Hoitovapaalla toiseen työhön?
Olen hoitovapaalla lapsen kanssa, mutta nyt olisi tosi mielenkiintoinen työpaikka haussa. Tuskin sitä edes saisin, kun nykyään on miljoona hakijaa joka paikkaan :)
Mutta jos ylipäänsä sattuisin saamaan sen niin voiko hoitovapaalla tehdä töitä muualla, jos oman työpaikan pomo sallisi sen? Entä sitten, jos mies jäisikin hoitovapaalle hoitamaan lasta kotiin niin voinko minä sitten enää ollakaan "hoitovapaalla" vai pitäisikö minun saada vaihdettua omassa työpaikassa se joksikin virkavapaaksi?
Tai ylipäänsä jos menisin toiselle töihin hoitovapaan aikana niin saisiko oma pomoni sen jostain tietää ellen kertoisi?
Tarkoitukseni oli siis alunperin olla kauan hoitovapaalla, mutta bongasin tämän määräaikaisen (10kk) työn, joka kiinnostaisi paljon...
Kommentit (6)
Tiedän, että hoitovapaalla saa tehdä töitä vaikka iltaisin ja viikonloppuisin.
Mutta tämä minun työni olisi päivätyötä ja sitten lapsi pitäisi laittaa hoitoon, jos mies ei saisi olla samaan aikaan hoitovapaalla.
Omasta työstänihän olen saanut hoitovapaata LAPSEN HOITOA varten, joten siitä nousisi varmaan meteli, jos sitten lapsi olisikin hoidossa ja minä toisessa työssä?
ap
Et voi olla hoitovapaalla jos lapsi on hoidossa...mutta jos sinä olet töissä mies voi jäädä hoitovapaalle...mutta et voi olla hoitovapaalla työpaikasta, laittaa lasta hoitoo ja mennä uuteen paikkaan töihin.
Eli sitten pitäisi katkaista hoitovapaa omasta työstä ja pyytää virkavapaata? Meneepä hankalaksi :/ mahtaisiko pomo edes suostua.
Tämä olisi vain niin hyvä tilaisuus saada työkokemusta vähän muualtakin kuin omalta alalta.
Mutta mitä jos mies saisi töistä esim. vuorotteluvapaata ja hoitaisi lasta kotona niin voisinko minä sitten mennä toiseen työhön vaikka olisin virallisesti "hoitovapaalla"?
Hoitovapaalla saa tehdä töitä, mutta ette voi olla hoitovapaalla samaan aikaan.