Alkoholikeskustelujen miinuspeukuttaja!
Onko sulla kaikki hyvin? Ahdistaako? Miksi koet alkoholin niin suureksi ongelmaksi?
Kommentit (12)
En miinuspeukuttanut, mutta ihmettelen aikuisia, jotka juovat liikaa lasten aikana. Lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen. Syntyivätpä he miten vaikeaan perheeseen tahansa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:49"]
En miinuspeukuttanut, mutta ihmettelen aikuisia, jotka juovat liikaa lasten aikana. Lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen. Syntyivätpä he miten vaikeaan perheeseen tahansa.
[/quote]
Totta, lapsilla on oikeus turvalliseen lapsuuteen.
Mutta minä tässä nyt ihmettelenkin henkilöä, jolla on pakkomielle klikata miinuspeukkua jokaiseen kohtuullisesta ja normaalista alkoholinkäytöstä kertovaan viestiin. Esimerkiksi olut saunan jälkeen - miinuspeukku. Pari lasia viiniä ruuan kanssa - miinuspeukku. Pullo viiniä ruokapöydässä seitsemälle hengelle - miinuspeukku.
Voi pikkuraukkaa, kun ottaa niin koville miinuspeukut. Laita tutti suuhun ja mene nukkumaan.
Mikä siinä alkoholissa olisi sitten pluspeukutettavaa? Mielummin alapeukkua kehiin sille.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:57"]
Voi pikkuraukkaa, kun ottaa niin koville miinuspeukut. Laita tutti suuhun ja mene nukkumaan.
[/quote]
Ei ota koville.
Ensin nauratti, sitten aloin miettiä millaisella ihmisellä voi olla tuollainen missio, laittaa se miinuspeukku jokaiseen sivistynyttä kohtuukäyttöä viestivään kirjoitukseen. Millainen tausta tällä ihmisellä on? Miksi moinen pakkomielle?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 21:55"]
[/quote]
Mutta minä tässä nyt ihmettelenkin henkilöä, jolla on pakkomielle klikata miinuspeukkua jokaiseen kohtuullisesta ja normaalista alkoholinkäytöstä kertovaan viestiin. Esimerkiksi olut saunan jälkeen - miinuspeukku. Pari lasia viiniä ruuan kanssa - miinuspeukku. Pullo viiniä ruokapöydässä seitsemälle hengelle - miinuspeukku.
[/quote]
Tuo edellinen ei ollut miinustaja, vaan minä. Voitte ärsyyntyä, jos tahdotte, mutta minulla on mielipiteen vapaus. Niin kuin tekin plussaatte niitä viinimerkkejänne ja puolustelette juomistanne, niin minä taas olen toista mieltä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:01"]
[/quote]
Ei ota koville.
Ensin nauratti, sitten aloin miettiä millaisella ihmisellä voi olla tuollainen missio, laittaa se miinuspeukku jokaiseen sivistynyttä kohtuukäyttöä viestivään kirjoitukseen. Millainen tausta tällä ihmisellä on? Miksi moinen pakkomielle?
[/quote]
Miksi pakkomielle juoda viinaa? Miksi ette vain myönnä, että pidätte sen mausta sen sijaan, että naamioitte sen johonkin "kuuluu etikettiin / kuuluu juhlaan / muuten ei ole hauskaa"?
No ei lapselle tule turvaton olo jos vanhempi juo sen 2 lasia jouluaterialla. Kun näitäkin alapeukutetaan. Lasi tai kaksi aterian yhteydessä on ruokakulttuuria, ei kännäämistä. Tai ehkä alapeukuttakien mielestä olenkin juonut liian vähän kun sanon kolme lasia viiniä menneen kahtena joulun pyhäpäivänä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
Tuo edellinen ei ollut miinustaja, vaan minä. Voitte ärsyyntyä, jos tahdotte, mutta minulla on mielipiteen vapaus. Niin kuin tekin plussaatte niitä viinimerkkejänne ja puolustelette juomistanne, niin minä taas olen toista mieltä.
[/quote]
Kuten sanottu, ei ärsytä vaan ihmetyttää. Jokaisella on luonnollisesti oikeus mielipiteeseensä, minä nyt vain satuin kiinnittämään huomiota tähän yhteen, joka ilmaisee mielipiteensä lähinnä aktiivisella peukuttamisella. Enkä muuten koe minkäänlaista tarvetta puolustella juomisiani, koska siinä ei ole mitään puolusteltavaa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:02"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Kuten sanottu, ei ärsytä vaan ihmetyttää. Jokaisella on luonnollisesti oikeus mielipiteeseensä, minä nyt vain satuin kiinnittämään huomiota tähän yhteen, joka ilmaisee mielipiteensä lähinnä aktiivisella peukuttamisella. Enkä muuten koe minkäänlaista tarvetta puolustella juomisiani, koska siinä ei ole mitään puolusteltavaa.
[/quote]
Erään toisen palstalaisen sanoin: Mitä muuta sanottavaa noihin olisi muuta kuin alapeukku.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:04"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 22:01"]
[/quote]
Ei ota koville.
[/quote]
Miksi pakkomielle juoda viinaa? Miksi ette vain myönnä, että pidätte sen mausta sen sijaan, että naamioitte sen johonkin "kuuluu etikettiin / kuuluu juhlaan / muuten ei ole hauskaa"?
[/quote]
Myönnän, pidän monen viinien mausta. Pidän myös monien kuohuviinien mausta. Ja pidän myös joidenkin siiderien mausta. Oluesta en niinkään.
Ruokaan sopiva ruokajuoma kuuluu etikettiin. Kukaan käytöstapoja ja etikettiä tunteva ei kutsu sitä pakkomielteeksi. Voin aivan mainiosti syödä ilman alkoholipitoista ruokajuomaa, mutta koska ei ole pakko ja alkoholi ei ole minulle ongelma, juon jos siltä tuntuu.
Ei sillä kaikki ihan kohillaan oo.