Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi kirpputorijobbareita pidetään pahiksina, mutta kauppiaita hyviksinä?

Vierailija
24.12.2013 |

eikö se jobbarihomma ole yrittämistä siinä missä mikä tahansa yrittäminen, jos maksaa verot siitä hommasta?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ööö okei, en ole tuollaista ikinä kuullutkaan o.O En itse ajattele noin, ei ole ikinä käynytkään tuollainen ajatus mielessä, saatika että kukaan lähipiirissä ajattelisi noin tai olisi ainakaan ääneen siitä sanonut.

Vierailija
2/7 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 22:54"]

ööö okei, en ole tuollaista ikinä kuullutkaan o.O En itse ajattele noin, ei ole ikinä käynytkään tuollainen ajatus mielessä, saatika että kukaan lähipiirissä ajattelisi noin tai olisi ainakaan ääneen siitä sanonut.

[/quote]

Kyllä ainakin täällä palstalla paheksutaan sitä, että joku ostaa kirpparilta tavaraa vain myydäkseen sitä toisessa pöydässä kalliimmalla. Eikös kaikki kaupankäynti perustu tuohon?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän se ero ole juuri tuossa että kauppias maksaa verot mutta kirpputorijobbari jättää maksamatta ja näin ollen siis tekee pimeää työtä mikä on laitonta.

Vierailija
4/7 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska kirpparin idea kai on, että myyjä ei yritä maksimoida voittoa, vaan päästä itselleen turhasta tavarasta eroon - pienellä korvauksella. Näin sitten myös vähempivaraisilla on varaa ostaa tavaraa. Tavara myös kiertää nopeammin kun hinnat ovat alhaiset eivätkä jobbarin korottamat. Kaikille tulee hyvä mieli ja luonto kiittää.

Itse olen hinnoitellut tavarani aina huokeiksi, jotta pääsen niistä eroon. Montakin esinettä olen myöhemmin huutonetistä bongannut huimalla hintakorotuksella. Ja kas, kukaan ei osta niillä hinnoilla vaan samat ilmoitukset pyörivät viikosta ja kuukaudesta toiseen. Hah, ahneella on paska loppu.

Vierailija
5/7 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:08"]Eiköhän se ero ole juuri tuossa että kauppias maksaa verot mutta kirpputorijobbari jättää maksamatta ja näin ollen siis tekee pimeää työtä mikä on laitonta.

[/quote]

Verottomana saa tienata 8000 e vuodessa. Mieti, ostat 20 e, myyt 100 ja saat tehdä tota aika monta krt. Tehdä löytöjä ja myös löytää ostaja kalliimmalle hinnalle.

Ei kannata jokaista asiaa kadehtia.

Vierailija
6/7 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:08"]

Eiköhän se ero ole juuri tuossa että kauppias maksaa verot mutta kirpputorijobbari jättää maksamatta ja näin ollen siis tekee pimeää työtä mikä on laitonta.

[/quote]

avauksessa oli olettama, että jobbari maksaa verot

Vierailija
7/7 |
24.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 23:08"]Eiköhän se ero ole juuri tuossa että kauppias maksaa verot mutta kirpputorijobbari jättää maksamatta ja näin ollen siis tekee pimeää työtä mikä on laitonta.

[/quote]

Verottomana saa tienata 8000 e vuodessa. Mieti, ostat 20 e, myyt 100 ja saat tehdä tota aika monta krt. Tehdä löytöjä ja myös löytää ostaja kalliimmalle hinnalle.

Ei kannata jokaista asiaa kadehtia.

[/quote]

Ei verottomana saa tienata mitään, ainakaan yritystoiminnalla. Kyllä kaikesta tulosta kuuluu maksaa veroja. Taidat sekoittaa alv-vapauteen, mikä on ihan eri asia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä yhdeksän