Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vaikea masennus ja BDD

Vierailija
24.12.2013 |

Minulla on vaikea masennus ja dysmorfinen ruumiinkuvan hairio. Haluatko kysya jotain? 

Olen tassa viela hetken, ennen kuin menen nukkumaan vietettyani jouluaaton yksin. Itkettaa ja on niin turha olo.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos kärsit dysmorfisesta ruumiinkuvan hairiöstä, kuten muutama suomalainen bloggaajakin näyttäisi kärsivän, niin mitä kauneusleikkauksia ja muita toimenpiteitä olet tehnyt näyttääksesi joltain aivan toiselta ihmiseltä?

Leikkauksiin mulla ei ole varaa, mutta jatkuvasti ostan uusia vaatteita ja meikkejä, olen vaihdellut hiustyyliä ja silmien väriä, noudattanut erilaisia dieettejä ja kuntoillut... Eikä mikään auta. Koen aina näyttäväni rumalta, epämuodostuneelta ja vastenmieliseltä.

Toiset ovat aina sanoneet minua kauniiksi, mutta se ei tunnu missään. En osaa ottaa sellaista vastaan, koska itse näen peilissä aina hirviön, jota ei huonoimpina päivinä edes tunnista ihmiseksi.

Vierailija
22/24 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensähän BDD:stä kärsivät ottavat jopa velkaa jotta voisivat muokata kasvojaan, vartaloaan. Siitä tietää että vaiva on erityisen paha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
27.08.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensähän BDD:stä kärsivät ottavat jopa velkaa jotta voisivat muokata kasvojaan, vartaloaan. Siitä tietää että vaiva on erityisen paha.

Monet saattavat ottaa, eivät kaikki.

Toisten ratkaisu on eristäytyminen ja epäkohtien piilottelu esim. hiuksilla, huiveilla yms.

Vierailija
24/24 |
04.11.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuo kuulemma. Erityisesti leuassani oleva arpi autokolarin jäljiltä Tuottaa suurta ahdistusta. Äitini sanoi että eihän sitä edes huomaa ellei läheltä tarkkaan katso. Meikillä ei saa peitettyä koska on "kuoppainen".

Tämä tuottaa valtavaa ahdistusta. Lisäksi vihaan hiuksiani ja pelkään kaljuuntumista samaan aikaan. Olen eristäytynyt kotiini.

Mietin onko minulla tosissaan sitten tuo BDD koska vika kasvoissani on todellinen. Tuo arpi. On minulla huono ihokin mutta meikki auttaa peittämään. Olen oikeastikkin ruma niin taidan lakata syyttämästä siitä tuommoista mielenterveys ongelmaa kuin BDD.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme