Miten saisin taas ihmiset luottamaan minuun kinkunpaistajan
Kun ennenkin sain paistaa kinkkua sukulaisilleni ja en enää saa niitä paistaa, vaikka haluaisinkin. Tiedän, että osaan paistaa kinkkuja, kun silloin nuorena tyttönä sain isänkin kanssa paistaa ja hän tietää, että niitä osaapatistaa. Enonkin on lihamestari ja tietää, että teen hyvää joulukinkkua, mutta eivät nyt enää osta mukaan paistamaan joulukinkkua, kun joskus olin vihainen ja polpian sen savusaunan pois, kun harmitti.
Kommentit (30)
Siis se varmaan johtuu siitä, kun joskus nuorena tyttönä olin siinä mukana, kun se savusauna paloi. Muitta sitä ennen paistoin aina niitä kinkkuja monenkin sukulaisen kanssa, mutta se saunan jälkeen ei ole enää pyydetty paistamaan kinkkuja, vaikka olenkin toivonut, että olisin mukana vaikka en välttämättä edes uskaltaisi olla yksin, mutta jos joku vaikka olisi mukana tai edes ottaisi pois tai jotain, että luottaisit niinkuin silloinkin.
Joo-o, eiköhän se ole selvä kenen omituinen juttu tämä taas on. Niin on tutunkuuloista (jankkausta).
Kyllä haluaisin paistaa kinkkua nytkin ja varsinkin vauvojen kanssa, mutta kun eivät enää halua niitä antaa, vaikka silloin kyllä saihoitaa vauvoja ja olla vauvojen tai edes pienten lasten kanssa ja paistaa, vaikka joulukinkkua tai sen kalkkunan vaikka, kajoa vaikka joku oli mukana auttamassa.
Joo sama tyyppi.. Mees aspi nukkuun niin selviää hiukan tuo pääsi!
Mutta, kun en ymmärrä miksei. Kun joulu on hyvä asia ja moni haluaa, että niitä autetaan sitä vauvaa hoitamaan, tai että paistetaan se kinkku, vaikka sitten yhdessä. Jos ei luota minuun niin sen ymmärrän, kun kerran olin jo siinä savusauna palossa mukana. Mutta kun vauvoja Applen aina hyvin hoitanut tai ainakin pieniä. Ainoastaan hoitotahot ovat olleet niitä hankalia minun kanssani, en edes tiedä miksi, kun silloin kerran oli vihainen. ja nyt olen vain halunnut, että auton hoitotoimissa, jos pystyn, kun vanhemmat ovat mukana siinä.
se johtuu siitä ettet osaa paistaa kinkkuja! Palavat kuitenkin kun unohdat ne uuniin ja siinä palaa sitten kämppä mukana. En minäkään tuollaista sähelöä joulupöytääni haluaisi. Enkä muutenkaan sillä meillä on pieni vauva, ja kuitenkin haluaisit hoitaa sitä mutta lupaa en antaisi, sitten kun kukaan ei huomaa niin menisit kuitenkin sen luo ja tiputtaisit sen lattialle.
Sinä olet hankala hoitotahojen kanssa, hoitotahot ei ole hankalia sinun kanssa.
Meidän joulupöytään on tervetulleita downit, ei aspergerit.
olen sen huomannut, että en saanut hoitaa aatonaattona vauvaa, mutta pääsen mukaan sitä kinkkua ehkä paistamaan. Ja toivon, että siellä olisi se vauvakin jo syntynyt, mutta jos ei ole on se n.vuodenkin vanha siellä ja tiedän, että voin ehkä tehdä jotain hoitotoimia, jos siinä on se vanhempi mukana ja saan pidettyä ilmeeni kunnossa ja koska ennenkin on luotettu minuun hoitajana joihin luotan.
Oletan, että nämä on nerokas parodia. :D
Usko jo, että ei se sun lähes 50-vuotias lääkärisi saa vauvaa. Jos joku sun hoitotahon henkilösi saisi vauvan niin ei ne sinua sinne sitä ottaisi hoitamaan. Sinä olet hoitotahon potilas, et ystävä. Hoitotaho ja potilas ei ole tekemisissä vapaa-ajalla vaikka sinä kuinka haluaisit ja vaikka kuinka ahdistelisit hoitotahoja siitä asiasta. Usko jo.
