Thl Salminen vetoaa - aikuisten oikeasti se maski naamalle nyt
Kommentit (382)
Keväällä asiantuntijat sanoivat, että siitä ei ole mitään hyötyä.
Että ei mitään järkeä jotta kaikki kansalaiset alkaisivat käyttää normielämässä maskia.
Luotan tähän. Ihme takinkääntäjiä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Noudatan kevään ohjeita. Maskeista ei ole hyötyä.
Noudatatko myös 1910-luvun hygieniasuosituksia?
Kai sä ymmärrät, että tietoa tulee koko ajan lisää?
Tieteellistä näyttöä ei ole että maskit estäisivät covid-19 infektioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelette ja ei ole kallista
"Ompelette" .... millä vitulla niitä maskeja ommellaan jos ei ole ompelukonetta? Antaako sossu satoja euroja ompelukoneen hankintaan ensin? Vituttaa ääliöt joilla itsellään on joku äidin ostama ompelukone ja jotka sitten jakelee niitä säästövinkkejä että ommelkaa itse.
Maskin voi ommella käsinkin vanhasta lakanasta. Ei tule kalliiksi.
Minä olen tehnyt itselleni niitä 4.
Eikö tuo ole (viime kevään jälkeen) aika päivänselvää jo vähän hitaammallakin pääkopalla varustetulle, että THL on poliittinen laitos, ei tieteellinen.
Itse en käytä maskia ennenkuin pakko. Ihan vaikka vain tehdäkseni hysteerikot entistä hysteerisimmiksi.
Sillä onhan se viihteenmuoto tuokin että seuraa maailmanlopusta paasaavien ihmisten psykoositilan kehittymistä. Siinä missä Tempparit tai Ensitreffit Alttarilla.
Vierailija kirjoitti:
Keväällä asiantuntijat sanoivat, että siitä ei ole mitään hyötyä.
Että ei mitään järkeä jotta kaikki kansalaiset alkaisivat käyttää normielämässä maskia.
Luotan tähän. Ihme takinkääntäjiä.
Koko ajan on ollut erilaisia mielipiteitä maskista. Kaikki on sanoneet aina, että se suojaa muita. Nyt on tutkittu, että se myös auttaa itseä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ompelette ja ei ole kallista
"Ompelette" .... millä vitulla niitä maskeja ommellaan jos ei ole ompelukonetta? Antaako sossu satoja euroja ompelukoneen hankintaan ensin? Vituttaa ääliöt joilla itsellään on joku äidin ostama ompelukone ja jotka sitten jakelee niitä säästövinkkejä että ommelkaa itse.
Sosiaalitoimiston asiakkaille maskeja on jaettu jo elokuusta lähtien. Ota yhteyttä kuntaasi ja kysy mistä saat maskeja, jos sinulla oikeasti on se tilanne ettei ole rahaa ostaa n. 5e hintaisia pestäviä maskeja tai n. 40s hintaisia kertakäyttömaskeja.
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette aio maskia käyttää, ”koska niistä ei ole hyötyä”, niin voisitteko kertoa minulle tyhmälle miksi niitä on käytetty jo ennen koronaa ja edelleen käytetään terveydenhuollossa?
Jos ne eivät kerran suojaa sairastuneilta, niin miksi lääkärit näitä käyttävät?
Tätä en ymmärrä.
Eli kun menent normaalisti vaikka silmälääkäriin, niin siellä on lääkäri vastassa maski naamalla?? Ei ole. Maskia käytetään, jos potilas on erityisen haavoittuvassa tilassa esim. leikkaussalissa. Silloinkin tarkoitus on nimenomaan estää pisaroiden tippuminen haavaan, ei estää virusten leviämistä. Ei perusterveydenhuollossa ole niitä koskaan käytetty.
Vierailija kirjoitti:
Nyt ovat maskinatsit elämänsä vedossa! Kerrankin pääsee raivoamaan pidäkkeettä muille ihmisille ja päsmäröimään.
Annas kun arvaan niin nämä maskinatsit ovat samoja, jotka keväällä raivosivat mökille menijöille. Näille korona-aika on varmasti mukavaa aikaa kun koko ajan pääsee pätemään ja saa olla ilkeä ihmisille. Maskittomat ovat uusia mökkikarkureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtion jakama maski voisi olla Suomen sotalipun väreissä ja keskellä leijonavaakuna.
