Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi vauva potkii mahassa erityisen paljon tiettyjen ruokien jälkeen?

Vierailija
27.12.2013 |

Siis mun syömieni ruokien. Ovatko mieluisia vai ei?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä potkii, jos syöt liikaa, kun massus pullistuu ja kohtuun jää vähemmän liikkumatilaa? :D

Vierailija
2/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis, kyse ihan tavallisesta syömisestä kuten kai normaalisti oletuksena ihmisten kesken on. Äsken söin piparkakun, ensimmäistä kertaa raskauden aikana. Kovasti alkoi potkia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilepa syödä jäätelöä:-D

Vierailija
4/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kaikissa kolmessa raskaudessani huomannut, että jos söin jotain äkkimakeaa, tyylin just piparkakku, karkkia tms, niin vauva alkoi potkia hurjemmin. Kai se tavallaan "innostui ja villiintyi" sokerista, kuten ihan isommatkin lapset. :)

Vierailija
5/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekin rupesi syömään :D

Vierailija
6/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerihan se vilkastuttaa. Jos liikkeitäkin pitää laskea niin kehoitetaan juomaan lasi mehua tms. ja menemään kylkimakuulle. Silloin tuleva vauva usein liikkuu enemmän.

Mutta ohi aiheen, missä on kaikki "ei se ole vielä vauva, eikä mahassa ainakaan" huutelijat ;) Vaan sikiö kohdussa.

Vierailija
7/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin jäätelöä eilen ja mielettömät potkut! Totta on :)

Vierailija
8/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut voimakkaitten ruoka-aineitten maut voivat varmaan siirtyä lapsiveteenkin, ainakin sipulin ja valkosipulin. Nehän punkevat ihostakin läpi syömisen jälkeen.

Uskon että lapsi tottuu äitinsä ruokavalioon jo kohdussa. Olen aina tykännyt valkosipulista, kaikki lapseni ovat myös tykänneet siitä heti ensimaistamalta, kun vaan olivat sen ikäisiä että sitä voi niille antaa :)

Vierailija
9/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Söin esikoista odottaessani todella paljon intialaista ja nepalilaista ruokaa. Ja kas, lapsukainen rakastaa tänä päivänä juuri noita keittiöitä.

Vierailija
10/10 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin jostain että jos vauva liikkuu joku pv vaisummin tai ei oikein tunne liikkeitä niin kannattaa ottaa tilkka kahvia tai sokeripitoista juomaa. Pian pitäs liikkeiden tuntua kun vauvi saa energia piikin. :)

Joten miksei sama toimisi ruuankin suhteen?