Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli paskin joulu ikinä.

Vierailija
24.12.2013 |

Mulla ei ole ollut yhtään joulumieltä ja kukaan muuhan ei mitään järjestä. Ei ollut kortteja, piparitaloa, jouluaskarteluja eikä pukkia. Hätäinen pikasiivous "julkisemmissa" tiloissa, aatonaattoiltana viimeinen kuusi kauppiaalta miinus 80%, lahjat (joita oli lapsista liian vähän) kuusen alle. Joulupöytä niin simppeli kuin olla ja voi, esim. kalatarjottavana oli silliä ja Kallen mätitahnaa. Vettä satoi koko päivän ja lapset olivat kierroksilla. Jippii... eipä kyllä yhtään tunnu Joululta.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mutsin oma uhmaikä. Isot lapset (koululaisia jo) valittaa joululahjoistakin joihin mulla upposi puolen kuun palkka. Olisivat ansainneet risuja. ap

Vierailija
22/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä Jollain, että paljonko kalaa pöydässä jne? Meillä kukaan ei välitä esim rosolleista, laatikoista tai kalasta,  joten joulupöydästämme löytyi kinkku, perunaa ja kastiketta, fetasalaatti, kaupan valmis italian- ja punajuurisalaatti sekä yksi porkkanalaatikko, sekin kaverin tekemä. Ja hyvää punaviiniä aikuisille. Ja kaikki tykkäsi! Myöskään joululoristeita ei paljon oo, toki kuusi ja lahjat ja pukki. Ei tullut mieleenkään, että meillä olis jotenkin huono joulu.. Miksi joku tavaran, ruuan ja krääsän määrä mittaa joulunnelmaa? Vieras ajatus mulle. Nyt asennetta ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nojoo, enemmänhän se on asenteesta kiinni kuin siitä, kerkeääkö tai viitsiikö paljoa tehdä. Itse en jaksanut tehdä mitään ruokia, mutta ostin valmiina pari joululaatikkoa ja kaikennäköistä vähemmän jouluista kuten tapaksia. Mies siivosi vessan ja keräiltiin lasten lelut, ei edes viitsitty imuroida. Ei se ketään häiritse.

Annoin muiden ostaa lahjoja, itse hankin vain muutaman. Annan joillekin läheisille kuten äidilleni myöhemmin vielä jotain, koska ei heitäkään haittaa, että lahja tulee myöhässä kun olen sitten ehtinyt sitä paremmin miettiä.

Vierailija
24/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää joulua kaikille! Täällä vietetään yöppäripäivää ja meidän joulu jatkuu loppiaiseen asti. Ei meidän kesäkään lopu juhannuspäivänä :D

Joulu tulee joka vuosi, perheillä on omat perinteensä, jotka oikeasti toteuttaa vaikka unissaan koska ne on tehnyt niin monta kertaa. Monet perinteistähän ovat lapsuudenkodeista peräisin. Jos on joulun alla työkiireitä, sairautta tai muuta tilapäistä, on helppo tuunata jouluperinteitä vähän sopivammiksi siihen tilanteeseen.

Ja jos Kallen mätitahna on perheen herkkua on ihan luontevaa, että sitä on myös joulupöydässä. 

Vierailija
25/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:11"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:07"]

Mitä väliä? Nyt se on ohi.

[/quote]On sillä väliä lasten muistoissa ainakin. =(

[/quote]

Niin no. Jos noin ajattelet, niin mikset sitten vaikka hammasta purren väkisin vääntänyt joulua pystyyn? Täytyy omalta kohdalta sanoa, että varmasti menisin monessa asiassa siitä, mistä aita on matalin, jos ei olisi noita muksuja, jotka nauttii niin täysin rinnoin pienistä yksityiskohdista. Sen voimalla sitä itsekin jaksaa laittaa, vaikka joulumieli hukassa olisikin. Ja kas kummaa, kyllä se joulumieli sieltä aina jossain vaiheessa löytyy kun niitä tuttuja askareita puuhaa. 

Suoraan sanottuna otsikon lukiessani ajattelin sen tyyppistä joulua, että joku läheinen sairastui vakavasti, mies ryyppäsi ja ajoi perheen hankeen ja sitten talo paloi. Niin, että vähän suhteellisuuden tajua, ap. Me ollaan äitejä ja äideille se nyt vaan yleensä kaatuu, se joulun laitto. Marttyyriksi heittäytyminen ei taida kauheasti auttaa. Ensi vuonna voisit vaikka ajoissa nakittaa perheelle tietyt vastuut. Muksut tehköön sen piparitalon, mies hommaa pukin ja kuusen. Ruoatkin saa kaupasta, jos ei itse jaksa laittaa. 

Vierailija
26/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:55"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:50"]

Voi sinua ap.

on sinun elämä huonoa ja merkityksetöntä. On kuitenkin mukavaa, että jaat epäitsekkäästi pahaa oloasi ympäristöösi. Olet omalla käytökselläsi varmistanut, ettei muillakaan ole kivaa, jos ei sinulla ole kivaa.

Vaikutat tyypilliseltä nykyajan ihmiseltä, joka ei kestä tavallista elämää. Harmi, että kasvatat jälkikasvusi samaan muottiin.

Iloista Joulun aikaa.

Make

[/quote]Toivottavasti, Make, olet tehnyt viimeisen kuukauden lapsillesi joulua jokainen hereilläolosi hetki jota et ole ollut töissä. Jos olet, niin silloin sinulla on oikeus arvostella. Ap

[/quote]

Mnäkin olen ollut töissä ja en koe kyllä tehneeni joulua koko ajan kaikella vapaa-ajallani. Minulla on myös monenlaista luottamustehtävää, mihin menee aikaa.

Lahjat tilasin netistä suurimman osan. Kaupassa kävin aatonaattona. Kuusi on muovikuusi. Imuroin ja uuni paistoi kinkun.

Sitten kynttilä pöydälle ja nautimme joulusta.

Vierailija
27/36 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
28/36 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:07"]

[/quote]On sillä väliä lasten muistoissa ainakin. =(

Vierailija
29/36 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äh, parasta joulussa onkin rento yhdessäolo. Huomen lööbaatte koko päivän; pelaatte lautapelejä, katotte leffoja ja vaan ootte. Se on paras tapa viettää joulua. 

Vierailija
30/36 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teillä on toisenne, ja se on tärkeintä! Jouluhan on nykysin vaan kauppiaitten juhla.

Vierailija
31/36 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:49"]

Teillä on toisenne, ja se on tärkeintä! Jouluhan on nykysin vaan kauppiaitten juhla.

[/quote]Toisemme? Mitäs hauskaa siinä on? Meillä on toisemme 365 päivää vuodessa. Välillä voisi olla siltä "yhdessäololta" lomallakin. ap

Vierailija
32/36 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt, meillä ei ollu mitään edes kalaa muistuttavaakaan joulupöydässä. Eikä kellekään tullu paha mieli eikä kukaan kuollut. Ho ho ho, merry christmas, nyt vähän joulumieltä!

Vierailija
33/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on lopulta kiinni sun asenteesta, ap. Olosuhteita ei kannata syyttää, kiire ja viime tippa tässä on muillakin ollut vastassa.

Vierailija
34/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset järjestänyt? Ei mullakaan ollut joulumieltä ennen joulua, mutta vanhalla rutiinilla mentiin järjestelyt (tosin en siivonnut itse, vaan tilasin siivouspalvelun) ja löytyi se joulumieli sieltä jostain kuitenkin itsellekin siistissä kodissa kynttilöitä viritellessä ja lahjapaketteja piilotellessa. Ja lapsi kyllä nautti täysillä, ihana sitä on katsoa. Ottakaa vähän vahinkoa takaisin huomenna. Syötte herkkuja koko päivän (kai teillä suklaata edes on tai leivo jotain helppoa), sytytätte tuikkuja joka puolelle ja pelailette yhdessä yms. Ensi vuonna sitten uusi yritys :)

Vierailija
35/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkään ei ollu kuin kahta lajia mätiä. Vähänkö vituttaa, paskin joulu ikinä! Lohikin oli jääkaappilämpöistä ja smetana ei ollut tarpeeksi kuohkeaa, vähän liian kiinteää.

Vierailija
36/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:04"]

Mikset järjestänyt? Ei mullakaan ollut joulumieltä ennen joulua, mutta vanhalla rutiinilla mentiin järjestelyt (tosin en siivonnut itse, vaan tilasin siivouspalvelun) ja löytyi se joulumieli sieltä jostain kuitenkin itsellekin siistissä kodissa kynttilöitä viritellessä ja lahjapaketteja piilotellessa. Ja lapsi kyllä nautti täysillä, ihana sitä on katsoa. Ottakaa vähän vahinkoa takaisin huomenna. Syötte herkkuja koko päivän (kai teillä suklaata edes on tai leivo jotain helppoa), sytytätte tuikkuja joka puolelle ja pelailette yhdessä yms. Ensi vuonna sitten uusi yritys :)

[/quote]Koska mua ärsyttää ihan mielettömästi se, että kaikki tällainen kaatuu aina mulle. Miksi? ap