Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 synnytystä takana, SATTUUKO kierukan laitto?

Vierailija
07.10.2020 |

Taustaa :15v menny kondomilla, olisi kiva paljaalla välillä. Minipillerit ja normit teki hulluksi, kapselia tuskin saan koska ylipainoa.
Asennus pelottaa. Pelkkä gyne tutkimus on pelko itkua. Viimeisin synnytys 2015.
Otsikossa kysymys

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se enää 3 synnytyksen jälkeen tunnu missään.

4x synnyttänyt ja asennus piti keskeyttää. Pahempaa kipua kuin synnytys!

Tätä olen kuullut. :/

Jollain oli ollut selän murtuma, kuulema sekin kivuttomampaa, ku vertaa kierukkaan.

Ap

Vierailija
62/74 |
12.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi, että täällä ei ole yv mahdollisuutta, suosittelisin mielelläni exääni tekemään sinulle tuon tmp:n. :)

T. Se gynen ex

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
13.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Harmi, että täällä ei ole yv mahdollisuutta, suosittelisin mielelläni exääni tekemään sinulle tuon tmp:n. :)

T. Se gynen ex

Minulla oli mahdollisuus gynen laittamaan ilmaiseen kierukkaan vuosi sitten, en uskaltanut.

Hyi että, katsonut aamun kierukan asennus videoita, aika kamalaa!

Ap

Vierailija
64/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylipaino ei ole vasta-aihe ehkäisykapselin käytölle.

Olen 90kg enkä saanut kapselia. Tämä tänään Tampereella.

Vierailija
65/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut. Kolmannen jälkeen päätin että tämä on nyt tässä ja pyysin sterilisaation. Onnellisempi en voisi olla. Ei ongelmia lainkaan.

Vierailija
66/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet kestänyt kolme raskautta ja synnytystä. Kyllä tuollainen amazoninainen kierukan laiton kestää! Mitä se 30 sekunnin mahdollinen kipu on siihen verrattuna? Ja palkinnoksi saa 5 vuotta elämää ilman raskauksia ja kuukautisia.

Kierukan laitto saattaa sattua paljon tai sitten ei tuntua yhtään. Sitä ei voi tietää etukäteen. Synnytykset eivät vaikuta asiaan. Särkylääkettä otetaan niitä asennuksenjälkeisiä vatsakramppeja varten. Kannattaa varmistaa, että gyne on jo asentanut paljon kierukoita: tällöin voi olla varma siitä, että asennus ei kestä sitä 30 sekuntia pidempään. Kannattaa kertoa etukäteen, jos ahdistaa. Tällöin gyne voi kutsua paikalle hoitajan, joka rauhoittelee sinua. Hän tietää myös silloin selostaa sinulle asennuksen joka vaiheen.

Itselleni on asennettu kaksi kierukkaa. En ole synnyttänyt. Ensimmäinen sattui paljon ja säikähdin sitä, sillä en arvannut sitä etukäteen. Se kesti kuitenkin vain sekunteja. Toinen asennus ei juurikaan sattunut vaan tuntui vain epämukavalta. Sekin asennus oli tosi nopea.

Eli sattuu saatanasti.

Vierailija
67/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes ollut koskaan raskaana, saati synnyttänyt, eikä kierukan laitto silti tuntunut yhtään miltään. Supistuksia oli jälkikäteen jonkin verran ehkä parin viikon ajan, muttei mitään mainittavaa niissäkään. Reippaasti vaan.

Vierailija
68/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes ollut koskaan raskaana, saati synnyttänyt, eikä kierukan laitto silti tuntunut yhtään miltään. Supistuksia oli jälkikäteen jonkin verran ehkä parin viikon ajan, muttei mitään mainittavaa niissäkään. Reippaasti vaan.

Valehteleva provikan saaja.

Vierailija
69/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin myös hormonikierukan, mutta mua pelottaa, että synnyttäisin sen huomaamattani vessanpönttöön tai jonnekin. Lasten saannin jälkeen mulla on alkanut kohtu supistella todella voimakkaasti menkkojen aikana. Jos pidän tamponia niin tuntuu joskus ihan siltä, että synnytän, aivan hirveetä. Sit just pari vuotta sitten yhdelle kaverille kävi niin, että hormonikierukka oli vain kadonnut, todennäköisesti vuotojen mukana kun kohtu supistelee ja tuli paksuksi. Meillä on kuitenkin lapsiluku oikeesti täynnä. Steriä en uskalla tehdä eikä mieskään kun noin periaatteessa on promillen mahdollisuus, että jos toinen kierros kiinnostaisi jos jostain kamalasta syystä vaikka olemassa olevat lapset menehtyisivät. Silloin eeeeehä voisin harkita taas lastentekoa.

