Kyllä on hankalat menkat kun kuukuppi hajosi
Kuppi tuli ns tiensä päähän kahden vuoden käytön jälkeen. En oo ehtinyt ostaa uutta kuppia ja nyt sit paleilen tamponien ja siteiden kanssa. Enpä muistanut, miten hankalaa ja työlästä tää on. Töihinkin piti pakata suojat mukaan, ennen sai vaan tyhjentää ja pestä kupin. Nyt menen huomenna ostaan kupin. Yöt ilman kuppia on ihan syvältä, supersiteiden kanssa pelailuu ja ohivuotojen.
Kommentit (10)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:45"]Millä tavalla se hajosi?
..ihan vaan mielenkiinnosta.. :o
[/quote]
Alkoi vuotaa yli. Minun syy, huonosti hoidin kuppia, pesin sitä tavallisella saippualla ja jopa shampoolla joskus. Kuppi oli jo ihan tummunut. ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 19:49"]mistä kuukuppeja voi ostaa? haluaisin kokeilla.. onko kallis?
[/quote]
Apteekista Lunette-merkkinen, hinta noin 36 euroa.
Mulla on ollu Lunette 5-6v. Tummunut on, mutta käytän sitä edelleen. On tosi kätevä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 20:45"]Alkoi vuotaa yli? Tä? Siis miten hajosi...?
-kuppeilija
[/quote]
Kuppini jotenkin haurastui ja pinta meni oudoksi, koska siis tosiaankin tyhmyyttäni hoidin sitä väärin eli pesin kunnon saippualla, shampoolla, kasvopesuaineilla... Se vaan alkoi vuotaa yli. Seuraavaa kuppia pesen kyllä vaan avecydillä ym miedoilla pesuaineilla. ap
Tarkoitatko ohivuotoa? Tuosta saa kuvan että kuppi on ollut täynnä ja siksi vuotanut yli. Ehkä reunat ovat haurastuneet ja kuppi ei enää muodosta ilmatiivistä koteloa emättimessä, siksi vuotaa ohi reunoilta?
Mulla on käynyt tuo sama, vaikka käytin pesuun vain Lactasydia. Niiden pienten reikien kohdille tuli halkeamia jo varmaan vuoden käytön jälkeen (kovat otteet pestessä...) ja kolmen vuoden käytön jälkeen kuppi ei vaan enää pitänyt, vaikka silmämääräisesti näytti samalta kuin ennenkin, halkeamineen kaikkineen. Mielestäni pari-kolme vuotta on ihan hyvä käyttöikä kuukupille.
Harmi, että sulla on runsaat kuukautiset =)