunit. Nurmikot leikkaan aina minä, maalaan kaiken mitä pitää, ja tapetoin. 

Vierailija
5/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyydytin itseni. Mies nukkuu.

N41

Vierailija
6/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huolsin lumilinkoa (lisää bensaa, rasvaus ja käynnistys) sekä laitoin pikkutraktorin akun lataukseen. Kävin laittamassa tuuliviirin ojennuksen parilla naulalla, kun oli kalleellaan sekä korjasin yhden pensaa verkkoa, kun tuuli oli sitä siirtänyt.

tänä vuona olen tehnyt tosi paljon "miesten" töitä, ruohonleikkauksen sekä työnnettävällä, päältäajetavalla, viikatteella ja trimmelillä, piippujen peltien  maalausta, n 100m orapihlajaaidan leikkauksen, joesta leikannut turhia kasveja pois ettei mene kokonaan umpeen, kasannut ja sahannut puita, vaihtanut auton renkaat jne. 

Vierailija
7/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedin perseet olalle.

Vierailija
8/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moottorisahahommissa olin. Sen joku laskee miesten työksi, mutta teen sitä säännöllisesti, vaikken ammatiltani metsuri olekaan.

Vierailija
9/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajoin eilen kuorma-autoa koska vastakkaisen sukupuolen edustaja piti vapaapäivän.

Vierailija
10/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:18"]

Vedin perseet olalle.

[/quote]

Hyvä että miehetkin uskaltaa!

Vierailija
11/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mies kipeenä, tein safkaa.

Vierailija
12/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä "naisen" töitä on sata kertaa enemmän kuin "miesten" töitä. Kaksi kertaa vuodessa vaihdetaan renkaat autoon ja joissa harvoissa perheissä mies nikkaroi.

Vierailija
13/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:25"]

Niitä "naisen" töitä on sata kertaa enemmän kuin "miesten" töitä. Kaksi kertaa vuodessa vaihdetaan renkaat autoon ja joissa harvoissa perheissä mies nikkaroi.

[/quote]

Oivoi, miehillä on paljon muitakin töitä. 

Takan sytyttäminen, saunan lämmittäminen, nurmen leikkuu kesällä, lumityöt talvella, autojen tankkaaminen, laskujen maksu, tietokoneen ongelmatilanteiden ratkaisu... joitain mainitakseni. 

Vierailija
14/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri alaani vastaavassa työssä, joten teen "miesten töitä" joka arkipäivä kun en ole lomall

Meillä ei mies nikkaroi, auton huoltaa huoltofirma. Lampun vaihto on monessa huoneessa miehen hommaa, kun minä en plafondeihin ylety edes jakkaralta. Todella vähän on tässä kerrostaloasunnossa "miesten hommia", Renkaat mies vaihtaa itse, muuta ei tule mieleen. Remonttia tehdessä tehtiin kyllä osa itsekin, mutta maalattiin ja vasaroitiin sulassa sovussa kumpikin. Nurmen leikkuutakaan en miesten työksi miellä, kun itse olin jo 13-vuotiaana kesätöissä, missä leikkelin kerrostalojen nurmikoita - siihen aikaan ei ollut niin tiukat rajoitukset.

Muutenkin tämä numeron 20 lista: Takan sytyttäminen, saunan lämmittäminen, nurmen leikkuu kesällä, lumityöt talvella, autojen tankkaaminen, laskujen maksu, tietokoneen ongelmatilanteiden ratkaisu... joitain mainitakseni. 

On kyllä täysin sukupuolineutraali lista. Varsinkin laskujen maksun hoitaa useimmissa tietämissä talouksissa nainen. 

Vierailija
15/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:33"]

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:25"]

[/quote]

Oivoi, miehillä on paljon muitakin töitä. 

Takan sytyttäminen, saunan lämmittäminen, nurmen leikkuu kesällä, lumityöt talvella, autojen tankkaaminen, laskujen maksu, tietokoneen ongelmatilanteiden ratkaisu... joitain mainitakseni. 

[/quote]ai jaa jos nämä oli niin sitten on varmaan laskettava toi jouluaaton tabletin asennukset sun muut pelihommat ruoanlaiton lomassa, kun ei mies ymmärrä noista laitteista mitään.

Vierailija
16/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:40"]

ai jaa jos nämä oli niin sitten on varmaan laskettava toi jouluaaton tabletin asennukset sun muut pelihommat ruoanlaiton lomassa, kun ei mies ymmärrä noista laitteista mitään.

[/quote]

Ymmärtänet olevasi vähemmistössä tässä suhteessa. Useimmissa talouksissa nainen ei ymmärrä noista mitään. 

Vierailija
17/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen illalla ruuvasin peilin kiinni seinään, sitä ennen asensin Xboxin.

Vierailija
18/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kusautin lorottomalla. Anteeksi naapurit.

Muuten tässä taloudessa töitä ei jaeta, teen kaiken itse. Asun yksin.

Vierailija
19/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:42"]

ai jaa jos nämä oli niin sitten on varmaan laskettava toi jouluaaton tabletin asennukset sun muut pelihommat ruoanlaiton lomassa, kun ei mies ymmärrä noista laitteista mitään.

[/quote]

Ymmärtänet olevasi vähemmistössä tässä suhteessa. Useimmissa talouksissa nainen ei ymmärrä noista mitään. 

[/quote]

Mulla - en ole tuo jota lainasit - on varmaan sitten poikkeava tuttavapiiri. Se asentaa joka laitteen omistaa, oli mies tai nainen. Ei ole eroa. Ei noista edes tarvitse ymmärtää, kun käyttöohjeet tulevat mukana ja mun tuttavapiirissä kaikki osaavat lukea. 

Vierailija
20/46 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.12.2013 klo 15:42"]

[/quote]

[/quote]

Suurimmassa osassa tuttavaperheistäni nainen osaa ja ymmärtää nämä vähintään yhtä  hyvin kuin mieskin. Muutaman kaltaisesi miehen kyllä tunnen, joka tosiaan luulee, että pelkkä mieheksi syntyminen tarkoittaa, että ymmärtää tekniikasta enemmän.

Sitten tunnen aika monta naista, jotka teeskentelevät, etteivät ymmärrä, että miehensä ottaisivat vastuun edes joistakin hommista kotona.