Nyt loppuu lihansyönti!
On ollutkin tiedossa, että teurastamoiden olosuhteet ovat hirveät teuraseläimille. Mitä ne ovat ennen maatiloilla, kun teurastomoon rahdataan sairaita eläimiä?
Nyt ruotsalainen eläinlääkäri paljastaa mitä on nähnyt ja kokenut. Olen jo eläkeiässä ja lopettanut pikkuhiljaa lihansyönnin aika minimiin. Nyt loppuu se vähäkin. Keskustelua?
https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/e6345cbe-9621-41d3-a6c3-ef123d1a120d
Kommentit (237)
Liha on luonnon energiapaketti ihmisen keholle ja aivoille. Ihminen on sekasyöjä, sen näkee kulmahampaistakin. Syökää lihaa niin jaksatte!
Vierailija kirjoitti:
Nykyään saa tosi hyviä fägärituotteita. Sissijuustoja, perseen-levitteitä, kauralimalitkuja, maitoa esittäviä paskatuotteita. Paras mulkunkorvaaja on kuitenkin 30-senttinen Black Mamba dildo ja kun sen oppii kastamaan mieleisekseen, niin ei kaipaa aitoa lihaa rasiaansa. Itse tykkään smegmasta esim. karvoissa.
Korjasin typot
Halal teurastusta aina kritisoidaan vaikka nämä yleisimmät teurastustavat ovat aivan järkkyjä. Kurkku auki vaan ei kahta sekuntia kauaa kauempaa maailmasta mitään tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Liha on luonnon energiapaketti ihmisen keholle ja aivoille. Ihminen on sekasyöjä, sen näkee kulmahampaistakin. Syökää lihaa niin jaksatte!
Itse asiassa viisureitamme joudutaan nykyään poistamaan koska ihmiset alkoivat syödä pehmeää, kypsennettyä lihaa, ja viisurit olivat kovien juureksien ym. kasvisravinnon syömistä varten. Tämä tieto on peräisin ihan hammaslääkäriltä. Lihansyöjillä on myös saalistamiseen ja raateluun sopivat kynnet, ihmisapinalla ei ole niitäkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse asiassa viisureitamme joudutaan nykyään poistamaan koska ihmiset alkoivat syödä pehmeää, kypsennettyä lihaa, ja viisurit olivat kovien juureksien ym. kasvisravinnon syömistä varten. Tämä tieto on peräisin ihan hammaslääkäriltä. Lihansyöjillä on myös saalistamiseen ja raateluun sopivat kynnet, ihmisapinalla ei ole niitäkään.
Jos ihmisapinat haluavat liittää mielipiteensä keskusteluun, ne ovat vapaita tekemään sen itse. Ei niiden puolesta tarvitse kenenkään loukkaantua.
Vierailija kirjoitti:
Yksittäistapaus. Ei saa yleistää. Sitäpaitsi tämä tapahtui ruotsissa joka on verrattavissa johonkin somaliaan.
Suomi = Suomalia, Suomirak, Suomignistan
Siinä nimiehdotuksia, jotka luonnehtivat maamme nykytilaa ja varsinkin tulevaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihansyöjät eivät suinkaan itse saalista.
Vierailija kirjoitti:
Lihansyöjillä on myös saalistamiseen ja raateluun sopivat kynnet, ihmisapinalla ei ole niitäkään.
Siteeraamasi henkilö puhui sekasyöjistä, ei lihansyöjistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ihmisapinat haluavat liittää mielipiteensä keskusteluun, ne ovat vapaita tekemään sen itse. Ei niiden puolesta tarvitse kenenkään loukkaantua.
Sisältö puuttuu
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on paljon tunnettuja kasvissyöjiä, joista löytyy lista Wikipediasta.
https://fi.wikipedia.org/wiki/Luettelo_tunnetuista_kasvissy%C3%B6jist%C…
Mielenkiintoista. Viisastuin paljon, kun luin. En ole tiennyt, että on noin monta erilaista "vegaania". Kuten; semivegetaristi, lakto-ovovegetaristi, pescovegetaristi ja pelkkä kasvissyöjä. Pitää vielä kurkata mitä noi pitävät sisällään.
Nämä ovat uskontoja, ei pelkkiä ruokavalioita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikki lihansyöjät eivät suinkaan itse saalista.
Eikä kaikilla lihansyöjillä ole edes hampaita.
Psyrkka kirjoitti:
niistä teurastusjonossa pelossa tärisevistä eläimistä,
Huonosti on teurastamo varmistanut ettei stressilihaa tule jos eläimet tärisee pelosta teurastusjonossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa. Itse syön monipuolisesti kaikkea.
Syanidiakin?
Typerys, tietenkin, esim tomaatin vihreä osa ja omenan siemenet sisältävät syanidia
:D Kuka helvetti syö omenan siemeniä tai tomaatin vihreää osaa
Minä, omenasta jää puolet syömättä suurimmalla osalla, ei siitä pitäisi jäädä kuin se pikku ranka josta se on kiinni puussa. Vihreä osaa jos ei tomaateista syö, täytyy olla aika nirso, puhun siitä kannasta, en varresta.
Minäkin syön omenan siemenineen. Kyllä on syanidia,mutta siemenet ovat myös antikarsinogeenisiä. En ole kuollut ja vuosia olen syönyt.En kuitenkaan ämpärillistä omenia kerralla vaan yhden tai kaksi.
nyt loppuu se netissä paskan jauhaminen!
Minä syön lihaa koska haluan antaa eläimellekin elämän. Miltä vegaaneista tuntuisi jos jotkut ”marssilaiset” tulisivat ja toteaisivat että sinun ei olisi kannattanut syntyä eikä elää koska elämäsi ei ole tarpeeksi hyvää heidän silmissään ja joudut jopa kuolemaan?
Tässä näkyy ihmisten tekopyhyys. Eläinrääkkäystä vastustetaan kiihkeästi niin kauan kun itse ei tarvitse tehdä mitään. Sitten kun pitäisi lakata tukemasta järjestelmällistä eläinrääkkäystä, alkaa loputtomat selitykset, joissa ei ole tolkun häivää.
Miten se, että random psykopaatti rääkkää kotonaan eläimiä on muka pahempi kuin se, että eläimiä rääkätään systemaattisesti ihan käsittämättömässä mittakaavassa ja tällä tehdään vielä bisnestä?
Vierailija kirjoitti:
Minä syön lihaa koska haluan antaa eläimellekin elämän. Miltä vegaaneista tuntuisi jos jotkut ”marssilaiset” tulisivat ja toteaisivat että sinun ei olisi kannattanut syntyä eikä elää koska elämäsi ei ole tarpeeksi hyvää heidän silmissään ja joudut jopa kuolemaan?
Tämä on hyvä esimerkki siitä, miten sekasyönti on ideologista. Ei näin järjetöntä tuubaa voi syntyä kuin puhtaasti ideologisessa kuplassa, jossa loogisilla päättelyketjuilla ei ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Soijajuoman ainesosaluettelo:
soijapohja (vesi, kuoritut soijapavut (5,6%)), liukoinen maissikuitu, fruktoosi, sokeri, kalsiumkarbonaatti, happamuudensäätöaine (kaliumfosfaatit), merisuola, aromi, stabilointiaine (gellaanikumi), luontainen aromi, vitamiinit (B2, B12, D2).
Veggie savujuusto:
Vesi, kasvirasva (shea, rypsi, kookos), muunnettu perunatärkkelys, suola, kalsium, perunaproteiini, aromi, väri (karotenoidit), vitamiinit (riboflaviini, B12-vitamiini, D-vitamiini) ja jodi. Saattaa sisältää pieniä määriä maitoa.
Beyond Meat:
Vesi, herneproteiini-isolaatti 18%, rapsiöljy, raffinoitu kookosöljy, luontaiset aromit, savuaromi, stabilointiaine (selluloosa, metyyliselluloosa, arabikumi), perunatärkkelys, maltodekstriini, hiivauute, suola, auringonkukkaöljy, kuivahiiva, hapettumisenestoaine(askorbiinihappo, etikkahappo), väri (punajuuriväri), muunnettu tärkkelys, omenauute, sitruunamehutiiviste
Että joo, nuo vegetuotteet näyttää ainesosaluettelonsa kanssa siltä, että on vain poimittu ja pakattu... huoh. Ja joku pitää tuollaista moskaa terveellisenä.
Sitten ihan vertailuna oikean ruoan ainesosia vertailuna ylläoleviin korvikkeisiin.
Maidon ainesosat:
Maito* ja D-vitamiini.
Oltermannin ainesosat:
Pastöroitu maito*, hapate ja suola
Naudan jauheliha:
Naudanliha 100 %
Ei kaikki keinotekoinen ole epäterveellistä. Et varmaankaan osaa edes eritellä, mitkä mainiitsemiesi vegevalmisruokien lisä/apuaineista ovat epäterveellisiä ja millä tavalla. Myös esim. punaisella lihalla ja tyydyttyneellä rasvalla on tunnetut ja tutkitut terveyshaittansa, joten jos nyt joku vegevastikkeiden aineista onkin jonkun verran haitallista, sittenkin voi olla silti niin että "aitojen" tuotteiden haitat on suurempia. Tätä ei ilman tutkimuksia varmaksi tiedetä. Ei ole niiin että luonnolliinen on hyvä ja keinotekoinen paha.
Punaisella lihalla ja eläinrasvalla ei ole todettu haittoja, joten älä viitsi valehdella.
Lue enemmän niin tiedät enemmän. Toivottavasti.
Olen lukenut tutkimuksia.
Se ei oikein auta, kun ne pitäisi vielä ymmärtääkin.
Argumentissa on useampi ongelma. Ensinnäkin kyse ei ole vain lautasellasi olevasta kuolleesta eläimestä, vaan niistä teurastusjonossa pelossa tärisevistä eläimistä, jotka odottavat vuoroaan päästäkseen lautasellesi. Syömällä lihaa tilaat kuolemaa näille yksilöille.
Toisekseen, jos argumenttina on eutanasia, niin miksi samaa ei voi sovittaa perheeseesi? Otaksun etä se olisi sinulle ongelma? Raskastahan tämä elämä on.