Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko tuli vaasalaisbileiden hinnaksi?

Vierailija
06.10.2020 |

Kaikki jäljitystyö, karanteenit, ainakin yksi ravintola tilapäisesti suljettu. Ilmeisesti yksi terveyskeskus täysin valjastettu jälkitystyöhön, joten hoitovelkaa tulee väkisin. Monilla työpaikoilla joissa opiskelijoita ollut keikkailijoina tehdään töitä alimiehityksellä tai joudutaan repimään jostain työvoimaa väkisin. Ja sitten se että luulisi noin isossa porukassa ainakin jonkun joutuvan sairaalahoitoonkin asti jne.

Olen itsekin opiskelija ja ymmärrän millaista on muuttaa vieraaseen kaupunkiin josta ei tunne ketään. Silti en ymmärrä tuollaisten massabileiden järjestämistä ollenkaan tällaisena aikakautena.

Kommentit (240)

Vierailija
201/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

540 sairastunutta vaasassa parin viikon sisällä. Ja osalla vielä tauti itää tai on jo oireita mutta ei vielä testituloksia

Vierailija
202/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montako vaasalaista tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?

-Ei löydy yhtään koronatonta vaihtamaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä välii?

Vierailija
204/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä välii?

Rannikon kermapersekakara siellä?

Vierailija
205/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap tarkoittaa siis Uudenmaan aukipitämisen hinnaksi, YLEkin uutiosi eilen kuinka Vaasan tilanne lähti liikkeelle 4 opiskelijasta jotka osallistui opiskelijatapahtumaan helsingissä.

Ei hyvää päivää... Katsokaa nyt vähän peiliin siellä Vaasassakin! Esimerkiksi täällä pk-seudulla opiskelijabileet on useimmissa oppilaitoksissa yksinkertaisesti kielletty. Ette voi syyttää muita jos itse sikailette. 

Vierailija
206/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan opiskelija aika helpossa roolissa, ei perhettä elätettävänä, halpa vuokra eikä stressiä töistä. Sairastuin koronan lol.

Pistää niin vihaksi välinpitämättömyys.

No jaa. Itse olen opiskelija ja riskiryhmää. Olen sinkku, lapseton ja lemmikitön. Pelkkää yksinäisyyttä ja eristyneisyttä. En uskalla nähdä nyt ketään baarittelijoita ollenkaan. Koska minulla on 1 aiempi tutkinto alla en saa opintotukea lainkaan. Ja jos ei saa opintotukea ei saa myöskään opintolainaa. Olen rahoittanut opintoni satunnaisilla oman alan töillä, mutta nyt kaikki työt lähti koronan vuoksi. Opiskelijana on erittäin vaikeaa saada toimeentulotukea, minuakin painostetaan joka kuukausi keskeyttämään opinnot ja menemään työkkäriin. Maksan pk-seudulla kallista vuokraa, täällä halpoihin kaupunginasuntoihin ei pääse kuin suhteilla. 

Eipä tämä yksinäisyys, köyhyys ja sairastelu mitään herkkua ole. Teillä perheellisillä jne on edes toisenne. 

Vierailija
207/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaasa edelleen ainut mesta leviämisvaiheessa. Ja kun katsoo lukuja niin ihan omissa sfääreissään menee. Pikkupaikkakunnalla vähempikin määrä on enemmän verrattuna vaikka pk-seutuun missä asuu yksinkertaisesti todella paljon enemmän ihmisiä. 

Vierailija
208/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muka voi tehdä teineille jotka on altistuneet mutteivät ole sairaita? Karanteenista ilmoitetaan virallisesti terveydenhuollon puolelta noin viiden päivän päästä siitä kun esim. Wilmaan on tullut tieto lapsen altistumisesta. Se wilma ei ole virallinen taho. Ja se alkuperäinen altistus on tapahtunut tästäkin viikkoa aiemmin. Käytännössä karanteeni on lusittu ennenkuin kukaan ottaa yhteyttä. Ja silloin on eletty ihan normaalisti ympäriinsä juosten. Vähänkään uhmakkaampi teini ei istu kotona kun vanhemmat on töissä. Eniten nyt kuitenkin täällä huomaa sen kaksijakoisen ajattelutavan jossa osa hokee et sehän on vaan flunssa. Osa noudattaa tosi tiukkaa linjaa. Se nyt vaan on niin ettei tällä tavalla kukaan ole selvillä vesillä. Jossain on se joku vähättelijä jolle korona koituu kohtaloksi. Ja kun viikonloppu tulee niin bileisiin mieltyneet kaivautuvat poteroistaan jälleen.

