Tiesitkö että tinan valaminen on noituutta?
Tämäkin muka viaton uudenvuoden perinne on noituuden harjoittamista, ennustamista.
http://blog.kansanperinne.net/2009/12/uusivuosi-taikoja-tinan-valaminen.html
Kommentit (36)
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:09"]
Philippians 2:12
[/quote]
Eikös tuolla ollut joku suomenkielinenkin nimi? Filippiiniläisiä tms.? Ei nää raamatun "tietäjät" näköjään sittenkään kaikkea tiedä. :D :D
Niin on myös lääkärin toimen harjoittaminen. Sairaus on jumalan rangaistus synnistä, ja paholaisen kanssa liittoutuneet lääkärit yrittävät estää jumalan tahdon toteutumisen. Tehkää, tinanvalajat, tilaa roviolla!
Noituus ja ennustaminen ovat kaksi eri asiaa.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 15:09"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 10:36"]
No sehän se siinä mukavinta onkin! :D Ja lapsenlapsi, Alisa. Saavat vielä lapsesi, nuo Jumalan viattomat lahjat, vaikutteita.
Anteeksi, ei pitäis pilkata. Mutta kun huvittaa ja rasittaa aina vuorotellen nämä ahdistuneet ihmiset jotka pelkää koko elämää ettei vaan vahingossa tee mitään minkä olettavat että Jumala suuttuu.
Ja kyllä, olen uskossa, mutta olenkin vapautettu, saan nauttia elämsätä just niinkuin se on. Vaikka valamalla tinaa uutenavuotena jos niin huvittaa tehdä.
[/quote] Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.--Sananl.8:13
Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;--Philippians 2:12
Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.--Sananl.3:7
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.--Gal.5:16-25
[/quote]"Ken Raamattua siteeraten itsensä ylentää, se palstalaisten toimesta alennettakoot. Sillä totisesti minä sanon teille: Raamatunlauseilla saadaan väärissä käsissä musta näyttämään valkoiselta, ilo pahuudelta jaJumalan armo Jumalan vihalta". Minä, 2013.
hei. Mahdatko keskittyä ns. lillukanvarsiin. Ilahduta vaikka jotakuta, osoita rakkautta :-)
Ai on noituutta. Entä sitten? Ketä se liikuttaa vuonna 2013? Jos liikuttaa, onkin todella syytä olla varuillaan.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:10"]
hei. Mahdatko keskittyä ns. lillukanvarsiin. Ilahduta vaikka jotakuta, osoita rakkautta :-)
[/quote]19. Veljeni, jos joku teistä eksyy totuudesta ja hänet joku palauttaa,
20. niin tietäkää, että joka palauttaa syntisen hänen eksymyksensä tieltä, se pelastaa hänen sielunsa kuolemasta ja peittää syntien paljouden.Jaak.5:19,20
13. Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14. mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.--Matt.7:13,14
Minä vannotan sinua Jumalan ja Kristuksen Jeesuksen edessä, joka on tuomitseva eläviä ja kuolleita, sekä hänen ilmestymisensä että hänen valtakuntansa kautta:
2. saarnaa sanaa, astu esiin sopivalla ja sopimattomalla ajalla, nuhtele, varoita, kehoita, kaikella pitkämielisyydellä ja opetuksella.--2Tim.4:1,2
Oletko ajautunut johonkin ahdistavaan kulttiin? Ihan oikeasti: tuo kaikki tuomitseminen ja saarnaus ei kuulosta terveeltä. Usko voi olla ihmiselle valtava voimavara, tuo sinun uskosi kuulostaa ahdistavalta, kahlitsevalta, surulliselta ja raskaalta taakalta. Jos tarvitset apua täältä sitä saa: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
Tuliko sulle yllätyksenä ihan oikeasti tuo tieto?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:44"]
Ai on noituutta. Entä sitten? Ketä se liikuttaa vuonna 2013? Jos liikuttaa, onkin todella syytä olla varuillaan.
[/quote] Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.--Joh.3:16
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. --Joh.3:36
Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa --Room.1:18
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:52"]
Oletko ajautunut johonkin ahdistavaan kulttiin? Ihan oikeasti: tuo kaikki tuomitseminen ja saarnaus ei kuulosta terveeltä. Usko voi olla ihmiselle valtava voimavara, tuo sinun uskosi kuulostaa ahdistavalta, kahlitsevalta, surulliselta ja raskaalta taakalta. Jos tarvitset apua täältä sitä saa: http://www.uskontojenuhrientuki.fi/
[/quote] Sillä Herra on Henki, ja missä Herran Henki on, siinä on vapaus.--2Kor.3:17
Te olette näet kutsutut vapauteen, veljet; älkää vain salliko vapauden olla yllykkeeksi lihalle, vaan palvelkaa toisianne rakkaudessa.--Gal.5:13
Sillä kaikkien meidän pitää ilmestymän Kristuksen tuomioistuimen eteen, että kukin saisi sen mukaan, kuin hän ruumiissa ollessaan on tehnyt, joko hyvää tai pahaa.--2Kor.5.10
Tiesitkö, että Jeesukseen uskominen on taikauskoa?
