Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä oireita teillä tuli masennuksesta?

Vierailija
07.10.2020 |

Kuinka kauan paraneminen kesti/on kestänyt?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennus tulee jos antaa kohdella itseään kaltoin se viha  jää sissuksiin. Älä suostu.

Vierailija
2/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi paha unettomuus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juopottelua, välinpitämättömyyttä ja itsetuhoisuutta, erakoitumista. Huonot elämäntavat toivat kroonisia fyysisiä vaivoja jotka jäivät vaikka masennuksesta olen päässyt yli. Apua kannattaa oikeasti hakea jos on masentunut eikä jäädä märehtimään sitä.

Vierailija
4/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäiseksi tuli huimaus, joka paheni. Tutkittiin korvat ja tension neck, ei löytynyt syytä huimaukselle. Sitten tuli muita oireita kuten näköhäiriöt, kuulon herkistyminen, kipu rintalihaksessa/kainalossa, äkilliset ahdistus- ja hikoilukohtaukset, en enää muista kaikkia. Ensimmäisestä huimauskohtauksesta meni reilut kolme vuotta siihen, että aloitettiin mielialalääkitys, koska siinä vaiheessa olin jo niin väsynyt oireisiin että aloin olla epätoivoinen eli mielialanikin oli laskenut (siinä vaiheessa, kun huimaus ja muut oireet alkoivat, minulla oli elämässäni kaikki oikein hyvin eikä mitään mielialan laskua tms).

Useamman vuoden söin mielialalääkkeitä kunnes ajoin itse ne vähitellen alas.

Vierailija
5/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys, välinpitämättömyys, unettomuutta ja juopottelu. Viimeinen oli hoitoa jolla unohtaa masennus edes hetkeksi.

Vierailija
6/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Unettomuus, ahdistunut olo, itkuisuus. Pelkäsin olla yksin.Sitä ennen oli ollut jo jonkun aikaa outo väsymys eikä mikään oikein kiinnostanut. Lääkkeet ja terapia alkoivat auttaa nopeasti, keskustelemassa kävin noin vuoden. 

Vierailija
7/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli myös näön ja kuulon heikkeneminen. Huimaus, pahoinvointi, ruoansulatusvaivat, päänsärky ja vatsakivut. Unihäiriöt, näihin sekä nukahtamisvaikeudet sekä yölliset heräilyt ja toisaalta myös liika nukkuminen. Olisin voinut nukkua ilman herätyskelloa vaikkka aamusta iltaan.

Ruokahalumuutokset. Toisinaan olin koko ajan jääkaapilla syömässä mitä käteeni sain, tai sitten ei vain maistunut.

Sykkeet ja verenpaine olivat koholla, jonka vuoksi urheilussa huomasin voimatasojen heikentyneen.

Eristäytyminen muista. Halusin olla yksin kotona. Kaikki ylimääräinen sosialisoituminen oli raskasta.

Tässä nyt muutamia.

Vierailija
8/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttoi terapia ja unilääkkeet, joiden määrää säännöstelin pikkuhiljaa pienemmäksi.

Koen kuitenkin, että vaikka paranin pahimmasta masennuksesta, nuo tietyt oireilut kuten ahdistus ja väsymys ovat läsnä aina joskus vahvasti.

Vierailija
9/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

unettomuus, itkuisuus, täydellinen eristyneisyys muista, asiat jotka ennen kiinnostivat eivät enää kiinnostaneet...

Vierailija
10/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisääntynyt stressi, unettomuus, välinpitämättömyys muihin ihmisiin, en jaksanut pitää yhteyttä kavereihin tai vanhempiin, itsetuhoisuus, psykosomaattinen mahakipu, oksentelu ja päänsärky, hälläväliä asenne opiskeluun, rahan käyttöön ja ylipäätänsä elämään.

Sain diagnoosiksi keski-vaikean masennuksen

Vierailija
11/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta paranemisesta, sehän voi olla niinkin että masennus jää krooniseksi. Aivoihin voi jäädä pysyviä vahinkoja, jos sairautta ei päästä hoitamaan. Tämä yleistä traumapotilailla. Riippuu miten vaikeasta masennuksesta on kyse ja liittyykö siihen esimerkiksi myös ahdistus tai esim. traumaperäinen stressihäiriö.

Vierailija
12/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla masennus ilmeni ekoja kertoja jo lukiossa. Tunniatin sen, mutta pelkäsin ja en osanut puhua siitä kellekään. Olin itsetuhoinen silloin. Olin kerran huoneessani ja tein läksyjä. Koin epäonnistuvani ja olevani huono, ja aloin vain yhtäkkiä itkemään. Itkin varmaan puoli tuntia kovaa fyysistä itkua, ja meinasin vahingoittaa itseäni penaalissa olleella harpilla. Onneksi en vahingoittanut.

Usein kävi mielessä että "nyt jos vain jäisin tähän tielle ja se olisi siinä".

Olin 15-vuotias kun jouduin raiskatuksi, ja elin sen kokemuksen kanssa pitkään yksin. Ajauduin väkivaltaiseen parisuhteeseen teininä ja se vain pahensi tilannetta. Koulu kärsi, ystävyyssuhteet hajautuivat, koska eristäydyin.

Minulla meni pitkään tosi huonosti, ja otin jopa pikavippejä silloiselle miehelleni. Olin n 18- vuotias. Rahankäyttöni oli holtitonta ja halusin vain mielyttää miestäni. Halusin vain että joku rakastaa minua.

Lopulta löysin nykyisen mieheni jonka kanssa ollaan oltu nyt viisi vuotta yhdessä. Ole 24- vuotias ja voin jo ihan hyvin. 20- vuotiaana aloitin psykoterapian ja sain lääkkeitä. Mieheni ollut minulle korvaamaton tuki. En tiedä miten ikinä kiittäisin häntä tarpeeksi.

Vierailija
13/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko raajojen puutuminen tavallista herkemmin miittyä myös masennukseen? Kellään tietoa

Vierailija
14/14 |
07.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintakyvyttömyys esim. käydä kaupassa. Voimakas ahdistus, joka riipi kehoa heti herättyä. Unettomuus, ravinnon puutteesta aivot eivät toimineet kunnolla. Tunne, että elämä ei pysy käsissä, lipsuu otteesta....