Haittaako makua jos jätän maustekakusta neilikan pois?
Luulin että sitä on vielä, mutta ei ollutkaan. Ei huvita lähteä ABC:lle. Pomeranssikuorta ei ole ohjeessa, mutta ajattelin laittaa kun se on mietoa. Kanelia, inkivääriä ja kardemummaa löytyy. Teen vasta nyt, kun vieraita tulee ylihuomenna.
Kommentit (10)
Ihan hyvä tulee noilla mausteilla, jos on maustepippuria, laita 1/2 tl sitä. Itse laitoin 1/2 rasvan sijasta banaania ja sitten sen loppupuolikkaan öljyä.
kanelia
inkivääriä
neilikkaa
maustepippuria
kardemummaa
Neilikka on vahva mauste, joten sen pois jättäminen vähän miedontaa kakun makua. Itse olen laittanut muita mausteita sitten hivenen enemmän.
Haittaako makua, jos jätän sinappisillistä sinapin pois?
Haittaako makua, jos jätän mätitahnasta mädin pois?
Haittaako makua, jos jätän chilikastikkeesta chilin pois?
Haittaako makua, jos jätän chili-con-carne´sta pavut pois?
Haittaako makua, jos jätän maksalaatikosta rusinat pois?
Haittaako makua, jos jätän liha-makaroonilaatikosta lihan pois?
Haittaako makua, jos jätän graavisuolatusta kalasta suolan pois?
Haittaako makua, jos jätän omenatortusta omenan pois?
Haittaako makua, jos jätän piparkakkutaikinasta siirapin pois?
Haittaako makua, jos jätän tillilihakastikkeesta tillin pois?
Haittaako makua, jos jätän tiramisusta kahvin pois?
Haittaako makua, jos jätän voileivästä voin pois?
Voi teitä! O sancta simplicitas.
Kaipa ihan syötäväksi kelpaavaa kuitenkin tulee - maku on kuitenkin hieman erilainen.
Ap tässä, kaksi viimeistä on kokeiltu ja onnistunut. Voileivässä en ikinä käytä voita, vaan se on pahaa jos laitan voita. Mutta kohta leivon, katsotaan kuinka käy. Eilen en viitsinyt.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 22:06"]
Haittaako makua, jos jätän sinappisillistä sinapin pois?
Haittaako makua, jos jätän mätitahnasta mädin pois?
Haittaako makua, jos jätän chilikastikkeesta chilin pois?
Haittaako makua, jos jätän chili-con-carne´sta pavut pois?
Haittaako makua, jos jätän maksalaatikosta rusinat pois?
Haittaako makua, jos jätän liha-makaroonilaatikosta lihan pois?
Haittaako makua, jos jätän graavisuolatusta kalasta suolan pois?
Haittaako makua, jos jätän omenatortusta omenan pois?
Haittaako makua, jos jätän piparkakkutaikinasta siirapin pois?
Haittaako makua, jos jätän tillilihakastikkeesta tillin pois?
Haittaako makua, jos jätän tiramisusta kahvin pois?
Haittaako makua, jos jätän voileivästä voin pois?
Voi teitä! O sancta simplicitas.
Kaipa ihan syötäväksi kelpaavaa kuitenkin tulee - maku on kuitenkin hieman erilainen.
[/quote] Voe sinnuu, se on maustekakku eikä neilikkakakku =D
Omenatortussa voi omenan korvata päärynällä. Siitä tulee sitten päärynätorttu, mutta ihan sama ohje käy ja hyvää tulee. Voileivässä on ihan yleistä korvata voi margariinilla. Kahvittomalle tiramisulle löytyy ohjeita googlella, se tuntuu olevan aika mielipiteitä jakava asia. Piparkakkuja voi tehdä muutenkin kuin perinteisellä piparkakkuohjeella. Rusinatonta maksalaatikkoa saa kaupastakin. Nuo kolme ensimmäistä taas ovat aika typeriä vertauksia. Makaronilaatikosta voi jättää lihan, munat tai maidon tai jopa kaikki pois, mutta ilman lihaa nimi tietenkään ei ole liha-makaronilaatikko. Chili con carne ei kuulu omaan ruokavaliooni, koska vatsani ei tykkää palkokasveista, joten sitä en osaa kommentoida. Suolakalasta ei voi jättää suolaa pois eikä tillilihakastike ole tietenkään tillilihakastiketta ilman tilliä, mutta tillilihakastikkeen ohjeella voi tehdä jonkun muun kastikkeen samaa ohjetta soveltaen.
Ap nyt joutuu kuitenkin kauppaan, koska munat loppuivat kesken kun miehet halusivat munakasta aamupalaksi.
[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 21:40"]
Ihan hyvä tulee noilla mausteilla, jos on maustepippuria, laita 1/2 tl sitä. Itse laitoin 1/2 rasvan sijasta banaania ja sitten sen loppupuolikkaan öljyä.
[/quote]
Sori nyt, mutta miksi banaania ja öljyä?! :/
Leivontamargariinia vähintään tai mieluiten oikeaa voita, mutta banaania ja öljyä, voi oksennus!
Tuota maustepippuria olisin minäkin ehdottanut.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2013 klo 12:01"]
Ap nyt joutuu kuitenkin kauppaan, koska munat loppuivat kesken kun miehet halusivat munakasta aamupalaksi.
[/quote]
Ei siihen kakkuun munia tarvita. Ei ainakaan siihen maustekakkuun, jonka minä olen oppinut tekemään.
3dl piimää
100g voisulaa
1dl sokeria
2dl siirappia
5dl jauhoja
1-2tl soodaa
2tl piparkakkumaustetta
1-2dl rusinoita
Maku on erilainen, miedompi, mutta ei paha. Itse laitoin inkivääriä, kanelia, kardemummaa, vähän korianteria, kookosta ja mantelirouhetta =)