Tai jaettavan maskin värin määrittäisi maksetut verot, hieman kuin stockan kangaskassin värin määrittää kulutetut eurot.
Isommilla euroilla saisi myös paremmin suojaavan mallin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö tuo ole (viime kevään jälkeen) aika päivänselvää jo vähän hitaammallakin pääkopalla varustetulle, että THL on poliittinen laitos, ei tieteellinen.
Itse en käytä maskia ennenkuin pakko. Ihan vaikka vain tehdäkseni hysteerikot entistä hysteerisimmiksi.
Sillä onhan se viihteenmuoto tuokin että seuraa maailmanlopusta paasaavien ihmisten psykoositilan kehittymistä. Siinä missä Tempparit tai Ensitreffit Alttarilla.
Aika lapsellinen asenne.
THLn toiminta perustuu tilastointiin.
Miksi haluatte odottaa pakkoa? Suomen oloissa se on vaikea toteuttaa. Poliiseja ei riitä sitä valvomaan. Ehkä armeija. Nykyinen suositus on sama kuin pakko, mutta ilman sanktioita.
Thl Salminen pitäisi laittaa eliniäksi vankilaan hysterian lietsomisesta nuhakuumeen vuoksi. Samoin ne lääkärit jotka lietsovat hysteriaa paikallisesti. Hysterian innokkaimpia levittäjiä ovat leimallisesti nämä veronmaksien suojatyöviroissaan makaavat syöttöporsaat joilla ei ole vastuuta mistään. THL pöhöttynyt organisaatio pitäisi muutenkin laittaa laihdutuskuurille.
Maskien hyöty on negatiivinen terveydellisesti. Tai ehkä siitä on joillekkin psykologista hyötyä.
Korona viruksen koko on noin 100nm. Tuollaista suodatavan maskin läpi hengittäminen on todella työlästä.
Ainut luotettava tutkimus jonka löysin oli, etttä tarttuu usein silmien kautta.
Tuo koko itse asiassa viittaa siihen, että tauti on melko helppo tappaa kemiallisesti fysikaalisesti. Eli hopeiset tai kupariset ovenkahvat ttakaisin :)
https://www.news-medical.net/health/The-Size-of-SARS-CoV-2-Compared-to-…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika lapsellinen asenne.
THLn toiminta perustuu tilastointiin.
Fakta 1: maskien käyttö USA:ssa PALJON yleisempää kuin Suomessa.
Fakta 2: tapausten määrä (myös suhteellisesti) USA:ssa PALJON suurempi kuin Suomessa.
Ymmärrän toki sen, että THL poliittisena toimijana valitsee juurikin ne tilastot, jotka sopivat THL:n poliittisen agendan tueksi.
Kaikki asiantuntijat käyttävät maskia.
Vierailija kirjoitti:
Yksikään asiantuntija ei käytä maskia muuten kuin ollessaan median edessä.
Vierailija kirjoitti:
Propagandaa. Samoin kuin formulakuskit ja ministerit maskit naamalla. Pelkkää poliittista propagandaa ja mielipiteen muokkausta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te jotka ette aio maskia käyttää, ”koska niistä ei ole hyötyä”, niin voisitteko kertoa minulle tyhmälle miksi niitä on käytetty jo ennen koronaa ja edelleen käytetään terveydenhuollossa?
Jos ne eivät kerran suojaa sairastuneilta, niin miksi lääkärit näitä käyttävät?
Tätä en ymmärrä.Eli kun menent normaalisti vaikka silmälääkäriin, niin siellä on lääkäri vastassa maski naamalla?? Ei ole. Maskia käytetään, jos potilas on erityisen haavoittuvassa tilassa esim. leikkaussalissa. Silloinkin tarkoitus on nimenomaan estää pisaroiden tippuminen haavaan, ei estää virusten leviämistä. Ei perusterveydenhuollossa ole niitä koskaan käytetty.
No mä kävin sattumalta viime viikolta työterveyden kautta silmälääkärillä ja arvaa mitä, sillä oli maski. Vein myös mun isän lääkärille vuositarkastukseen ja sielläkin oli kaikilla maski.
1200e/h on laskutus maskista. Alle ton en suostu.
Nyt ovat maskinatsit elämänsä vedossa! Kerrankin pääsee raivoamaan pidäkkeettä muille ihmisille ja päsmäröimään.