Vierailija
70/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oikeasti nyt, näitä kokemuksia on laidasta laitaan eikä sitä voi tietää etukäteen, miltä se juuri oma asennus tuntuu! Se voi olla mitä vaan välillä "ei tunnu mitään" ja "pyörryin kivusta". Se on kyllä totta, että monesti kierukkaa mainostetaan virheellisesti niin, että kierukan laitto ei muka koskaan satu. Se ei ole totta ja kivun mahdollisuudesta kannattaa olla tietoinen ennen ensimmäistä asennusta, ettei se tule täysin yllätyksenä.

Vierailija
71/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluaisin myös hormonikierukan, mutta mua pelottaa, että synnyttäisin sen huomaamattani vessanpönttöön tai jonnekin. Lasten saannin jälkeen mulla on alkanut kohtu supistella todella voimakkaasti menkkojen aikana. Jos pidän tamponia niin tuntuu joskus ihan siltä, että synnytän, aivan hirveetä. Sit just pari vuotta sitten yhdelle kaverille kävi niin, että hormonikierukka oli vain kadonnut, todennäköisesti vuotojen mukana kun kohtu supistelee ja tuli paksuksi. Meillä on kuitenkin lapsiluku oikeesti täynnä. Steriä en uskalla tehdä eikä mieskään kun noin periaatteessa on promillen mahdollisuus, että jos toinen kierros kiinnostaisi jos jostain kamalasta syystä vaikka olemassa olevat lapset menehtyisivät. Silloin eeeeehä voisin harkita taas lastentekoa.

On hyvin yleistä, että hormonikierukan kanssa (varsinkin Mirena) kuukautiset ja siten myös supistelut loppuvat kokonaan. Minulla oli juurikin tuollaisia maailmanlopun supisteluja ennen kierukkaa, mutta kierukan kanssa ei enää mitään. Tätä ei toki voi varmasti tietää etukäteen, että miten oma keho reagoi, mutta kannattaisi ehkä antaa mahdollisuus? Kierukan voi myös itse tarkastaa kokeilemalla, tuntuuko narut kohdunkaulassa.

Vierailija
72/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On hyvin yleistä, että hormonikierukan kanssa (varsinkin Mirena) kuukautiset ja siten myös supistelut loppuvat kokonaan. Minulla oli juurikin tuollaisia maailmanlopun supisteluja ennen kierukkaa, mutta kierukan kanssa ei enää mitään. Tätä ei toki voi varmasti tietää etukäteen, että miten oma keho reagoi, mutta kannattaisi ehkä antaa mahdollisuus? Kierukan voi myös itse tarkastaa kokeilemalla, tuntuuko narut kohdunkaulassa.

Okei, ehkä voisin vielä harkita jos asiaa voi itse tarkkailla. Voikohan kierukka vaikuttaa yhdyntöihin sitten? Olen itse aika pieni ja vaginakin siis varmaankin lyhyestä päästä. Mieheni ei nytkään pysty työntymään ihan kokonaan sisään, joten osuisivatko nuo langat sitten helposti penikseen yhdynnässä? Entä voivatko ne raapia naista itseään? Toivottavasti ei mennyt liian intiimiksi, mutta en ihan face-to-face kehtaisi tällaista kysyä gynekologilta.

Vierailija
73/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Okei, ehkä voisin vielä harkita jos asiaa voi itse tarkkailla. Voikohan kierukka vaikuttaa yhdyntöihin sitten? Olen itse aika pieni ja vaginakin siis varmaankin lyhyestä päästä. Mieheni ei nytkään pysty työntymään ihan kokonaan sisään, joten osuisivatko nuo langat sitten helposti penikseen yhdynnässä? Entä voivatko ne raapia naista itseään? Toivottavasti ei mennyt liian intiimiksi, mutta en ihan face-to-face kehtaisi tällaista kysyä gynekologilta.

Kun minulle oli juuri laitettu ensimmäinen kierukka, mies tunsi langat aluksi. Sittemmin ne langat kai jotenkin pehmenivät tai en tiedä, mistä johtui, mutta eivät tuntuneet enää myöhemmin. Nyt toinen kierukka menossa, ja mies ei huomannut edes heti asennuksen jälkeen. Tämä on vain minun ja mieheni henkilökohtainen kokemus.

Vierailija
74/74 |
26.11.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kun minulle oli juuri laitettu ensimmäinen kierukka, mies tunsi langat aluksi. Sittemmin ne langat kai jotenkin pehmenivät tai en tiedä, mistä johtui, mutta eivät kuulemma tuntuneet enää myöhemmin. Nyt toinen kierukka menossa, ja mies ei huomannut edes heti asennuksen jälkeen. Tämä on vain minun ja mieheni henkilökohtainen kokemus.

Lisään vielä, että langat eivät voi raapia tai satuttaa mitenkään. Korkeintaan mies voi tuntea niiden olemassaolon. Olen kuullut, että gynekologia voi pyytää myöhemmin leikkaamaan lankoja lyhyemmiksi, jos ne ärsyttävät miestä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi