Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisia ajatusvirheitä teille sattuu?

Vierailija
07.10.2020 |

Antakaa esimerkkejä.

Mulle sattui juuri tällainen. Olin tehnyt päätöksen ostaa apteekista vitamiinipurkin ja sen lisäksi erään kosmetiikkatuotteen. Vitamiinit ja kosmetiikat ovat kanta-apteekissani sijoiteltu siten, että vitamiinihylly tulee ensin, ja taaempana on hyllyt kosmetiikalle. Mielikuvissani menisin siis apteekkiin ja ensin ottaisin vitamiinituotteen ja sen jälkeen kävelisin kosmetiikkahyllylle. Törmäsin netissä tietoon, että eräässä verkkoapteekissa, jossa minulla on ilmainen toimitus, kyseinen kosmetiikkatuote on tarjouksessa, ja päätinkin tilata sen sieltä.

Ajatusvirhe: ajattelin etten voi tilata kosmetiikkatuotetta ennen kuin olen käynyt kivijalka-apteekissa ostamassa vitamiinit, vaikka todellisuudessa sille ei ole mitään syytä. Olisin saman tien voinut laittaa kosmetiikkatuotteen verkkoapteekissa tilaukseen. Miten tämä on selitettävissä?

Varmaan tein ajatusvirheen siksi, että aivoni edelleen noudattivat järjestystä, jossa olisin hakenut tuotteita kivijalka-apteekissa: ensin vitamiinihyllylle, sen jälkeen kosmetiikkahyllylle.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/2 |
27.10.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin pesemässä hampaita ja yhtäkkiä unohdin miten harjaamisen jälkeen toimitaan. Muki käteen, eikun ensin harja vesinoron alle, eikun ensin syljetään, eikun... Oli varmaan koominen näky.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla