Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meillä oli paskin joulu ikinä.

Vierailija
24.12.2013 |

Mulla ei ole ollut yhtään joulumieltä ja kukaan muuhan ei mitään järjestä. Ei ollut kortteja, piparitaloa, jouluaskarteluja eikä pukkia. Hätäinen pikasiivous "julkisemmissa" tiloissa, aatonaattoiltana viimeinen kuusi kauppiaalta miinus 80%, lahjat (joita oli lapsista liian vähän) kuusen alle. Joulupöytä niin simppeli kuin olla ja voi, esim. kalatarjottavana oli silliä ja Kallen mätitahnaa. Vettä satoi koko päivän ja lapset olivat kierroksilla. Jippii... eipä kyllä yhtään tunnu Joululta.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:07"]

Mitä väliä? Nyt se on ohi.

[/quote]

Aatto on vasta ohi, nyt on ne oikeat joulupäivät, eli joulupäivä ja tapaninpäivä, joulunpyhät. Ihan sama kun sanoisi että kun on käynyt esikoulun, on koulu käytynä.

Vierailija
2/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:16"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:07"]

Mitä väliä? Nyt se on ohi.

[/quote]

Aatto on vasta ohi, nyt on ne oikeat joulupäivät, eli joulupäivä ja tapaninpäivä, joulunpyhät. Ihan sama kun sanoisi että kun on käynyt esikoulun, on koulu käytynä.

[/quote]

hei haloo, olemme Suomessa ja täällä se joulu kulminoituu siihen aattoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että tämä sama nimi merkin ap omistava henkilö on kaikkien näiden negatiivisten ketjujen alottaja. Hyvää joulua kuitenkin :)

Vierailija
4/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuntuu että tämä sama nimi merkin ap omistava henkilö on kaikkien näiden negatiivisten ketjujen alottaja. Hyvää joulua kuitenkin :)

Vierailija
5/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs näistä sano huora häistä ;*) Mulla oli kautta aikojen, jos ei nyt paras niin ei huonoinkaan joulu. Ulkona satoi vettä kun taas sisällä oli kuivaa ja lämmintä. Ruokaakin oli, pakastimesta makaroonilaatikkoa ja mikron kautta kuumaksi, päälle ketsuppia, maito oli vanhentunut edellisenä päivänä, oli kuitenkin juoksevassa muodossa vielä eikä haissut.

Kahvipiparit oli palaneita, sellaisia puoliksi hiiltyneitä, nekin menee kun katkoo ne pahimmat karstat pois.

Joulukoristeita ei ole, mutta kun katson ikkunasta niin heti näkyy erilaisia valoja ja koristeita, eli mitäs niitä itselleni hankkimaan.

Pukkikin kävi (melkein) kun meni naapuriin, moikkasi vielä mennessään, oli joulumielellä matkassa. Telkusta tulee poikkeuksellisesti jotain katsottavaa ja nettikin toimii.

Jos seuraavaksi menis ja tekasit oikein joukukahvit, piparit taidan jättää tältä reissulta syömättä. Mutta ei kun joulumieltä kaikille!

Vierailija
6/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isänä olisin huutanut kallen mätitahnan tärkeydestä pitkin korvia ja piiskannut pentuja jos eivät olisi maistaneet moista einestä.

Vierailija
7/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:10"]

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:04"]

Mikset järjestänyt? Ei mullakaan ollut joulumieltä ennen joulua, mutta vanhalla rutiinilla mentiin järjestelyt (tosin en siivonnut itse, vaan tilasin siivouspalvelun) ja löytyi se joulumieli sieltä jostain kuitenkin itsellekin siistissä kodissa kynttilöitä viritellessä ja lahjapaketteja piilotellessa. Ja lapsi kyllä nautti täysillä, ihana sitä on katsoa. Ottakaa vähän vahinkoa takaisin huomenna. Syötte herkkuja koko päivän (kai teillä suklaata edes on tai leivo jotain helppoa), sytytätte tuikkuja joka puolelle ja pelailette yhdessä yms. Ensi vuonna sitten uusi yritys :)

[/quote]Koska mua ärsyttää ihan mielettömästi se, että kaikki tällainen kaatuu aina mulle. Miksi? ap

[/quote]

Koska olet nainen ja äiti?

Vierailija
8/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset järjestänyt? Ei mullakaan ollut joulumieltä ennen joulua, mutta vanhalla rutiinilla mentiin järjestelyt (tosin en siivonnut itse, vaan tilasin siivouspalvelun) ja löytyi se joulumieli sieltä jostain kuitenkin itsellekin siistissä kodissa kynttilöitä viritellessä ja lahjapaketteja piilotellessa. Ja lapsi kyllä nautti täysillä, ihana sitä on katsoa. Ottakaa vähän vahinkoa takaisin huomenna. Syötte herkkuja koko päivän (kai teillä suklaata edes on tai leivo jotain helppoa), sytytätte tuikkuja joka puolelle ja pelailette yhdessä yms. Ensi vuonna sitten uusi yritys :)

[/quote]Koska mua ärsyttää ihan mielettömästi se, että kaikki tällainen kaatuu aina mulle. Miksi? ap

[/quote]

Vierailija
9/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ilmeisen huono puolisonvalinta siis hiertää tai et nauti kokkailusta eikä mieskään tai sekä että? Mä en olisi valmis viemään lapsilta joulua sen takia, että olen itse mennyt naimisiin ihmisen kanssa joka ei välitä lasten ilosta.

Vierailija
10/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:28"]

[/quote]

[/quote]Mikä idioottimainen syy se semmoinen on?

Vierailija
11/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi sinua ap.

on sinun elämä huonoa ja merkityksetöntä. On kuitenkin mukavaa, että jaat epäitsekkäästi pahaa oloasi ympäristöösi. Olet omalla käytökselläsi varmistanut, ettei muillakaan ole kivaa, jos ei sinulla ole kivaa.

Vaikutat tyypilliseltä nykyajan ihmiseltä, joka ei kestä tavallista elämää. Harmi, että kasvatat jälkikasvusi samaan muottiin.

Iloista Joulun aikaa.

Make

Vierailija
12/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 00:50"]

Voi sinua ap.

on sinun elämä huonoa ja merkityksetöntä. On kuitenkin mukavaa, että jaat epäitsekkäästi pahaa oloasi ympäristöösi. Olet omalla käytökselläsi varmistanut, ettei muillakaan ole kivaa, jos ei sinulla ole kivaa.

Vaikutat tyypilliseltä nykyajan ihmiseltä, joka ei kestä tavallista elämää. Harmi, että kasvatat jälkikasvusi samaan muottiin.

Iloista Joulun aikaa.

Make

[/quote]Toivottavasti, Make, olet tehnyt viimeisen kuukauden lapsillesi joulua jokainen hereilläolosi hetki jota et ole ollut töissä. Jos olet, niin silloin sinulla on oikeus arvostella. Ap

Vierailija
13/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,

En ole. Olen tehnyt sen mitä on tarvinnut.

toivottavasti sinäkään et väitä näin tehneeksi, sillä aloitus kirjoituksessasi kerrot kuinka et viitsinyt jouluun panostaa.

Niin siinä sitten käy, ettet ole omaan saamattomuuteesi ollenkaan tyytyväinen, vaan purkaat omaa pahaa oloasi netin keskustelupalstalla.

Mutta ei, ei täältä ymmärrystä löydy. Kiukuttele vain...

Ensi jouluna sitten paremmalla sykkeellä ja etenkin iloisemmalla mielellä.

Oiiikein ihkua Joulua

Make

Vierailija
14/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.12.2013 klo 01:22"]

Hei ap,

En ole. Olen tehnyt sen mitä on tarvinnut.

toivottavasti sinäkään et väitä näin tehneeksi, sillä aloitus kirjoituksessasi kerrot kuinka et viitsinyt jouluun panostaa.

Niin siinä sitten käy, ettet ole omaan saamattomuuteesi ollenkaan tyytyväinen, vaan purkaat omaa pahaa oloasi netin keskustelupalstalla.

Mutta ei, ei täältä ymmärrystä löydy. Kiukuttele vain...

Ensi jouluna sitten paremmalla sykkeellä ja etenkin iloisemmalla mielellä.

Oiiikein ihkua Joulua

Make

[/quote]Ensi Jouluna lähden etelään ja lemppaan kersat miehen hoidettaviksi. Son moro. ap

Vierailija
15/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuota noin, mikä on tämän viestin tarkoitus? 

Olisiko jonkun muun pitänyt tuoda sulle joulukuusi ja nähdä vaivaa? 

Nyt en tajua, vika on sun omissa säädöissäsi joulumielen suhteen ja jos joku tuhoaa tehokkaasti toisten joulumielen, niin se on marttyyrina nurkissa huokaileva henkilö. On tuo sitten sisko, isä, äiti, veli jne. 

Joulu ei ole sitä, mitä tavaroita on laitettu ympärille vaan sitä, miten käyttäytyy.

Vierailija
16/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n elämä/parisuhde taitaa nyt vaan muuten olla viturallaan ja sen tuoman ahdistuksen hän projisoi tähän jouluhommaan.

Ap hei, on aika itsekästä pilata muidenkin joulu.

Vierailija
17/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, nyt sitten jatkatte joulun viettoa viturallaan, mitäs siitä.

Ensi vuonna voi sun esikoises järjestää joulun, sitten seuraava jne, joten vuorotelkaa, saatte paskimmat joulut ikinä ihan JOka Vuosi!

Vierailija
18/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ap on tämän maan ainoa perheenäiti, joka viettää jouluaattoyötä itseään säälien ja itkua tuhertaen. Itse asiassa, tuo kuulostaa niin perinteiseltä marttyyriäidin joululta, että sehän on suorastaan klassikko. ;)

Mites ap, joko on parempi mieli? Vai vieläkö kiukuttaa? Koska mikään noista sun esimerkeistä ei ollut mitään paskaa joulua, vaan ihan tavallista joulua kuvaavia juttuja. Lahjoja saa aina lapset liian vähän omasta mielestään, aatto menee aina lapsilla riekkuessa, kuusi nyt yleensä haetaan vasta just ennen aattoa, lapsia tuskin vois tavisperheessä vähempää kiinnostaa onko tarjolla sinappisilliä vai kenties suutarinsilliä ja äiti on pinna kireällä tiuskiva pirttihirmu koko aaton monessakin perheessä. Teillä oli aivan tavallinen suomalainen joulu siellä.

Vierailija
19/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jäin miettimään yleistä arkeanne - ei taida sekään kovin hääviä olla tuolla asenteella. Jos et ole valmis tekemään enempää, niin huono siitä on muita syyttää.

Nyt olet tietänyt joulun tulevan, joten olisit aloittannut siivouksen jo edellisellä viikolla. Stressiä ei siitä olisi tarvinnut ottaa, eikä aikaa paljoa omaa aikaa käyttää, muutama minuutti silloin tällöin, olisit jättänyt vaikka av:n vähän vähemmälle. Ruoaksi voi ostaa juuri sitä ruokaa, mistä itse tykkää. Rahaa on varmasti jos säästää muusta täysin turhasta, sitä turhaa teillä ihan varmasti on.

Ja sateesta huolimatta lapset ja myös sinä voitte mennä mainiosti ulos ja olla siellä vaikka pari tuntia, niin ei tarvii sisällä seinille hyppiä. Kastuneet vaatteet kuten hyvät kyllä, eli turhaa valitusta sateen takia. Elämäsi on juuri sellaista kun itse sen miellät, surkeata, mukavaa, ihan ok, tai mitä vain. Ryhdistäydy, älä vain valita.

Vierailija
20/36 |
25.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina tollainen rento joulu! Eikä ole kuustakaan. Meidän perhe olis tukkanuottasilla jos alkaisimme siivota ja laittaa ruokaa hulluna. Miksei voi viettää joulua vaatimattomasti ja olla silti onnellinen? Mikä sen jouluilon tuo???

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä seitsemän