<<<< JOULUNTÄHTÖSTEN VIIKONLOPPU (LA-SU) >>>>
Kommentit (14)
Olen alusta asti seuraillut tätä palstaa ja ollut henkisesti mukana joulutähtösissä. Tämä on kuitenkin ensimmäinen kerta, kun tänne itse kirjoitan. Ihanaa on ollut kuitenkin lukea teidän muiden kuulumisia ja elää siten yhdessä tätä ihanaa odotusaikaa:)
Meillä siis esikoinen on jo 6v.tyttö, joka kovasti odottelee vauvaa syntyväksi. Aikasen iso ikäero lapsille tulee, mutta kun haikara ei aiemmin suostunut tulla kyläilemään...
Meillä oli myös rakenneultra perjantaina Kättärillä. Menimme sinne koko perhe, mutta neitiämme ei päästetty ultraushuoneeseen ja hän joutui pettyneenä istumaan isin kanssa odotustilassa. Kyllä meitä kaikkia harmitti kovasti, mutta se on kuulemma lastesuojelullinen syy, miksi lapset eivät pääse mukaan katsomaan. On kaiketi ollut joitakin ikäviä juttuja, joita lapset ovat joutuneet sitten kuulemaan. Jännää vain, että sama käytäntö ei ole kaikilla paikkakunnilla.
Vauvalla oli kuitenkin kaikki hyvin ja hän liikuskeli hyvinkin innokkaasti ultrauksen ajan. Hieman hän oli isompi viikkoihin nähden, mutta laskettua-aikaa ei kaiketi enää muuteta. Potkuja on jo tuntunut jonkun aikaa ja ne jopa näkyvätkin ulospäin. Masu on kasvanut reilusti ja muutenkin on jo nyt aivan norsuolo;)
Nyt alkaa jo silmät lumpsua kiinni eli hyviä öitä kaikille!
T:Vattu06 (rv 19+2)
vanhempien luona kyläilemässä.
ÄITISUHTEESTA Taas kerran sanoin äidille huomaamattani niin että taisi pahoittaa mielensä... siis että aina onnistun, ihan normaalikeskustelussa. Hän on niin herkkä ja minä sellainen jyrä, että aina pahaa tarkoittamatta onnistun tokaisemaan jotain niin että hän menee ihan hiljaiseksi. Hän on saanut jostain päähänsä etten minä arvosta häntä tai hänen mielipiteitään, eli lähtökohta-asetelma on aina vähän huono. Tietenkin me ollaan joistain asioista eri mieltä, esim. se, että minusta miehet ja naiset on täysin tasa-arvoisia, esim. kaikkiin ammatteihin. Hän on sen verran vanhoillinen että naisten ei pitäisi ruveta papeiksi. Tällaisista se sitten juontaa, kun hän ei ole tottunut väittelemään, ja minusta väittely on normaalia arkipäivää. Hän ei myöskään ymmärrä että minä hoidan riitoja päivittäin töissä, ja olen tottunut siihen että ihmiset jyrisee erimielisyyksistä puhuttuessa. Minua ei hetkauta, kun ollaan eri mieltä. Silti voi kunnioittaa ja arvostaa toista ihmistä. Tuossa äsken isän kanssa puhuttiin ja hän sanoi että hänellä on ihan samanlainen olo kuin minulla, meillä on vaan äidin kanssa erilainen tapa keskustella. No tulipas selitettyä... Toivotaan että löytyy taas uusi lähempi yhteys kun vauva tulee, ainakin monet on sanoneet niin.
ONNEA Tuuti ja Vattu, ihanat ultrauutiset.
ERILAISISTA KAUPUNKIEN KÄYTÄNNÖISTÄ Vattu, eikö ole tosiaan jännää että käytännöt eri kaupungeissa niin erilaiset. Kyllähän lapset voi lähettää ultrasta pois, jos on jotain ikävää, ja toisaalta kyllähän lapset ne ikävät asiat aistii. Minäkin olen Helsingistä, ja minusta siellä on " MAFIA" kun eivät kerro missään sukupuolta, niin että ihmisten on pakko mennä yksityiselle jos haluavat tietää. Mafiahan on ihmisten riistoa ja tällätavalla saadaan 140 euroa vanhempien kukkarosta. Toki niillä on järkevän kuuloisia syitä, osittain. Muta tämä on sitä alueellista eriarvoisuutta. Suurempi ongelma tietty on kun joissain kaupungeissa ei ole kuin yksi ultra, joten en minä tosissani tästä purnaa.
KIPRISTELYÄ vatsassa taas eilen kun ajelin autolla pidempään. Ja ehkä pikku potkuja?
No menempä keittemään kahvia ja lukemaan lisää muiden juttuja.
