Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voi surku, toisen lapsen eivät muistaneet lasta ollenkaan jouluna :/

Vierailija
23.12.2013 |

Toisen lapsen kolmesta kummista vai yksi muisti lasta paketilla :(

Toisen lapset kummit taas muistivat. Nyt on sitten paketteja eri määrä. Täytyykö tästä lähteä itse ostamaan pari lahjaa vielä toiselle? Tiedän, että lapsi huomaa.

Kummien paketeissa  aina leluja ja itse emme leluja lapsille ostaneet. Nyt toinen saa paljon leluja ja toinen ei :(

Kommentit (30)

Vierailija
21/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No aina ovat jonkun pienen lelun ostaneet ja oletin, että tänäkin jouluna. No ei näköjään. Mutta ei haittaa, menen ja ostan itse :)

-ap-

Vierailija
22/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 07:46"]

Yleensä kummien lahjamäärä on ollut murto-osa vanhempien hankinnoista. Kukaan ei olis huomannut mitään.

[/quote]

ei kaikilla lapset saa 20 pakettia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 08:30"]

Kummit on näköjään vaan lahjakoneita nykyään..

[/quote]

Miten niin NYKYÄÄN?

Vierailija
24/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen kerran olen tyytyväinen, ettei meidän lapsilla ole kummeja. Jos olisi, niin kaikilla lapsilla olisi samat kummit juuri ap:n kuvaileman tilanteen välttämiseksi.

Vierailija
25/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 08:55"]

[/quote]

Miten niin NYKYÄÄN?

[/quote]

No mun kummit eivät ostaneet mulle lahjoja lapsena, eikä sitä kukaan erityisesti kummastellut. Eipä itsekään heidän lahjojaan osannut kaivata. 

Vierailija
26/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 08:57"][quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 08:55"]

[/quote]

Miten niin NYKYÄÄN?

[/quote]

No mun kummit eivät ostaneet mulle lahjoja lapsena, eikä sitä kukaan erityisesti kummastellut. Eipä itsekään heidän lahjojaan osannut kaivata. 

[/quote]

Jaa kyllä minä sain nuorena kummilta aina ne hienoimmat lahjat. Lapsena leluja ja hieman vanhempana koruja. Mistä tiedät etteivät vanhempasi olleet sopineet kummien kanssa että lahjoja ei osteta?

Mamma 43v

Vierailija
27/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat voineet sopiakin, en tiedä. Kummit eivät kuuluneet suuremmin elämääni lapsena muutenkaan, toiset sukulaiset muodostuivat tärkeämmiksi. 

Ärsyttää nykyään tuo kummiudun mittaaminen annettujen lahjojen määrässä, muuten ei kutsuta edes kylään. 

Vierailija
28/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä itse ostettu enemmän sille lapselle, jolle kummit eivät ostele lahjoja. Siis tosiaan tasataan, että lapsesta ei tunnu hänen jääneen vähemmälle.

Vierailija
29/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ap:n viesteistä ei kyllä vielä pysty päättelemään, missä roolissa kummit heidän lastensa elämässä ovat. Tässä puhuttiin nyt juu joululahjoista kun huomenna on jouluaatto, mutta ei ap ottanut mitään kantaa siihen, millaista yhteydenpito on muuten pitkin vuotta.

Itsekin kummina muuten koen, että sen aktiivisuuden pitäisi tulla ensisijaisesti kummin taholta, eli että kummina on minun tehtäväni luoda suhde kummilapseen, ehdottaa yhteistä tekemistä hänen kanssaan jne. En ole tässä ollut mitenkään maailman paras, mutta en silti näe mitään aihetta syyttää kummilapseni vanhempia siitä että pitävät minua vain lahja-automaattina. Jos minä en ole saanut itsestäni aikaiseksi yhteydenpitoa kuin syntymäpäivänä ja jouluna, se on minun puutteeni kummina.

Vierailija
30/30 |
23.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi pientä kummilasta ja kyllä se yhteyden luominen on myös vanhempien vastuulla. Toinen vielä niin pieni ja arka ettei sitä voi vielä ottaa kyllään yksin ja toinen asuu niin kaukana että käyn siellä vaan kun kutsutaan