Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Raskausmyrkytyskö?

Vierailija
27.12.2013 |

Kaipaisin hieman neuvoja/apua.

Olen rv 30, olen koko viikon ollut huonovointinen ja väsynyt. Närästää ja paino on noussut 1,5kg viikossa.

Hain apteekista "proteiinitestejä" ja se näytti yhden ja kahden plussan väliin. Verenpaineeni oli 136/81 (ensimmäisessä neuvolassa se oli 121/71.

Soitin äitiyspoliklinikalle. Hoitaja käski seurata vointia kotona. Kuitenkin luin netistä että näillä oireilla moni on otettu jo seurantaan sairaalaankin! :o

Kannattaisiko minun soittaa toiselle äitiyspoliklinikalle ja kysyä vielä heidänkin mielipiteensä? 

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soita ja kysy. Myrkytykseen voitte kuolla molemmat, niin better safe than sorry.

Vierailija
2/5 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin taidan soittaa. 

Mittasin verenpaineen uudelleen, se oli 133/61 ja 136/73

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yläpaine on yli 140 tai alapaine yli 90 niin verenpaineen katsotaan olevan koholla. Ei tuo nyt muutenkaan aivan päivystysasialta kuulosta, mutta soita sinne toiselle polille ja kysy!

Vierailija
4/5 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta pahalta tällä hetkellä. Verenpaine kyllä nousee enemmän raskausmyrkytyksessä. Sairaalaan sisään ei oteta noilla paineilla. Sinun verenpaineesi ovat todella hyvät.

Vierailija
5/5 |
27.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeassa raskausmyrkytyksessä verenpaineet voivat olla luokkaa 130/200. Raskausmyrkytys tarkoittaa sitä, että munuaiset rasittuvat ja tämän vuoksi proteiinia kerääntyy virtsaan ja verenpaine nousee. Jos verenpaine ei ole noussut, eivät munuaiset ole rasittuneet eikä varsinaista raskausmyrkytystä voi olla. Alkava voi tietenkin olla, joten seuraile, mutta tällä hetkellä verenpaineesi ovat todella hyvät. Yläpaine 130 ei ole ollenkaan paha.