Kliseiset lauseet, joiden merkitys on ihan muuta -peukutusketju
Nyt kehiin kliseiset lauseet, joiden merkitys on ihan muuta. Siis lauseita, joita sanotaan tietyissä tilanteissa, mutta oikeasti lauseella on ihan muu merkitys. Peukku ylös = samaa mieltä, peukku alas = eri mieltä.
Erotilanteessa: "Vika ei ole sinussa, vaan minussa." = "Vika on sinussa, ei minussa."
Kommentit (31)
Tämä on kauhea ketju ja olette pahoja ihmisiä. Vihaan kyynisyyttä, pessimismiä, negatiivisuutta ja ennakkoluuloista tuomitsemista. Ketju ja sen kommentoijat pursuavat näitä iljettäviä asioita. Pilasitte päiväni. Odotin jotain nokkelaa ja hauskaa.
"En ole nyt valmis seurustelemaan."
--> "En ole nyt valmis seurustelemaan sinun kanssasi. Tai no, oikeastaan en ikinä."
Onpa mielenkiintoinen maku! = Ruoka on niin pahaa, että tuskin pystyn syömään.
Kaikella kunnioituksella,.... = Voi jee mikä ääliö.
Vierailija kirjoitti:
Erotilanteessa: "Mä voin olla sun ystävä, vaikka me nyt erotaankin."
Oikeasti tarkoittaa: "Ei tää nyt hirveästi nappaa, mutta säälittää kun oot tuollainen reppana, niin tarjoan lohduksi kaveruutta."
Oikeasti tarkoittaa: "Jätä mut rauhaan, yritän vaan vaikuttaa empaattiselta ja pehmentää eroa"
Voitaisi treffata ja vähän tutustua juttelemalla = vilkaisen oletko tarpeeksi hyvän näköinen
"En ole X, mutta... (lisää tähän X:n kommentti)"
Ei millään pahalla, mutta tiedoksi = nyt kerron sellaista faktaa (esim. sun miehestä) että olet työkyvytön puoli vuotta.
"Katsotaan, mitä tästä meidän suhteesta tulee" eli "En oo kovin varma tästä..."
Vierailija kirjoitti:
Tämä on kauhea ketju ja olette pahoja ihmisiä. Vihaan kyynisyyttä, pessimismiä, negatiivisuutta ja ennakkoluuloista tuomitsemista. Ketju ja sen kommentoijat pursuavat näitä iljettäviä asioita. Pilasitte päiväni. Odotin jotain nokkelaa ja hauskaa.
"Vihaan kyynisyyttä, pessimismiä, negatiivisuutta ja ennakkoluuloista tuomitsemista" = olen kyyninen, pessimistinen, negatiivinen ja ennakkoluuloinen
Naissinkku miessinkulle: "Joku saa sinusta vielä hyvän kumppanin."
Öö...jos kerta toinen on mielestäsi hyvä kumppani, miksi et ole hänen kanssaan itse?