Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

3 synnytystä takana, SATTUUKO kierukan laitto?

Vierailija
07.10.2020 |

Taustaa :15v menny kondomilla, olisi kiva paljaalla välillä. Minipillerit ja normit teki hulluksi, kapselia tuskin saan koska ylipainoa.
Asennus pelottaa. Pelkkä gyne tutkimus on pelko itkua. Viimeisin synnytys 2015.
Otsikossa kysymys

Kommentit (74)

Vierailija
1/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nipisti kolmen sekunnin ajan.

Vierailija
2/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota kunnon kipulääkkeet alle, niin kestät kyllä. On helppo ja edullinen. Itselläni on jo kolmas kuparikierukka menossa. Suosittelen!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei sattunut ollenkaan, laitettiin ekan synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa. Pelkäsin kyllä, mutta tuntui samalta kun papa-koe.

Vierailija
4/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitto ei, mutta poisto kyllä.

Vierailija
5/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

sattuu, mutta vaan pienen hetken :) mulla alko sykekello huutaa, 120 syke ja vähän ulvoin xD mut nauroin sen jälkeen heti. xD hullun tuntusta, tuntuu kun sieltä vetäis kovaa jotain. 

Vierailija
6/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole synnyttänyt alakautta. Ei sattunut, pikkuhetken nipisti. Pois ottamista en tuntenut lainkaan, vaikka kierukka oli kadonnut jonnekin kauas. En muistanut edes ottaa kipulääkettä etukäteen. Yksilöllinen juttu.

Vierailija
7/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole lapsia. Otin gynen suosituksesta kipulääkkeen ennen kierukan laittoa (en enää muista minkä otin). Nipisti ehkä sekunnin, that's it. Vaihto olis edessä ens vuonna, se kierukan poisto vähän jännittää, mutta mielummin se ku raskaus ja synnytys :D

Vierailija
8/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sattunut yhtään, ei laitto eikä poisto.

Vierailija
9/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla ei sattunut ollenkaan, laitettiin ekan synnytyksen jälkeisessä jälkitarkastuksessa. Pelkäsin kyllä, mutta tuntui samalta kun papa-koe.

Voi ei, Papa koe oli kamalaa tuskaa.. :(

Ei taida olla mun juttu kierukka..

Ap

Vierailija
10/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

sattuu, mutta vaan pienen hetken :) mulla alko sykekello huutaa, 120 syke ja vähän ulvoin xD mut nauroin sen jälkeen heti. xD hullun tuntusta, tuntuu kun sieltä vetäis kovaa jotain. 

Miksi vedetään? Eikö se vain tuikata nopsaa sisään?

Vierailija
11/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene gynekologille joka on myös leikkaava. Ne osaa parhaiten.

Kuten mun ex-mies. Loistava gyne, koska tekee niin paljon leikkauksia, kierukan laitto on tällöin piece of cake. :)

Vierailija
12/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei todellakaan satu. Normaali gynen käynti ja nopeasti ohi. 

Vierailija
13/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei todellakaan satu. Normaali gynen käynti ja nopeasti ohi. 

Fb:n ja googlettelun perusteella aivan kamalaa tuskaa?

Tosi kalliskin vielä

Ap

Vierailija
14/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi sektiosynnytys ja papan ottaminen sattuu joka kerta, mutta kierukan laitto ei ollut ollenkaan paha. Jännitin etukäteen miten pahasti mahtaa sattua, mutta unohdin kuitenkin ottaa särkylääkkeen eikä sitä olisi edes tarvittu. Muutaman sekunnin nipistys ja that's it, siihen loppui vuodot ja viikottaiset migreenit.

Vierailija
15/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakin sattuu ja joillakin ei. Tämä on se totuus. Tiedän tapauksia joissa ei ole pystynyt kierukkaa asentamaan kivun takia ollenkaan. Joillakin se menee vain pienenä nipistyksenä.

Varmaan kannattaa ottaa kipulääkettä ensin.

Vierailija
16/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otin Naproxen 500mg + parasetamolia 1g 1,5-2h ennen laittoa. Tasan kaksi sekunnin ajan kestävää voimakasta tuikkaisua. Vähän pyörrytti sen jälkeen.

Mutta ekat 2-3kk menkkakivut oli todella kivuliaita. Nyt ollut vuoden ja harvoin tulee menkat eikä ihan niin kipeä enää mutta joskus saattaa yllättää. Enimmäkseen en edes tajua että kierukka. Ei pahentanut aknea, ei noussut paino, mielialakin tasottui, jne. Eli lähinnä ainut miinus toi kipu ekoina kuukausina ja myöhemminkin lievänä sellainen pistävä menkkakipu.. eli siis menkkakivun luonne on muuttunut.

Kyleena kyseessä. Siinä on vähemmän hormonia kuin Mirenassa.. mut veikkaisin että jos pelkää niit kipuja niin ehkä ois parempi se mirena että menkat loppuis kokonaan koska huomasin ett mitä niukempi kuukautisvuoto, sitä vähemmän sitä kierukkamenkkakipua esiintyy.

En ole synnyttänyt, olen 30v. Menkkakivut aina olleet pahoja mutta kierukkamenkat olo alkuun siitä huolimatta melko tuskaisia.

Nyt kun se on helpottanut, niin ei tosiaan muista koko kapistusta.

Vierailija
17/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin muuten neuvolassa. Luin jostain väitteen että yksityisellä sattuisi vähemmän kun ovat hienovaraisempia. Ei pidä paikkansa! Ottivat papankin paljon kivemmin. Ja se on mun mielestä inhottavampaa kuin tuo kierukan asennus oli. En tiedä miksi.

Menisin sellaiselle joka laittaa niitä paljon.

Vierailija
18/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kanssa kolme synnytystä takana. Hormonikierukan laitto ei sattunut, eikä muutakaan probleemaa ole ollut viiteen vuoteen. Tosi hyvä, suosittelen.

Vierailija
19/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämäni helpoin kierukan asennus on ollut kaksi lasta suunnitellulla sektiolla synnyttäneelle naiselle. Eli ei se synnyttäneisyys sitä asennusta helpommaksi naiselle tee. Kierukka kannattaa laitattaa kuukautisten aikana, jolloin kohdunkaulakanava on väljempi. Jos ahdistut jo pelkästä gynen tutkimuksesta, niin tuskin kipulääkkeet pelkästään riittävät, vaan sinun kannattaa pyytää jotain rauhoittavaa lääkitystä ennen kierukan laittoa.

Vierailija
20/74 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon vielä sen, että vaikka muuten on ollut ihan jees niin se kipu oli ekojen menkkojen aikana niin voimakasta että vaikka popsin noita samoja, mitä otin ennen sen laittoa, niin musta tuntui että kuin ois ollut pahimmat menkkakivut ilman kipulääkitystä. En pystynyt edes nukkumaan, mikään lämpöpussi ei riittänyt. Sitä kun jatkui monta päivää, menin lääkäriin hakemaan uusia kipulääkkeitä.

Siis rehellisesti sanottuna se kipu oli niin kovaa että en tiennyt pystynkö siihen jos se jatkuu esim puoli vuotta.. mutta helpottui joka kierrolla... lähinnä ne kaksi ekaa oli pahoja, kolmas kierto oli jo vain puolet kivusta (ja kuukautisvuodosta!) jäljellä. Sanon tämän siksi, että lääkäri kysyi multa kahdesti haluanko ottaa sen pois ja ootko varma koska olin niin kipeä ekan 2vkon jälkeen.. mut onneks maltoin odottaa! :)

T.16/17

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kolme