T. Vaasalainen

Vierailija
209/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä muka voi tehdä teineille jotka on altistuneet mutteivät ole sairaita? Karanteenista ilmoitetaan virallisesti terveydenhuollon puolelta noin viiden päivän päästä siitä kun esim. Wilmaan on tullut tieto lapsen altistumisesta. Se wilma ei ole virallinen taho. Ja se alkuperäinen altistus on tapahtunut tästäkin viikkoa aiemmin. Käytännössä karanteeni on lusittu ennenkuin kukaan ottaa yhteyttä. Ja silloin on eletty ihan normaalisti ympäriinsä juosten. Vähänkään uhmakkaampi teini ei istu kotona kun vanhemmat on töissä. Eniten nyt kuitenkin täällä huomaa sen kaksijakoisen ajattelutavan jossa osa hokee et sehän on vaan flunssa. Osa noudattaa tosi tiukkaa linjaa. Se nyt vaan on niin ettei tällä tavalla kukaan ole selvillä vesillä. Jossain on se joku vähättelijä jolle korona koituu kohtaloksi. Ja kun viikonloppu tulee niin bileisiin mieltyneet kaivautuvat poteroistaan jälleen.

T. Vaasalainen

No kannattaisikohan vähän puhua niille teineille järkeä? Jokainen vanhempi on itse lapsensa kasvatuksesta vastuussa, ei muut. 

Vierailija
210/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Montako vaasalaista tarvitaan vaihtamaan hehkulamppu?

-Ei löydy yhtään koronatonta vaihtamaan. 

:D

Vierailija
211/240 |
15.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
212/240 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen asunut useammassa kaupungissa, nykyään Vaasassa. En kyllä muista näin selkeitä opiskelijaryhmiä  pitkin kaupunkia tiiviissä ryppäissä -bileitä niin laajassa mittakaavassa ja niin usein muualla nähneeni. Kyllähän sen näki ja sitä jo vähän kauhisteltiin. Yksi ilta syyskuun puolivälissä mm. kävelin kirjastosta kotiin, niin kävelykadun varrella oli haalarikansa pienissä - n. 20 hengen ryhmissä mutta niitä ryhmiä oli paljon. Se ero aiempiin vuosiin oli, ettei ollut lähes sadan hengen ryhmiä, mutta moni meistä mietti, että jaksaako kun kaljaa on juotu tarpeeksi porukka enää olla niin erillään. 

Vierailija
213/240 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

kaksijakoisen ajattelutavan jossa osa hokee et sehän on

No kannattaisikohan vähän puhua niille teineille järkeä? Jokainen vanhempi on itse lapsensa kasvatuksesta vastuussa, ei muut. [/quote]

Joo tietenkin kannattaa puhua. Mut näin niinku työkavereita, tuttuja ja tutun tuttuja kuunnelleena tämä puhe nyt ei kaikkien lapsiin ole tehonnut. Mun teineille oli päivänselvää kun odotettiin testituloksia niin silloin ei liikuttu missään muualla ku omassa kämpässä.

Vierailija
214/240 |
16.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kaksijakoisen ajattelutavan jossa osa hokee et sehän on

No kannattaisikohan vähän puhua niille teineille järkeä? Jokainen vanhempi on itse lapsensa kasvatuksesta vastuussa, ei muut. 

Joo tietenkin kannattaa puhua. Mut näin niinku työkavereita, tuttuja ja tutun tuttuja kuunnelleena tämä puhe nyt ei kaikkien lapsiin ole tehonnut. Mun teineille oli päivänselvää kun odotettiin testituloksia niin silloin ei liikuttu missään muualla ku omassa kämpässä.

Surkeeta. Mitenköhän nuo lapset ja nuoret saataisiin ymmärtämään että rikkovat lakia jos eivät noudata karanteenia?

Vierailija
215/240 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

17 tartuntaa hoivakodissa...

Tsemppiä työntekijät, olette mahdottoman edessä! Toivottavasti säästytte kuitenkin itse koronalta :( 

Vierailija
216/240 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pysykää vaasalaiset positiivisina! 

Vierailija
217/240 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei ole yhtään syytä positiivisuuteen nyt!

Vierailija
218/240 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi? Ei ole yhtään syytä positiivisuuteen nyt!

Siellähän ollaan nyt positiivisempia kuin missään muualla päin suomea. 

Vierailija
219/240 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppiä työntekijät, olette mahdottoman edessä! Toivottavasti säästytte kuitenkin itse koronalta :( 

Taitaa siis bileiden hinnaksi tulla aika monta ruumista, kun kaikki hoivakodin asukit on saaneet tartunnan. Hyvä, jos puolet noista vanhuksista selviää.

Mites on oppilas-/osakunnat, jotka bileitä järjestitte, kolkuttaako omatunto?

Olisiko julkisen anteeksipyynnön paikka ja vaikkapa vapaaehtoisen avun järjestäminen hoivakoteihin?

Vierailija
220/240 |
18.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa siis bileiden hinnaksi tulla aika monta ruumista, kun kaikki hoivakodin asukit on saaneet tartunnan. Hyvä, jos puolet noista vanhuksista selviää.

Mites on oppilas-/osakunnat, jotka bileitä järjestitte, kolkuttaako omatunto?

Olisiko julkisen anteeksipyynnön paikka ja vaikkapa vapaaehtoisen avun järjestäminen hoivakoteihin?

Paitsi että minkäänmoinen vapaaehtoisapukaan ei ole nyt mahdollista, tietenkään. Kaikilla työntekijöillä on asianmukaiset koronasuojat jne. Ja työntekijät ovat varmasti rajoittaneet nyt paljon kontaktejaan koronasyistä, ettei leviä virus puolin ja toisin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi viisi