Kuka katteli äsken Höökjuul Puaroon? ei ollu niin hyvä kun ootin
mutta ihanaa, että taas tulee! :)
Kommentit (16)
Kiitos vinkistä, pitääkin katsoa Areenasta. Tämähän on sitten lopun alkua, enää kolme tarinaa jäljellä :(
Kerrankin hoksasin samaan aikaan Poirotin kanssa, että naiset olivat vaihtuneet.
Olen joskus lukenut koko Christien tuotannon, parikymppisenä eli yli 10 vuotta sitten niin ihan ei enää näitä loppuratkaisuja tule mieleen.
Leffoista en jostain syystä ole pitänyt yhtä paljon kuin kirjoista.
Mua inhottaa niissä se kuolemanrangaistuksen esiin tuonti. Sehän oli briteissä tuollon käytöntö, mutta mä olen perusskandinaavi ja haluaisin uskoa siihen, että jokaisella on tilaisuus tehdä parannus ja tulla yhteiskuntakelpoiseksi. Jopa tappajalla.
Olisikohan tämä jäänyt viimeiseksi filmattujen juttujen joukkoon juuri siksi, että kertomuksen juonta on alunperin pidetty hankalasti filmattavana?
Kyseessä on Christien viimeinen Poirot-kirja (Esiripun kirjoitti aiemmin, mutta se julkaistiin vasta kuoleman jälkeen). Kirjaa pidetään yhtenä Christien huonoimmista ja kirjojen tekstianalyysin mukaan hänellä saattoi olla Alzheimer. Tv-filmin juoneen oli otettu lisäkäänteitä.
Minusta tämä on paras Poirot-kirjoista. Leffan otin poksille, mutta katsomisesta ei (vielä) tullut mitään, kun vauva venkoili ja kiljui ja pärskyi ja teki ties mitä temppujaan eikä torkahtanut syliin niin kuin tavallisesti. Täytyy yrittää huomenna uudestaan.
[quote author="Vierailija" time="23.12.2013 klo 01:06"]
Tarkoitatko siis Erkyl Puaroo?
[/quote]
Se on Öökhjul Puaroo
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 21:05"]
Kiitos vinkistä, pitääkin katsoa Areenasta. Tämähän on sitten lopun alkua, enää kolme tarinaa jäljellä :(
[/quote]
Neljä tarinaa vielä. Neljä suurta, Kuolleen miehen huvimaja, Herkuleen urotyöt ja Esirippu. Herkuleen urotyöt on ilmeisesti jonkinlainen sekoitus sen nimisen kirjan lyhyistä tarinoista.
Oli muuten surkea se Neljä Suurta. Juonta oli muutettu, mutta ei paljoa parantunut. :(
Neljä suurta on tunnetusti Christien huonoin kirja. Sen juoni on simppeli ja kerronta on huonompaa kuin keskimääräisessä 50-luvun kioskikirjallisuudessa. Jäi kesken itseltänikin.
Kustantajan moka julkaista jotain niin luokatonta Damelta hänen vanhoilla päivillään.
Eikö Neljä suurta julkaistu heti yhtenä Christien parhaista pidetyn Roger Ackroydin murhan jälkeen? Wikipediassa ainakin väitetään niin. Keskeneräiseltä se lähinnä vaikutti kirjana, filmin juoni oli taas tosi lapsellinen.
Christiellähän oli hirveä paine julkaista kirja joka vuosi; A Christie For Christmas.
Jäljellä Kuolleen miehen huvimaja ja Esirippu. Ainakaan huonommaksi ei voi mennä! :)
Aika perustarina tällä kertaa, huomattavasti parempi kuin viimekertainen.