Mistä voit tietää, että en osaisi paistaa muka niitä kinkkuja, koska osasin jo lapsena sen tehdä, kun isäni opetti ja lihamesteri enoni oli siinä mukana tekemässä sitä kinkun paistoa ja sanoi, että minusta oli siihen ja olin hyvä ja kehotti, että vastaisuudessakin paistaasian aina kinkut, kun siinä olin niin hyvä, kunnes syttyi se saunapalo.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 02:40"]
olen sen huomannut, että en saanut hoitaa aatonaattona vauvaa, mutta pääsen mukaan sitä kinkkua ehkä paistamaan. Ja toivon, että siellä olisi se vauvakin jo syntynyt, mutta jos ei ole on se n.vuodenkin vanha siellä ja tiedän, että voin ehkä tehdä jotain hoitotoimia, jos siinä on se vanhempi mukana ja saan pidettyä ilmeeni kunnossa ja koska ennenkin on luotettu minuun hoitajana joihin luotan.
[/quote]
parempi vaan kun meet hoitolaitokseen missä tuodaan nokan eteen ruoka kolme kertaa päivässä ja henkilökunta avustaa pissalla ja kakalla käynnissä. telkkaria saat katsoa niin paljon kuin haluat. ei pala savusaunat eikä vauvat vahingoitu. avohoito ja av-palsta ei ole sinulle sopiva juttu.
Ja kyllä nyt on, että ehkä voisin saada vauvakin, mutta vasta vuoden ikäistä vauvaa, jos se synnytys nyt tulee. Ja kyllä pidin jo sylissäkin vauvaa, ennenkin tätä joulua, kun yksi sukulainen sai vauvan ja otin syliin kun ne pyysivät, vaikka tiesin että itsekin vähän pelkään, mutta se meni hyvin. Ja en ruvennut sentään syöttämään ihan lusikalla, kun tiesin että ne hoitotahot alkavat taas kirjoitella ja sitten kieltää.
[quote author="Vierailija" time="24.12.2013 klo 02:47"]
Mistä voit tietää, että en osaisi paistaa muka niitä kinkkuja, koska osasin jo lapsena sen tehdä, kun isäni opetti ja lihamesteri enoni oli siinä mukana tekemässä sitä kinkun paistoa ja sanoi, että minusta oli siihen ja olin hyvä ja kehotti, että vastaisuudessakin paistaasian aina kinkut, kun siinä olin niin hyvä, kunnes syttyi se saunapalo.
[/quote]
hehee.. Oli ainaki tarpeeksi kypsä se sun viimenen kinkkus :D :D
Ja mihin minä muka menisin hoitolaitokseen, kun sanovat että olen aina vain paljon terveempi. Mutta kun jos kirjoitan tänne sanovat, että ehkä ei ole hyvä, kun voivat syyttää Minua, etten olisi terve tai en voisi hoitaa lapsia ja muka paistaa, vaikka sitä joulukinkkua ystäviään kanssa. Mutta saunaan pyytävät, eivät siltikään halua, että autan sen kanssa, että saa hyvät löylyt, vaikka haluaisin. Kun voi tulla vahinko, kun silloin nuorempana tuli, vaikkei se minun vika ollutkaan, kun en tiennyt.
Emmä tiiä, mä vaan nauraa hekotan. Vedet silmissä ja maha kippuralla. Ehkä mä olen todella väsy, piiitkän hulppea päivä. :D Kiitos kinkkujen paistajalle ja toivotaan lihamestari enolta uskoa sun taitoihis!
Et kyllä ole terve! Olet hullu!
t.psykiatri
Kuulostaa ihan siltä sen yhden jankkaajan jutulta. Siis siltä asperger vs down-jankkaajalta, joka jankkaa sitä miksei se saa hoitaa vauvoja ja miksei siihen luoteta vauvanhoitajana vaikka se on joskus vuonna kivi ja miekka saanut jotain vauvaa pidellä jne jne jne jne jne. Sehän on ennenkin laittanut tänne ihan ihme topikkeja, että sopisi hyvin siihen linjaan.