Et taida olla ihan normaali kristitty? Koska kristinuskossa Jeesus on meille pelastuksen jo valmiiksi kärsinyt, eikä meidän tarvitse lainkaan pelätä Jumalan vihaa tai raivoa. Jumala on meille ymmärtävä, rakastava, armahtava ja hyvä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:53"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 16:44"]
[/quote] Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.--Joh.3:16
Joka uskoo Poikaan, sillä on iankaikkinen elämä; mutta joka ei ole kuuliainen Pojalle, se ei ole elämää näkevä, vaan Jumalan viha pysyy hänen päällänsä. --Joh.3:36
Sillä Jumalan viha ilmestyy taivaasta kaikkea ihmisten jumalattomuutta ja vääryyttä vastaan, niiden, jotka pitävät totuutta vääryyden vallassa --Room.1:18
[/quote]
Milloin raamattuväki alkaisi ymmärtää, että nämä numero-kaksoispiste-numero-perustelut ovat yhtä tyhjän kanssa muille kuin heille itselleen? Eivät milloinkaan, sillä Pih. 2:14 ja Puh. 4:8 jne.
Ylläpito voisi poistaa tämän ketjun. On sopimatonta tuputtaa uskoaan toisille tällä tavalla. Se on ahdistelua.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 10:36"]
No sehän se siinä mukavinta onkin! :D Ja lapsenlapsi, Alisa. Saavat vielä lapsesi, nuo Jumalan viattomat lahjat, vaikutteita.
Anteeksi, ei pitäis pilkata. Mutta kun huvittaa ja rasittaa aina vuorotellen nämä ahdistuneet ihmiset jotka pelkää koko elämää ettei vaan vahingossa tee mitään minkä olettavat että Jumala suuttuu.
Ja kyllä, olen uskossa, mutta olenkin vapautettu, saan nauttia elämsätä just niinkuin se on. Vaikka valamalla tinaa uutenavuotena jos niin huvittaa tehdä.
[/quote] Herran pelko on pahan vihaamista. Kopeutta ja ylpeyttä, pahaa tietä ja kavalaa suuta minä vihaan.--Sananl.8:13
Siis, rakkaani, samoin kuin aina olette olleet kuuliaiset, niin ahkeroikaa, ei ainoastaan niinkuin silloin, kun minä olin teidän tykönänne, vaan paljoa enemmän nyt, kun olen poissa, pelolla ja vavistuksella, että pelastuisitte;--Philippians 2:12
Älä ole viisas omissa silmissäsi. Pelkää Herraa ja karta pahaa.--Sananl.3:7
16. Minä sanon: vaeltakaa Hengessä, niin ette lihan himoa täytä.
17. Sillä liha himoitsee Henkeä vastaan, ja Henki lihaa vastaan; nämä ovat nimittäin toisiansa vastaan, niin että te ette tee sitä, mitä tahdotte.
18. Mutta jos te olette Hengen kuljetettavina, niin ette ole lain alla.
19. Mutta lihan teot ovat ilmeiset, ja ne ovat: haureus, saastaisuus, irstaus,
20. epäjumalanpalvelus, noituus, vihamielisyys, riita, kateellisuus, vihat, juonet, eriseurat, lahkot,
21. kateus, juomingit, mässäykset ja muut senkaltaiset, joista teille edeltäpäin sanon, niinkuin jo ennenkin olen sanonut, että ne, jotka semmoista harjoittavat, eivät peri Jumalan valtakuntaa.
22. Mutta Hengen hedelmä on rakkaus, ilo, rauha, pitkämielisyys, ystävällisyys, hyvyys, uskollisuus, sävyisyys, itsensähillitseminen.
23. Sellaista vastaan ei ole laki.
24. Ja ne, jotka ovat Kristuksen Jeesuksen omat, ovat ristiinnaulinneet lihansa himoineen ja haluineen.
25. Jos me Hengessä elämme, niin myös Hengessä vaeltakaamme.--Gal.5:16-25