CNN on julkaissut artikkelin, jossa väitetään, että ihmisten on hyväksyttävä, että asiat eivät koskaan "palaa normaaliksi"
ja että pakollisista koronavirusrajoituksista, kuten kasvomaskeista, tulee "pysyvä" ilmiö.
There is no getting 'back to normal,' experts say. The sooner we accept that, the better
https://edition.cnn.com/2020/09/30/health/back-to-normal-bias-wellness/…
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No siis eihän aikaa koskaan voi kääntää takaisin, aina ne isot tapahtumat maailmaa muuttavat. Tsernobyl. 1990-luvun alun lama. Neuvostoliiton hajoaminen. Internetin tulo. Suuret terrori-iskut (kuten 9/11) ja niitä seuranneet sodat. EUn synty. Aral-järven katoaminen. M/S Estonia. Suomessa tapahtuneet koulusurmat ja pommi-iskut. 2000-luvun alun lama. Kaakkois-Euroopan sodat (Bosnia/Serbia/jne.). SARS 1, lintu- ja sikainfluenssat, Länsi-Afrikan Ebola. Hurrikaani Katrina. Fukushima. Meksikonlahden öljykatastrofi. Pakolaiskriisi. Notre Damen palo. COVID-19. Amazonin sademetsän tuho.
Tuossa sellaisia jotka ovat minun elinaikanani tapahtuneet/tapahtumassa ja maailmaa muuttaneet, tähän mennessä. Eivät asiat koskaan "palaa normaaliksi" niin kauan kuin aikamatkustusta menneeseen ei ole keksitty.
ja historiaan kun mennään niin löytyy vielä isompia muutoksia jääkaudesta pikkasen pienempiin katastrofeihin. Esim. rutto keskiajalla, vesuviuksen purkaus ja pompeijin hautautuminen, krakataun (tjsp) räjähdysmäinen purkaus reilu 100v sitten aiheutti suomeenkin katovuosia, kulttuurimuutoksista puhumattakaan eli renesanssit, barokit, poliittiset aatteet kuten tasavallan ja demokratian/kommunismin keksiminen.
Mutta oikeastaan mistään muusta kuin kotonasta ei ole tehty tämmöistä mediasirkusta, jossa mediat julistavat koronauutisia melkein koko ajan JA samalla pysäytetään maailma, suljetaan ja perutaan kaikki ja pistetään terveet ihmiset kottiin karanteeniin. Ja kaiken päälle hoetaan uutta normaalia oikein korostetusti ja myös sitä, ettei entiseen ole paluuta. Ei ole mitään vastaavaa tapahtumaa ollut. 9/11 oli aikoinaan mediasirkus ja se muutti mm. lentomatkustelua, mutta ei sitä voi tähän verrata.
Et ole rutosta kuullut? Ruttotohtoreista naamioineen? Muutkin kulkutaudit oli ennen tehokkaita lääkkeitä iso asia ja niihin oli pakko suhtautua vakavasti tai koko kyläyhteisö oli vaarassa.
Vähänkö kateellinen niille jotka ehti jo nauttia elämästä ja matkustella paljon ennen koronaa. Mulla oli vasta edessä päin tämä ja nyt ei välttämättä enää koskaa pääse nauttimaan normaalisti noista asioista. Ei oo reilua elämä :(
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä hemmetti on normaalia?
Maailma ei ollut viime vuonnakaan siinä samassa normaalissa, mitä elettiin vaikkapa vuonna 1980.
Se on normaalia, että ihmisten kokoontumista, matkustamista, ravintoloita, teattereita, urheilutapahtumia jne. ei rajoiteta.
Nyt on normaalia, että rajoitetaan.
Ihanko oikeasti täällä porukka liputtaa sen puolesta että on ihan normaalia alkaa tästäkin eteenpäin käyttämään maskia ja kulkea tuolla maski päässä kun on nuha? Jotta ei tartuta muita? Miten helvetissä me ollaan ihmiskuntana edes selvitty vuoteen 2020 ilman että ei olla laitettu maskeja päähän kun on aivastuttanut! Voi jumalauta nyt oikeasti, bakteereja ja viruksia on ollut maapallon syntymästä asti ja ihmisen immuniteetin kehittymisen kannalta on tärkeää niitä tasaisin väliajoin sairastaa.
Mitä tässä yritetään oikein saavuttaa että maskit päässä aletaan kulkemaan tästä lähtien ja jauhaa jotain paskaa muitten suojelemisesta, kyllä ihmisen kuuluu hengittää ilmaa eikä mitään vaippaa!
Tuossakaan CNN:n artikkelissa ei kerrottu, miksi muka vuodentakainen elämäntyyli ilman koronarajoituksia ei palaisi. Se on yhteistä kaikilla näillä jutuilla, kovasti rummutetaan että tätä tämä nyt on ja koskaan ei enää tule olemaan niin kuin ennen. Mutta missään ei kerrota, mitä tarkalleen tämä mystinen "uusi normaali" pitää sisällään, ja miksi ihmeessä koronan muututtua syystä tai toisesta kausi-influenssan tasoiseksi rajoituksista pidettäisiin vieläkin kiinni. Aivan pimeää touhua, ja en ole suostumassa jatkuvaan hömpötykseen turhan takia, onneksi eivät ole monet, monet muutkaan. Jos tämä on joku NWO-juoni, niin aika säälittävä.
Vierailija kirjoitti:
Vähänkö kateellinen niille jotka ehti jo nauttia elämästä ja matkustella paljon ennen koronaa. Mulla oli vasta edessä päin tämä ja nyt ei välttämättä enää koskaa pääse nauttimaan normaalisti noista asioista. Ei oo reilua elämä :(
Siis jos sun onni on noin pienestä kiinni, niin sun elämä on ollut paljon helpompaa - ja on yhä - kuin varmaan 90% ihmiskunnasta.
Vierailija kirjoitti:
Ihanko oikeasti täällä porukka liputtaa sen puolesta että on ihan normaalia alkaa tästäkin eteenpäin käyttämään maskia ja kulkea tuolla maski päässä kun on nuha? Jotta ei tartuta muita? Miten helvetissä me ollaan ihmiskuntana edes selvitty vuoteen 2020 ilman että ei olla laitettu maskeja päähän kun on aivastuttanut! Voi jumalauta nyt oikeasti, bakteereja ja viruksia on ollut maapallon syntymästä asti ja ihmisen immuniteetin kehittymisen kannalta on tärkeää niitä tasaisin väliajoin sairastaa.
Mitä tässä yritetään oikein saavuttaa että maskit päässä aletaan kulkemaan tästä lähtien ja jauhaa jotain paskaa muitten suojelemisesta, kyllä ihmisen kuuluu hengittää ilmaa eikä mitään vaippaa!
Kyllä se ihmiskunta palaa täysin normaaliin, aivan kuten espanjantaudin jälkeen ja monen muun samankaltaisen pandemian jälkeen.
Nyt luontaisesti on vain suurempi mediahype kuin koskaan aiemmin kiitos somen. Klikkiotsikoita tehtaillaan dollarinkiilto silmissä. Se on moraalitonta.
Mutta tämäkin menee ohi. This too shall pass.
Älkää tuhlatko aikaanne klikkiotsikoihin, käyttäkää aika itsenne ja tilanteenne parantamiseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se ihmiskunta palaa täysin normaaliin, aivan kuten espanjantaudin jälkeen ja monen muun samankaltaisen pandemian jälkeen.
Nyt luontaisesti on vain suurempi mediahype kuin koskaan aiemmin kiitos somen. Klikkiotsikoita tehtaillaan dollarinkiilto silmissä. Se on moraalitonta.
Älkää tuhlatko aikaanne klikkiotsikoihin, käyttäkää aika itsenne ja tilanteenne parantamiseen.
Japanissa influenssan jälkeen jäätiin käyttämään maskeja mikä minun mielestä on vain YHTEISKUNNAN kannalta paljon parempi, varsinkin kun ihmisiä on yhä enemmän. Ei tälläistä vapautta, mikä meillä nyt on tule olemaan enää tulevaisuudessa. Ihmisiä on liikaa ja saasteita ja tauteja on liikaa.
Mikä sitten on normaalia...
Pelonlietsonta on lehdillä valitettavasti aina toiminut ja reppanoihin nämä tehoavat aika hyvin, koska heillä ei ole mediakriittisyyttä.
Ensi vuonna tulee rokote ja siihen loppuu koronan kiukuttelu, on itse asiassa jo nyt hönkinyt ihmisiä kuoliaaksi sen mitä se pystyy enää hönkimään.
Eka aalto oli se pahin ja nyt vain odotetaan, kun se rokotteiden myötä "muuttuu" tavalliseksi pöpöksi.
Media tappaa välillisesti paljon enemmän ihmisiä lietsomalla milloin mitäkin tuubaa eetteriin ja hyväuskoiset sitten uskovat ne sellaisenaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Japanissa influenssan jälkeen jäätiin käyttämään maskeja mikä minun mielestä on vain YHTEISKUNNAN kannalta paljon parempi, varsinkin kun ihmisiä on yhä enemmän. Ei tälläistä vapautta, mikä meillä nyt on tule olemaan enää tulevaisuudessa. Ihmisiä on liikaa ja saasteita ja tauteja on liikaa.
Onhan se OK saasteisissa Aasian jättikaupungeissa, mutta jos ajatellaan väljästi asuttua Suomea niin täällä ei ole paljoa syitä tehdä moista.
Täälläkin kirjoittelee ihmisiä jostain Kajaanin korvesta, jossa ei ole minkäänlaista korona esiintyvyyttä. Maskille ei ole mitään tarvetta.
On tietenkin eri asia Tokiossa tai vaikka nyt Helsingin metrossa, siellä voi käyttää maskia tarpeen tullen.
Vierailija kirjoitti:
Sama! Lama-ajan lapsena elämä oli todella köyhää. Koko nuoren aikuisuuteni taistelin erinnäisten vaikeuksien läpi ja lopulta olen saavuttanut sellaisen aseman ja elämäntilanteen, että voisin vihdoinkin edes matkustaa (muitankin haaveita toki oli). Olen siis vuosia haaveillut tietynlaisesta elämästä, jonka eteen olen tehnyt hulluna hommia ja yhtäkkiä kaikki menee. Korona-viruksen välttely vaikuttaa tavalliseen arkeen ja työhön niin paljon ettei tässä ole mitään kivaa ja normaalia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama! Lama-ajan lapsena elämä oli todella köyhää. Koko nuoren aikuisuuteni taistelin erinnäisten vaikeuksien läpi ja lopulta olen saavuttanut sellaisen aseman ja elämäntilanteen, että voisin vihdoinkin edes matkustaa (muitankin haaveita toki oli). Olen siis vuosia haaveillut tietynlaisesta elämästä, jonka eteen olen tehnyt hulluna hommia ja yhtäkkiä kaikki menee. Korona-viruksen välttely vaikuttaa tavalliseen arkeen ja työhön niin paljon ettei tässä ole mitään kivaa ja normaalia.
Viime aikoina matkustus on kokoajan muuttunut huonompaan suuntaan ennen koronaakin.
Koska matkustuksesta oli tullut liian suuri megatrendi. Jokainen paikka oli liikaa täynnä turisteja, oli todella vaikeaa löytää maailmankolkkaa joka ei olisi täynnä turisteja. Jokainen paikka oli täynnä tubettajia ja somettajia.
Että siltä kantilta ette sinänsä menettäneet paljoa.
Ennen 2010 vuotta matkustus oli todella upeata, silloin matkustus ei ollut vielä megatrendi. Minua käy sääliksi kaikkia, jotka eivät kokeneet matkustamista silloin.
"You're fake news!" - Donald J Trump
Tauteja ja sotia on ollut ennenkin ja tässä me silti ollaan. Jonkinlaisen jäljen tämä tietysti jättää mutta vielä on liian aikaista sanoa mitä. Mitä matkustamiseen tuli, niin 9/11in jälkeen moni oivalsi lentämiselle loppua ja kuinka kävi? Jonkin aikaa oli hiljaista ja pikkuhiljaa tilanne elpyi.
Ehkä noin filosofisemmin ajatellen, minulle tästä jää käteen kirkkaammin se, että muistan ettei tiettyjä asioita, kuten terveys, saa ottaa itsestään selvyytenä ja se, että elämässä voi tulla vastaan isojakin yllätyksiä ja sen kanssa on vaan elettävä.
Vierailija kirjoitti:
Jospa nyt sokeimmatkin tajuasivat, että tässä puuhataan uutta maailmanjärjestystä ja että koronatoimissa ei ole kyse terveydestä, vaan ihmisten eristämsestä ja hallitsemisesta.
Suksikaa nyt jo kuuseen tuon new world order salaliittoteorian kanssa. Toivon hartaasti, että suurin osa tuon yläpeukuttajista ei tiedä mitä 'uusi maailmanjärjestys' tarkoittaa.
CNN:n toimittajat eikä kukaan muukaan tiedä mitä edes lähitulevaisuudessa tulee tapahtumaan ja normaali tarkoittaa yleistä, joka on aina olemassa ja jopa silloin, kun normaali tarkoittaa sitä, että kaikki muuttuu koko ajan.
ja kaikki tämä vaan sen takia, että kiinalaiset haluaa syödä lepakoita, muurahaiskäpyjä ynnä muita normaaliksi ihmisravinnoksi kuulumattomia kummajaisia. Sama meno jatkuu siellä Aasiassa paikallisilla ruokatoreilla edelleenkin. "Ai mikä korona?" siellä vaan hämmästellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime aikoina matkustus on kokoajan muuttunut huonompaan suuntaan ennen koronaakin.
Koska matkustuksesta oli tullut liian suuri megatrendi. Jokainen paikka oli liikaa täynnä turisteja, oli todella vaikeaa löytää maailmankolkkaa joka ei olisi täynnä turisteja. Jokainen paikka oli täynnä tubettajia ja somettajia.
Että siltä kantilta ette sinänsä menettäneet paljoa.
Ennen 2010 vuotta matkustus oli todella upeata, silloin matkustus ei ollut vielä megatrendi. Minua käy sääliksi kaikkia, jotka eivät kokeneet matkustamista silloin.
Olet varmasti oikeassa, mutta tuo ei lohduta sellaista, joka on koko ikänsä haaveillut matkustamisesta. Kun en ole päässyt edes niitä turistyrysiä kokemaan, joista olen vuosikaudet kateellisena kuunnellut milloin keneltäkin.
Mutta oikeastaan mistään muusta kuin kotonasta ei ole tehty tämmöistä mediasirkusta, jossa mediat julistavat koronauutisia melkein koko ajan JA samalla pysäytetään maailma, suljetaan ja perutaan kaikki ja pistetään terveet ihmiset kottiin karanteeniin. Ja kaiken päälle hoetaan uutta normaalia oikein korostetusti ja myös sitä, ettei entiseen ole paluuta. Ei ole mitään vastaavaa tapahtumaa ollut. 9/11 oli aikoinaan mediasirkus ja se muutti mm. lentomatkustelua, mutta ei sitä voi tähän verrata.