Muita joiden tummuneet vanhempana?
Olen ollut lapsena ihan vaaleahiuksinen.
Kouluiässä ja teininä hiukset sellaiset maantien väriset.
Reilut parikymppisenä aloin värjäämään vaaleakisi ja nyt vajaa nelikymppisenä en jaksanut enää värjäysrumbaa joten ajattelin pitää omaa väriäni.
Värjäsin hiukseni aluksi juurikasvun värisiksi eli sellaisiki ruskehtaviksi. Nyt kun latvoja ei enää ole tarvinnut värjätä huomaan, että oma hiusten värini onkin lähes pikimusta.
.
Miten minusta on voinut tulla mustahiuksinen, onko kovin yleitäkin?
Kommentit (10)
Tummuminen on blondien harmaantumista, joku kampaaja kertoi.
Tummuminen on blondien harmaantumista, joku kampaaja kertoi.
Itse olen vasta parikymppinen, ja mullakin oli noin 10 vuotiaaksi asti platinanvaaleat hiukset, siitä sitten tummuivat maantienvärisiksi. En tiedä, että vieläkö nämä tummuu. Itse välillä sävytän hiuksia vaaleanruskeiksi tai vehnäpellon värisiksi, niin ei pieni juurikasvu haittaa.
Minulla on käynyt noin. Olin pikkulapsena ihan blondi, parikymppisenä ristiverinen , tummanvaalea. Aloin silloin värjätä hiuksia mustaksi. Lähellä neljääkymppiä totesin, ettei enää huvita hiusten värjäys, joten antaa kasvaa oma. Odotin että oma väri olisi tummanvaaleaa/keskiruskeaa, mutta sehän oli erittäin tummanruskeaa, ehkä vain sävyasteen vaaleampaa värjätystä mustasta!
Tämä on minulle sinänsä iloinen asia, että aina halusin olla "tumma ja tulinen". Enpä vaan olisi ikinä uskonut että minusta luonnostanikin sellainen tulee. Valitettavasti silmäripset, kulmakarvat ja esim. alapääkarvat ovat edelleen vaaleita.
Kiva kuulla että muitakin vanhempana tummuneita.
t. ap
Itse olen pysynyt blondina, mutta lapsena olin sellainen platinablondi, nyt taas hiukset ovat tummanvaaleat, sellaiset tumman kullan väriset.
Äitini oli vaalea noin 15-vuotiaaksi ja sitten hiukset alkoivat tummua. Aikuisena oli ruskeahiuksinen. Nyt jo harmaantunut.
Mun tukka oli ihan pienenä lähes valkea, murrosiän tietämillä ruskea ja aikuisena musta... Musta on paras <3
Lapsuuden valokuvissa olen ihan vaalea, yläasteella muistan olleeni vaaleanruskea ja nyt 25-vuotiaana hiukset ovat tylsät tummanruskeat. :(
ilmoittaudun myös.
Kouluikään asti puuvillapää, sitten tummanvaalea-maantie.
Ja nyt "elämän ehtoolla" muistutan esiäitejäni valokuvissa: lähes mustanruskeat hiukset.
Aikuisiällä olen aina värjännyt ja sävyttänyt tai vaalentanut päätä niin että tummuus tuli yllätyksenä itsellekin.
Saa nähdä miten käy harmaantumisenn kanssa. Oma äiti alkoi muuttua tummaveriköstä harmaapääksi vasta 75 v korvilla.
Jep. Mulle on käynyt juurikin noin myös. Tummuin raskauteni aikana ja jälkeen ikävuosina 35-38. Blondi edelleen henkisesti, mutta alkaa olla työlästä pitää yllä.. kampaajakin ihmetteli.