YH-äiti rikkoi avioliittoni
Kommentit (78)
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:17"]
Olen pahoillani. Miehesi siihen silti eniten vaikutti. Syytä häntä äläkä sitä toista naista. Tai en usko että miehesi oli ihan viaton.
[/quote]
Ja ellei mies ole täysin persreikä niin kannattaa katsoa peiliin ja ottaa opiksikin. Harvoin loistavasta suhteesta pompatan jonkun (sori...) yh:n kelkkaan. Uutta matoa vaan koukkuun!
Olen pahoillani. Miehesi siihen silti eniten vaikutti. Syytä häntä äläkä sitä toista naista. Tai en usko että miehesi oli ihan viaton.
[/quote]
Mieheni sekosi siitä naisesta ihan täysin. Nytkin kun vielä olemme yhdessä ja yritämme korjata mitä ehkä korjattavissa on näen ettei hän ole unohtanut sitä naista pitää yhteyttä fb jne ..meillä kuitenkin pitkä liitto. En haluaisi antaa vielä periksi mutta en tiedä kauanko jaksan katsella tälläitä.
ap
Tuliko myös sinusta nyt yh?
Avioliiton voi rikkoa vain siinä olevat osapuolet, ei ulkopuoliset. Suosittelen eroryhmää että saat asiat käsiteltyä ja pääset eteenpäin elämässäsi. Miehesi on omalta osaltaan vastuussa erostanne, mutta vain sinä olet vastuussa siitä millaisen elämän aiot elää eron jälkeen.
Katse tulevaisuuteen.
Mitä merkitystä sinulle on sillä, että kyseessä oli yh, eikä lapseton nainen?
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:21"]
[/quote]
Ja ellei mies ole täysin persreikä niin kannattaa katsoa peiliin ja ottaa opiksikin. Harvoin loistavasta suhteesta pompatan jonkun (sori...) yh:n kelkkaan. Uutta matoa vaan koukkuun!
[/quote]
Kyllä tämä on ollut itsetutkiskelun paikka, myönnetään. Kuitenkin mieheni oli se joka haki uutta suhdetta en minä. Minua on turha syyllistää. Mieheni oli niin törppö ettei pystynyt sanomaan minulle mitä haluaa. Mitä kaipaa. Parisuhteessa tulee ylä ja alamäkiä, kaiken kokemamme jälkeen olin siinä uskossa että tuli mitä vaan siitä pystymme puhumaan. No nähtiinhän se..
Kuten muutkin ovat todenneet, turha syyttää yksin miestäsi tai jotakin muuta naista. Olette molemmat syyllisiä siihen, että liittoonne tuli kupru. Olet nyt tapahtuman kolmosvaiheessa. 1) Shokki, 2) Kieltäminen, 3) Syyttely. Sinun pitää päästä asiasta nopeasti yli ja vain saada oma tilanteenne kuntoon.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:24"]
Tuliko myös sinusta nyt yh?
Avioliiton voi rikkoa vain siinä olevat osapuolet, ei ulkopuoliset. Suosittelen eroryhmää että saat asiat käsiteltyä ja pääset eteenpäin elämässäsi. Miehesi on omalta osaltaan vastuussa erostanne, mutta vain sinä olet vastuussa siitä millaisen elämän aiot elää eron jälkeen.
Katse tulevaisuuteen.
[/quote]
Ei olla vielä erottu. Pyysin miestäni lähtemään kanssani pariterapiaan mutta hän ei halua.
ap
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:26"]
Mitä merkitystä sinulle on sillä, että kyseessä oli yh, eikä lapseton nainen?
[/quote]
ei minulle ole mitään merkitystä sillä missä elämäntilanteessa tämä naikkonen on. ap
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:29"]
Kuten muutkin ovat todenneet, turha syyttää yksin miestäsi tai jotakin muuta naista. Olette molemmat syyllisiä siihen, että liittoonne tuli kupru. Olet nyt tapahtuman kolmosvaiheessa. 1) Shokki, 2) Kieltäminen, 3) Syyttely. Sinun pitää päästä asiasta nopeasti yli ja vain saada oma tilanteenne kuntoon.
[/quote]
No tässä nyt on kohta vuosi mennyt kun mulle selvisi tämä salarakaskuvio. Usko mua kyllä tässä on tehty töitä että saadaan parisuhde kuntoon.
ap.
Kyllä niitä itsekkäitä on jotka vaan hylkää ja jättää tosta noin vaan. Mikään suhde ei täydellinen ole, mutta aina vika ei todellakaan ole molemmissa suhteen osapuolissa. Ja vaikka olisi ongelmia, ne kuuluu selvittää eikä hypätä ekan vastaantulijan kaulaan ja kuvitella että hän tuo onnen.
Sellaista kysyttävää milloin heräät todellisuuteen että miehesi rikkoi liittonne. Kuka tahansa nainen voisi olla tuon parjaamasi yh-naisen tilalla.
Miestäsi kiinnosti vieras pillu ja ehkä rakastuikin, sellaista on elämä.
Enpä käsitä miksi haluat pitää kynsin hampain petturiukosta kiinni. Oletko mielelläsi kynnysmatto johon pyyhitään jalat mennen tullen. Anna miehen mennä ja jatka elämääsi.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:44"]
Kyllä niitä itsekkäitä on jotka vaan hylkää ja jättää tosta noin vaan. Mikään suhde ei täydellinen ole, mutta aina vika ei todellakaan ole molemmissa suhteen osapuolissa. Ja vaikka olisi ongelmia, ne kuuluu selvittää eikä hypätä ekan vastaantulijan kaulaan ja kuvitella että hän tuo onnen.
[/quote] Kiitos sinulle! Kuten jo aikaisemmin sanoin , olemme kokeneet pitkän avioliiton aikana hyvinkin vaikeita asioita ja niistä on selvitty yhdessä toinen toistamme tukien. Vaikeat asiat liittyvät muihin juttuihin, ei kolmanteen osapuoleen. Siksi luulinkin että tuli mitä tuli selviämme yhsessä.
ap.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:49"]
Sellaista kysyttävää milloin heräät todellisuuteen että miehesi rikkoi liittonne. Kuka tahansa nainen voisi olla tuon parjaamasi yh-naisen tilalla.
Enpä käsitä miksi haluat pitää kynsin hampain petturiukosta kiinni. Oletko mielelläsi kynnysmatto johon pyyhitään jalat mennen tullen. Anna miehen mennä ja jatka elämääsi.
[/quote]
Mieheni kyllä rikkoi liittomme. Osaton ei ole tämä toinen naikkonen. En ole kynnysmatto, anteeksianto on vaikeaa. Se että antaa anteeksi ei tarkoita sitä että hyväksyisi vääryyden.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:54"]
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 13:49"]
[/quote]
Mieheni kyllä rikkoi liittomme. Osaton ei ole tämä toinen naikkonen. En ole kynnysmatto, anteeksianto on vaikeaa. Se että antaa anteeksi ei tarkoita sitä että hyväksyisi vääryyden.
[/quote]
Ehkä tämä naikkonen halusi miehestäni turvallisen ja vakaan uuden iskän alle kouluikäisille lapsilleen joita on kolme, tiedä häntä. Mieheni ainakin 15 vuotta naista vanhempi.
ap.
[/quote]
Tämä petetyn syyttäminen parisuhteen ongelmista on kyllä ihan pettäjien syytämää soopaa. "Jos suhde on kunnossa, väliin ei tule muita osapuolia" - juu ei kai, mutta mikään suhde ei voi olla yhtä onnea ja autuutta vuosikymmeniä. Minut mies jätti toisen vuoksi. Luulin 15 vuotta olevani suhteessa, jossa kaikesta puhuttiin. Ja niinhän se mies puhuikin, mutta toisen naisen kanssa. En vieläkään suostu ottamaan syytä liiton rikkoontumisesta niskoilleni. Kaikkeni sen eteen tein, mutta toisen ajatuksia en pysty lukemaan.