Hyvää vointia kaikille :-) t Heini ja pikkunen rv 17&4
kävin lukemassa ne edelliset viestit, kahvit vielä keittämättä...
Ihanaa että löysit puvun pikkusisko, menen seuraavaksi sinne www sivuille minäkin kurkistamaan.
Ilmis odotan kohtalotoverina niitä ultran itku-uutisia :,-/ toivottavasti oli vaan liikutusta eikä mitään ikävää!
mut nyt on pakko saada sitä kahvia ja aurinko paistaa ulkona!
Huomenia vaan joulu" pallot" !
Kivoja ultrakuulumisia olette saaneet! Meillä ultra vasta 14.8, kun ollaan loppukuun paketteja. Päätin, että kysyn sukupuolen jos se vaan siellä näkyy, tuntuu, että tässä on viime viikkoina ollut jännitystä ihan riittämiin, joten sukupuolta en enään " jännitä" . Hämeenlinnassa sukupuolen kertovat kuulemma, jos vaan näkyy. Hus:ssa ilmeisesti joku parikunta oli tehnyt valituksen, kun ultrassa oli sanottu " väärä" sukupuoli, joten siksi siellä kai ei kerrota vaikka näkyisikin... Kuullostaa minusta hassulta, pääasia, että sieltä jotain tulee!!!
Tytsyn diabetes on pysynyt hyvin tasapainossa, kävimme perjantaina kontrollissa. Silloin sairaalasta kotiin tullessa oli vähän sellainen tunne, kuin vastasyntyneen vauvan kanssa, että pysyykö tuo hengissä minun hoteissani!
Olen joutunut tutustumaan meidän keittiöön uudelleen. Mieheni on laittanut meillä ruuat koko yhdessä olomme ajan ja nyt kun olemme tytsyn kanssa päivät kotona, niin ruuanteko on ollut pakko " opetella" uudestaan ja ei se nyt niin kamalaa ole ollut, vaikka aluksi se siltä tuntui. Joka päiväinen pohtiminen, että mitä sitä sitten syödään on ärsyttävää. Mutta lainasin kirjastosta ihanan kotiruoka-keittokirjan ja se on pelastanut jo monena päivänä. Ehkä minusta tulee se pullantuoksuinen kotiäiti??? Jos ei oman pullan tuoksuinen, niin sitten valmispiirakkataikinan tuoksuinen...? :)
Nyt pyöräilemään mummolaan, ilmasta taitaa tulla varsin hieno!
Kirjoitelkaa ahkerasti, päivän pieniä iloja on lukea viestejänne! Mieskin tekee 12-14h päivää ja oli eilen ja tänäänkin töissä, joten tekemiset on aikas rajatut. Mutta pyörällä pääsee!
Oma napa on ihan hissukseen, onkohan siellä kukaan? Liikkuisi nyt jo!
Kirsikka ja aarre 17+2
Moi vaan....
ei ole totta.. kirjoitin koko stoorin TYKS:stä, itkuista ja synnytyksistä yms yms. ja taas tämä kone sen nieli. Ja tietysti nyt ei ole aikaa istua tässä enää että sais sen uusiksi... grrr.....
Lyhyesti: Vattu tervetuloa mukaan, syvältä toi helsingin käytäntö, antakaa siitä ihmeessa palautetta. On lapsillakin oikeus nähdä sisaruksensa....
Heini, Pikkusisko + muut.... itkin lähinnä synnytys pelkoja ja ahdistuksiani TYKS:ssä vaikka olin niin vakaasti päättänyt että en itke mutta PAH. Aika oli klo 13 pääsin sisään klo 14.37 että ihan kivasti pelkopolilaiset otetaan vastaan (mun on vaikea istua siellä käytävälläkään joten toi aika oli tuskaa, sen verran vanhat haamut ahdistaa ja pelottaa). Sukupuoli varmistui Pojaksi. Lääkäri vähätteli mun sanomisia siten että hänen mielestä synnytys on niin tunteellinen tapahtuma että siellä saattaa asiat sen takia vääristyä.... no en ehdi nyt kirjoittaa että ei kyllä tässä tilanteessa, mutta ehkä myöhemmin.
Olen lähdössä lomareissuun liettua- latvia- viro ja palaan viikon päästä... silloin juttuja lisää ja VOIKAAHAN PAKSUSTI ;)
Ilmis + poitsu 20+3
Moi vaan....
ei ole totta.. kirjoitin koko stoorin TYKS:stä, itkuista ja synnytyksistä yms yms. ja taas tämä kone sen nieli. Ja tietysti nyt ei ole aikaa istua tässä enää että sais sen uusiksi... grrr.....
Lyhyesti: Vattu tervetuloa mukaan, syvältä toi helsingin käytäntö, antakaa siitä ihmeessa palautetta. On lapsillakin oikeus nähdä sisaruksensa....
Heini, Pikkusisko + muut.... itkin lähinnä synnytys pelkoja ja ahdistuksiani TYKS:ssä vaikka olin niin vakaasti päättänyt että en itke mutta PAH. Aika oli klo 13 pääsin sisään klo 14.37 että ihan kivasti pelkopolilaiset otetaan vastaan (mun on vaikea istua siellä käytävälläkään joten toi aika oli tuskaa, sen verran vanhat haamut ahdistaa ja pelottaa). Sukupuoli varmistui Pojaksi. Lääkäri vähätteli mun sanomisia siten että hänen mielestä synnytys on niin tunteellinen tapahtuma että siellä saattaa asiat sen takia vääristyä.... no en ehdi nyt kirjoittaa että ei kyllä tässä tilanteessa, mutta ehkä myöhemmin.
Olen lähdössä lomareissuun liettua- latvia- viro ja palaan viikon päästä... silloin juttuja lisää ja VOIKAAHAN PAKSUSTI ;)
Ilmis + poitsu 20+3
Eilen aloittelin pinoa mutta sitten soi ovikello ja kummityttö tuli yökylään, niin jäi kirjoittelut siihen. Tuli sitten käytyä uimahallissakin pitkästä aikaan, kun ilmat ei oikein ollu suotuisat rannalle lähtöön, ja uimaan menosta oli puhuttu siitä asti kun viimeks oli yökylässä, et ens kerralla sit mennään, juu juu niin pakkohan se uimapaikka oli sit jostain löytää:) Ja vierähti kyllä viikonloppu niin nopeesti....
... ja ei kyllä yhtään huvittais huomenna mennä taas töihin, tökkii nyt aika pahasti. Voisin jo hyvin jäädä kotiin äippälomalle kun ei nyt tuo työnteko oikein oo maittanu vähään aikaan. onkos muilla ollu samanlaisia tuntemuksia? kun musta tuntuu et ne alko jo aika nopeesti sen jälkeen kun plussasin.
TÖISSÄ KERTOMINEN: No töistä kun tuli puhetta niin pomollekin kerroin sit viime viikolla (rv 16 oli sillon) ennen kun hän jäi kuukauden lomalle. ja hyvin kyllä otti, ilosesti onnitteli ja muuta.
VESSASSA KÄYNNIT: tuntuu kyllä aika hassulta kun yöllä tuntuu pissittävän " koko ajan" , yleensä yössä saa juosta vessassa pari kertaa ja päivällä voi sit vastaavasti olla montakin tuntia välillä ettei käy vessassa. Välillä menee 8h työpäiväkin huomaamatta, ja kotona sit mietin et eipä tullu päivällä käytyä vessassa. Yöllä ei olis mitään toivoo olla käymättä noin pitkää aikaa. Höh miks se ei voi olla toisinpäin.... olis kiva nukkuu koko yö heräilemättä=)
SUPISTELUT: Ainii sit tossa vielä mietin kun lueskelin vanhoja pinoja että muilla tuntuu jo supistelevan aika tiuhaankin tahtiin, ja mulla ei mitään.... vai johtuukos se vaan siitä et en oikein tiedä mikä nyt on mitäkin kun ensimmäistä odotan????.... ja kun enpä niitä liikkeitäkään vielä oo huomannu. Neuvolassakin täti viimeks kyseli et jokos on tuntunu. Mut ei... höh:(
OSTOKSISTA vielä kun niistä oli juttua sillon kauan sitten: niin eilen oikeesti iski ensimmäistä kertaa ihan kunnolla sellanen olo et tahtois lähtee kiertelee kauppoihin ja ostelee kaikkee kivaa, isompaa ja pienempää=) kun tähän asti oon vielä selvinny ostamatta mitään. Täytyy varmaan lähteekin ens viikonloppuna kun tää viikonloppu meni nyt näissä merkeissä.
No eiköhän siinä ollu taas jotain juttusia mitä päässä pyörii!
nani 17+5 (joka ei tunne vielä mitään liikkeitä, ja rakenneultraakin pitää vielä odotella puoltoista viikkoa)
eli oon tossa pohdiskellu et onkos se niin et Kättärillä eivät suostu sukupuoli rakenneultrassa kertomaan, vai riippuukos se kätilöstä??? Onko kukaan käyny siellä? Kun mua niin kiinnostais tietää kumpi sieltä tulee ja vajaan kahen viikon päästä ollaan sinne menossa=)
Niin ja toiseks pientä gallupin tynkää kehiin eli paljonkos muilla on paino noussut? Kun musta tuntuu et koko ajan oon syömässä ja näkyyhän se kyllä vaa´allakin eli ~5kiloa on tullu nyt jo tähän mennessä (eli rv 17+5). kappas vaan kun tuli tällanen aihe mieleen kun nytkin istuskelen koneella ja koko ajan tekis mieli jotain syödä, ja tuleekin syötyä:D
-nani 17+5
oli pakko vielä lukea viestit kun tulin reissusta kotiin.
