Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

teini lähtee kaverinsa perheen mukaan laskettelemaan

Vierailija
27.12.2013 |

viikoksi,mitä maksan ruuista ym.kun vanhemmat sanovat ettei mitään tarvitse maksaa?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et mitään, lykkäät kunnolla rahaa sille teinillesi ja käsket hoitamaan homman itse.

Vierailija
2/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita sata euroa mukaan, teini voi sitten ehkä tarjota kaverille, tai antaa alussa kaverin vanhemmille ikäänkuin käyttörahaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kutsuisin teinin kaverin mukaan, en kyllä olettaisi, että kaveri maksaisi jotain niistä ruuista, joita syödään majapaikassa (oletan, että kysymyksessä on mökki tai huoneisto, jossa ruoka tehdään itse). Sen sijaan olettaisin, että kaveri maksaa itse omat syömisensä esim. laskettelupäivän aikana kahviloissa tms. paikoissa. Eli pane teinille tarpeeksi rahaa mukaan niin, että hän voi itse ostaa kaakaonsa ja sämpylänsä kahvilassa.

Vierailija
4/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 20:23"]

Jos kutsuisin teinin kaverin mukaan, en kyllä olettaisi, että kaveri maksaisi jotain niistä ruuista, joita syödään majapaikassa (oletan, että kysymyksessä on mökki tai huoneisto, jossa ruoka tehdään itse). Sen sijaan olettaisin, että kaveri maksaa itse omat syömisensä esim. laskettelupäivän aikana kahviloissa tms. paikoissa. Eli pane teinille tarpeeksi rahaa mukaan niin, että hän voi itse ostaa kaakaonsa ja sämpylänsä kahvilassa.

[/quote]

muista myös antaa rahaa hissilippuun!

Vierailija
5/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kerran teinin kaveri mukana Ruotsin risteilyllä. Itse laivamatkasta ei otettu mitään, mutta sovimme jo aluksi, että muu kulutus kulutuksen mukaan ruuat, matkat ja liput perillä jne... Reissu ei kovin paljon tullut maksamaan, mutta silti aistin, että ei olisi haluttu lopulta sitäkään antaa... Vähän jäi harmittamaan, mutta kyllä niilla kaveruksilla ihan kiva reissu kanssani oli.

Vierailija
6/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ok,kiitos vastauksista.En tunne yhtään näitä vanhempia joten ei oikein tiedä,että miten pitäisi toimia.Mitäs sinne mäkeen sitten päälle,lasketteluasu,päähän jotain kypärän alle (käytetäänkö kypärää)? kunnon hanskat,alusasu? kamat tietty vuokrataan

ap

Vierailija
7/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä viikoksi laittanut mukaan hissilippurahat ja noin 140-200 euroa ravintolasyömisiin. Lisäksi tietysti varustevuokrat ja taskurahaa.

Matkoisa kaveriperheen omalla autolla, majoituksesta ja mökkiruuasta en ole maksanut mitään.

Joskus on käynyt mielessä, että jospa alkaisinkin periä rahaa siitä, että saavt lapseni mukaan :-)

Vierailija
8/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen yleensä viikoksi laittanut mukaan hissilippurahat ja noin 140-200 euroa ravintolasyömisiin. Lisäksi tietysti varustevuokrat ja taskurahaa.

Matkoisa kaveriperheen omalla autolla, majoituksesta ja mökkiruuasta en ole maksanut mitään.

Joskus on käynyt mielessä, että jospa alkaisinkin periä rahaa siitä, että saavt lapseni mukaan :-)

Vierailija
9/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lykkää kortsuja mukaan ellet halua lapsenlapsia ....

Vierailija
10/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypärä tietenkin mukaan

Vierailija
11/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 22:20"]

ok,kiitos vastauksista.En tunne yhtään näitä vanhempia joten ei oikein tiedä,että miten pitäisi toimia.Mitäs sinne mäkeen sitten päälle,lasketteluasu,päähän jotain kypärän alle (käytetäänkö kypärää)? kunnon hanskat,alusasu? kamat tietty vuokrataan

ap

[/quote]

Lapsi ei ole ilmeisesti koskaan lasketellut?

Vierailija
12/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietääkö kaverin perhe, että lapsesi ei osaa lasketella?

Vierailija
13/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lasketellut mutta täällä etelässä pikku mäissä ja pikku pakkasessa ap

Vierailija
14/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.12.2013 klo 23:21"]

On lasketellut mutta täällä etelässä pikku mäissä ja pikku pakkasessa ap

[/quote]

No miten et sitten tiedä mitä sinne rinteeseen pitää ottaa mukaan? Ihan sama varustus siellä isommassakin mäessä on.

Vierailija
15/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

laita joku hyvä buffi mukaan ja pipo joka mahtuu kypärän alle. Tai kypärälakki. Lämpimät kalsarit ja aluspaita. Hyvät sukat ja kintaat. Minkä ikäinen lapsesi on?  Teineillä tuohon lasketteluun liittyy muodinmukaiset vaatteet.

Vierailija
16/21 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kaveriperhe on maksanut mökillä tehdyt ruuat lapsellemme. Lapsemme on maksanut oman hissilipun ja ravintolasafkat. Olemme muistaneet kaveriperhettä jollain pienellä lahjalla reissun jälkeen.

Mukaan Lappiin ? kypärämyssy, laskettelulasit, lämmin, kerrasto x 2, fleece, collegepuku, lämpimät rukkaset, 3x laskettelusukat, ravintolavaatteet jne

Vierailija
17/21 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nro 6:n viesti vitsi? Risteilystä ette ottaneet mitään hintaa...? Noitahan saa kirjaimellisesti ilmaiseksikin, ja yleensä hinta menee per hytti, eli maksaa saman on sitten yksi enemmän tai vähemmän siellä mukana. Risteilyillä ne katteet kerätään muista jutuista, juurikin syömisistä ja muista vastaavista.

Minusta on fiksua maksaa "jotain" kaveriperheelle, esim. vaikka 100€ tmv. (riippuen matkan pituudesta ja paljonko esim. bensaa menee rahaa jne.) +antaa lapselle käyttörahaa joilla maksaa ns. omat menonsa eli mahdolliset syömisensä rafloissa ja tietenkin hissiliput jne.

Vierailija
18/21 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

17v poika on kyseessä

ap

Vierailija
19/21 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistathan tähdentää pojalle, että osallistuu keittiöhommiin, jos majoitus on mökissä tai huoneistossa. Vaikka isäntäperhe kieltäytyisikin avusta, niin ainakin omat astiat pitää viedä tiskikoneeseen ja muutenkin siivota omat jälkensä. Mikään ei harmita isäntäperhettä niin paljon kuin lähes aikuinen teini, joka odottaa täyttä passausta.

Vierailija
20/21 |
28.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teini? Minusta 17v on jo aikamies.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä viisi