Vertailun vuoksi, kuinka monta Omakanta merkintää teillä on viimeisen 5v. ajalta?
Tarkoitan esim. käyntejä lääkärillä, verikokeita, soittoja tuloksista, kaikenlaista mitä yleensä merkataan omaKantaan. ((ei lasten asiointeja/neuvola/raskausajan juttuja tähän oteta).Esim. 10 vai 100? Mikä on normaalia, kyselen. Aatteleeko lääkärit jos jollakin olisi vaikka yli 50 että se on epänormaalia tms? Monta olisi normaali keskiarvo?
Kommentit (20)
Ei lääkäri merkintöjä laske vaan katsoo oman erikoisalansa viimeisimmät merkinnät jos jossain säännöllisessä seurannassa käyt.
Varmaan n. 30. 90% niistä hammaslääkäriltä, oli hieman päässyt suu rempalleen ja piti aika tavalla rampata hammaslääkärissä.
Onko sillä muka jotain väliä mitä lääkäri ajattelee noista kirjauksista. Miksi hävetä?
En nyt aio mennä katsomaan, mutta mulla taitaa olla 0. Oletan, ettei hammaslääkärikäynneistä tule merkintää? Nämä siis ihan perus tarkastuksia ja hammaskiven poistoa.
Riippuu mitä Omakantaan merkitään. Minulla vasta tänä vuonna hammalääkärissä käynnit. Viime vuonna esimmäinen rokotus.
Kolme hammashoitolakäyntiä. Muuten nolla.
No enpä todellakaan ole laskenut.
En edes käy Oma kanta sivuilla, kuin joskus harvoin silloin, kun pitää uusia kroonisen sairauteni lääkkeet ja sekin on erittäin harvoin, koska resepti kirjoitetaan aina kahdeksi vuodeksi.
Ja kun se täyttyy käydä kontrollissa, eli otetaan veri-ja virtsanäytteet plus sydänfilmi ja muut.
Sen jälkeen lääkärin vastaanotolla ja uusi lääkemääräys ja keskustelu omasta voinnista ja taudin hoitotasapainosta, joka yleensä on aina hyvä.
Joten eipä ole mitään asiaa kurkistella Oma Kantaa koskaan.
Joskus tietty on akuutti sairauksia, kuten virtsatie-tai pitkittynyt keuhkoputkientulehdus tai jopa angiina. Mutta niiden takia ei tarvitse Oma Kantaa kurkistella.
Satoja. Mt-puolelta viikottaiset käynnit, sairaalahoidot, ryhmäterapiat, fysioterapiat, ravitsemusterapiat... labravastaukset, pari terveyskeskuskäyntiä ja pari hammaslääkärikäyntiä. Romaaninhan noista saisi.
Vierailija kirjoitti:
En nyt aio mennä katsomaan, mutta mulla taitaa olla 0. Oletan, ettei hammaslääkärikäynneistä tule merkintää? Nämä siis ihan perus tarkastuksia ja hammaskiven poistoa.
Tarkoittaako alapeukku tässä yhteydessä, että hammaslääkärikäynnit merkataan?
Ei mulla ainakaan viimeksi ollut mitään merkintöjä, vaikka on hampaat oiottukin kunnallisella puolella.
22 merkintää. 13 niistä liittyy lapsettomuushoitoihin, pari rokotusta, näköjään optikon käynnit ovat siellä myös, työhöntulo tarkastukset. Loput sitten sairastumiseen liittyviä.
Nolla. Siellä oli merkintöjä, mutta ei näy enää olevan. Miksi lie hävinneet?
Tältä vuodelta paljon koska olen raskaana ja koko ajan on neuvolakäyntejä, labrakokeita ja muuta. On siellä kai alkuvuodelta myös merkintöjä kun tarvitsin sairauspoissaolotodistuksen.
Viime vuodelta ei taida olla kuin yksi tai kaksi.
Mulla näytti olevan 157 merkintää. :D
Ei kovin montaa, käytän yksityistä ja sieltä ei kaikkia laiteta tuonne omaan kantaan vaan löytyy sieltä omista tiedoista yksityisen sivuilta. En käy julkisilla, viimeksikin selkäleikkaus oli yksityisellä.
Näyttää olevan 9 kpl, joista 1 silmälääkäri lasien uusimista varten, 3 influenssapiikkiä, 1 päivystyskäynti ja loput hammaslääkärikäyntejä. Noita hammaslääkärikäyntejä kyllä puuttuu, ilmeisesti niitä ei ole aina kirjattu. Kaikki muu yksityisellä puolella, paitsi tuo päivystyskäynti
Nolla.