Ilmis, onpa käsittämättömän kurjaa että pelkopolilla voivat tuolla tavalla käyttäytyä. Tosi ihmeellistä. Mulla kun vasta ensimmäinen edessä, en yhtään tiedä miten reagoin synnytykseen. Aikaisemmin olin vakaasti sitä mieltä, että vaadin sektion. Mutta nyt en enää tiedä, kun kuulemma synnytyksestä palautuu nopeammin. Tai sit se on vaan jotain propagandaa. Eniten pelkään hallinnan menettämistä ja toisten armoille joutumista.
Nani, kättärillä ei tosiaan kerrota sukupuolta. Koko Helsingissä ei kerrota. Muuten, meillä on laskettu aika melkein sama, ja minäkin olen menossa kättärille :-) ties vaikka oltais siellä samaan aikaan. Munkin ultra muuten puolentoista viikon päästä.
PAINOGALLUP mäkin napostelen ja syön koko ajan, tai ainakin tuntuu siltä. Paino on noussut ainakin sen 5 kiloa ja on tullut kunnon masupömppö. Kuulemma ei enää muidenkaan mielestä ole epäselvää olenko raskaana vai en, sen verran selvä on tämä vatsa. Onneksi ei vielä ainakaan ole turvotusta. Liikkua pitäisi kuitenkin enemmän kaiken tämän syömisen vastapainoksi.
Pian nukkumaan ja huomenna töihin. Muakaan ei nyt juuri kauheasti huvittaisi. On vähän sellainen kodinlaittofiilis :-)
Heini 17 ja 4
kuin pal toi rakenneultra maksaa ku itellä ei mitään hajua ku meillä neuvola ostaa sen palvelun oulusta ku meidän paikkakunnalla ei ole mahollisuutta 3D ultraan niin jos haluu pitää mennä 100 km päähän ouluun ja neuvola tosiaan kustantaa ultrat..
mut kamalasti terveisiä ja onnellisia odotushetkiä kaikille joulumammoille..(8
kone sekoilee tilttailee vaikka on uus kone..
no mut kuin pal toi rakenneultra maksaa ku meillä neuvola ostaa noi palvelut oys:sista ku omalla paikkakunalla ei ole mahkui 3D ultraan niin täytyy mennä 100km päähän ouluun jos haluu noihin niskaturvotus ja rakenneultriin ja meillä neuvola maksaa ultrat..
Oikein paljo terkkuja ja onnellisia odotushetkiä joulumammoille..(8
ollaan ja olo on mitä mainioin paitsi et mulla oli tos parin päivän kaamee ripuli ja oksennustauti se oli aivan hirvee..mut vauva potkii kovasti ja kaikki on kaikinpuolin ok..
Mulla alkaa viikonloppu täällä töissä, mutta kun täältä pääsen suunnataan koko perhe, mies+ 2 lasta mökille pariksi päiväksi. Pari viikkoa on vauvan liikkeet tuntuneet ja fiilis ihan huipussaan.
Mukavaa viikonloppua kaikille.
kisuli rv.17+5
Perjantaina oli siis se kauan odotettu rakenneultra. Kaikki näytti olevan ok ja kätilö oli tosi mukava, miehen lisäksi lapsetkin sai olla mukana! Oli ihanaa nähdä vaavin availevan suutaan ja heiluttelevan käsiään jne. Saatiin kuvia mukaan ja tulevat isoveljet olivat sitä mieltä, että yhdessä kuvassa näkyy pallit. Sukupuolta kätilö ei suostunut kertomaan, mutta kyllä siellä se " tappi" taisi olla :). Poikatrio on sitten valmis, kun kaikki vaan menee hyvin. Ultrassa näkyi myös hyvin kohtuni malli (sydämen muotoinen)ja kätilö naureskelikin, että tällä vaavilla onkin kaksio yksiön sijaan. Yleensä vatsani onkin jommalta kummalta puolelta pulleampi eli aikas muotopuoli, kun reunoilla on parempi tila vaavin olla.
Tänään on taas kerran ollut todellinen supistelupäivä. Välillä vähän kipeetäkin on tehnyt, mutta on onneksi levolla helpannut. Kätilö sanoi,että joskus supisteluun voi auttaa runsas juominen eli liian vähäinen juonti saattaa myös aiheuttaa suppareita. Itse kyllä mielestäni juon ihan hyvin, sillä pissalla saa käydä aikas usein..
Mukavaa viikonlopun jatkoa muille joulumasuille!
Tuuti73 20+3