Anna miehen mennä, älä ripustaudu, älä kinua johonkin terapioihin, hukkaan menee kaikki. Pistät miehen reilusti pellolle ja jatkat elämääsi ilman mitään huonoja vaihtoehtoja. Jos mies on saanut makua muualta, niin tuskin hän enää sinua haluaa maistella, enkä kyllä keksi yhtään syytä miksi teidän suhde pitäisi jatkua. Historia on historiaa, sitä ei voi muuttaa. Voit muistella onnellisia aikojanne, mutta älä jumahda niihin, ei se tulevaisuudessa auta mitään. Ryhdistäydy siis ja käännä nokka tulevaa kohti, et tiedä yhtään mitä siellä odottaa - ainakin minä olisin hyvin kiinnostunut nyt tulevaisuudesta ja sen tuomista iloisista yllätyksistä.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 14:01"]
[/quote]
Tämä petetyn syyttäminen parisuhteen ongelmista on kyllä ihan pettäjien syytämää soopaa. "Jos suhde on kunnossa, väliin ei tule muita osapuolia" - juu ei kai, mutta mikään suhde ei voi olla yhtä onnea ja autuutta vuosikymmeniä. Minut mies jätti toisen vuoksi. Luulin 15 vuotta olevani suhteessa, jossa kaikesta puhuttiin. Ja niinhän se mies puhuikin, mutta toisen naisen kanssa. En vieläkään suostu ottamaan syytä liiton rikkoontumisesta niskoilleni. Kaikkeni sen eteen tein, mutta toisen ajatuksia en pysty lukemaan.
[/quote]
Kiitos mielipiteestäsi.
Sehän tässä pahinta on kun luuli että minä olen se sielunkumppani mutta se kumppanuus vaihtuikin toisen naisen kanssa kumppanuuteen. Olisi mukava tietää vastaajien ikä koska epäilen että elämänkokemus joka minulla on katson asiaa ehkä toisesta näkökulmasta. Olen kuitenkin kiitollinen kaikista kommenteista.
ap.
Sinä et kuulosta siltä että olisit antanut anteeksi. Onko mies pyytänyt anteeksi? Jos mies ei lähde parisuhdeterapiaan sinun kannattaisi hakeutua yksilöterapiaan. Ulkopuolisesta kuulostaa, että olet enemmän kiinni mielikuvastasi ydinperheestä kuin itse miehestäsi. Ajattelet enemmän mitä ulkopuoliset ajattelee teistä, et sitä miltä itsestäsi tuntuu?
Voit vaikuttaa omaan toimintaasi ja käytökseesi, mutta loppujen lopuksi mies itse päättää omat tekemisensä. Ei hänestä tule hyvää aviomiestä pakottamalla vaan omasta halusta jos on tullakseen.
Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan.
10
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 14:10"]
Sinä et kuulosta siltä että olisit antanut anteeksi. Onko mies pyytänyt anteeksi? Jos mies ei lähde parisuhdeterapiaan sinun kannattaisi hakeutua yksilöterapiaan. Ulkopuolisesta kuulostaa, että olet enemmän kiinni mielikuvastasi ydinperheestä kuin itse miehestäsi. Ajattelet enemmän mitä ulkopuoliset ajattelee teistä, et sitä miltä itsestäsi tuntuu?
Voit vaikuttaa omaan toimintaasi ja käytökseesi, mutta loppujen lopuksi mies itse päättää omat tekemisensä. Ei hänestä tule hyvää aviomiestä pakottamalla vaan omasta halusta jos on tullakseen.
Jokainen on vastuussa omasta onnellisuudestaan.
10
[/quote]
Joku viisas on sanonut että anteeksianto lähtee siitä että antaa ensin itselleen anteeksi. Mieheni on pyytänyt anteeksi näillä sanoilla " miten olen voinutkaan loukata näin paljon kahta sellaista joita rakastan" Olen käynyt yksilöterapiassa ja jos en olisi hakenut iteslleni apua olisin täysin työkyvytön. En yritä pakottaa miestäni mihinkään muottiin. Kun tää juttu paljastui sanoin hänelle että saat vapauden en voi sua pakottaa olemaan kanssani. Hän kuitenkin päätti että jatkamme yhdessä ja korjaamme mitä korjattavissa on. Mihin se riittää aika näyttää. Toipumisessani ei ainakaan yhtään auta se että hän pitää vielä yhteyttä tähän naikkoseen. Ei halunnut katkaista välejä kokonaan.
ap.