Esineet vaihtaa paikkaa...
Olenko vainoharhainen vai liekö asialle jokin selitys? Asunnossani jossa asun yksin, esineet vaihtavat paikkaa "itsellään". Koskaan en ole nähnyt miten se tapahtuu mutta kun tulen esimerkiksi töistä kotiin, saattaa olla useampikin esine eripaikassa kun lähtiessäni ja tiedän varmasti, että kukaan ei ole käynyt asunnossani poissa ollessani.
Onko kellään mullaa vastaavia kokemuksia ja pitäsikö olla tosissaan huolissaan omasta mielenterveydestä?
Kommentit (22)
Dissosiaatiohäiriö. Sulla on monta "persoonaa" jotka eivät tiedä toistensa olemassa olosta eivätkä muista toisen persoonan tekemisiä
Kuulostaa ikävä kyllä siltä, että olet ehkä sairastumassa psyykkisesti. Hakeudu käymään lääkärillä ja puhu rohkeasti näistä ajatuksista mitä kuvasit. Saat lähettetyjä psykiatrille tai psykologille arvioon. Mielen sairaus on sairaus siinä missä muutkin. Voimia!
Minusta kuulostaa enempi siltä, että joku käy asunnossasi. Onko vuokraisäntää, onko minkälaiset lukot...? Soittaisin poliisille. Ja vaihdattaisin lukot.
Hei,
ei tässä nyt mistää mielenterveydestä ole välttämättä kyse. Ensin tutkit, onko siellä joku ylimääräinen välitilahenki (eli se kummitus), joka ei halua sinua reviirilleen. Otat yhteyttä alan osaajaan ja jollei ketään valoonsaateltavaa löydy, niin sen jälkeen alat miettiä turvakameran asentamista kotiisi ja jollei siitäkään ilmene mitään poikkeavaa, niin sitten keskustelet lääkärin kanssa.
Hei, mielestäni tuossa on muutama vaihtoehto. Joko tosiaan on kyse mielenterveydestä tai sitten joku todella käy sinun asunnossasi. Entinen mieheni teki noin. Hän oli saanut käsiinsä avaimeni ja teetättänyt siitä salaa itselleen kopion. Tuollaisilla tempuillaan hän halusi pelotella. Voin kokemuksesta sanoa, ettei mikään ole niin pelottavaa, kun turvallisuudentunteen häviäminen. Tuollaisten tapahtumien seurauksena toiset voivat ihan oikeastikin seota. Sinuna minä nyt aivan ensin miettisin voisiko sinunkin tapauksessasi olla kyse mistään tuollaisesta?
Hanki ensimmäisenä se kamera. Vasta sitten ota yhteyttä lääkäriin. Voisi kuvitella, että mikäli mt-ongelmia, et täällä miettisi tätä asiaa. Jos muitakin "oireita" niin sitten yhteys lääkäriin.
[quote author="Vierailija" time="22.12.2013 klo 11:29"]
Vittu sä oot sekasin
[/quote]
Se on kieltämättä tullut mieleeni :D No ihan tosissaan, laittaa miettimään monenlaista kun tapahtuu tuollaista.
Epäilen kyllä, että exällä saataa olla sormensa pelissä, sillä en jaksa uskoa mihinkään kummituksiin ja muuhun hömppään ja luulisin olevani mieleltänikin terve, mutta siitä kun ei voi olla ihan varma tuosta omasta terveydestä. Mutta pitänee laittaa kamera valvomaan tapahtumia, eikö niitä ole jotain pieniä valvontakameroita jotka on helppo asentaa piiloon?
Kummitusta todennäköisempi vaihtoehto on se, että joku haluaa sinun alkavan epäillä järkeäsi ja lopulta menettävän sen. Katso googlesta mitä tarkoittaa gas lighting. Saatat olla vaarassa.
Väsymys,lähtiessäs jätät tavaroita eri paikkaan missä muistat ne viimeks nähnees. Mullekkin kävi tällein kun alotin yötyöy..kesti pari kk tottua uuteen rytmiin ja monesti ihmettelin,kun tavaroita oli ns.väärissä paikoissa. Välillä sitä vähän alkuun säikähti että mitä helv. Onks mun käyny joku :D
Ota kuvia ennen töihin lähtöä. Todennäköisesti vain hajamielisyyttä. :)
Tuo on vanha pelottelukeino (mm. turvallisuuspalveluiden käyttämä).
Käydään asunnossa jälkiä jättämättä kun asukas ei ole paikalla, siirrellään tavaroita hiukan, mitään ei viedä, mutta esineitä saatetaan korvata lähes identtisillä, mutta kuitenkin hiukan poikkeavilla.
Tulipas seko viesti..kiitos kosketusnäytön :D siis yötyötä tarkotin ja sitä että onko joku käyny mun kämpässä :) t.3
En ole hullu, mutta monta kertaa kun tulen töistä kotiin, on esimerkiksi sänkyni kuin sotkettu ja se olen lähtiessäni pedannut siistiksi. tämä ei liity mielstäni mihnkään uupumukseen tai muistihäiriöön, vaan ihan todelliseen outoon (siis minulle).
Olohuoneen tulo saattaa olla aivan eri nurkassa kun tavallisesti, siis sellaisessa paikaas jonne en koskaan ole sitä laittanut. Kirjat kirjoituspöydällä, joku saattaa olla auki vaikka ei pitäisi ja sellaisiakin kirjoja pöydällä joita en ole siihen nostanut.
Olen ihan oikeasti alkanut miettimään vaihtoehtoa, että olen sairastumassa vakavasti henkisesti tai sitten joku tai jokin siirtelee tavaroitani.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:46"]
En ole hullu, mutta monta kertaa kun tulen töistä kotiin, on esimerkiksi sänkyni kuin sotkettu ja se olen lähtiessäni pedannut siistiksi. tämä ei liity mielstäni mihnkään uupumukseen tai muistihäiriöön, vaan ihan todelliseen outoon (siis minulle).
Olohuoneen tulo saattaa olla aivan eri nurkassa kun tavallisesti, siis sellaisessa paikaas jonne en koskaan ole sitä laittanut. Kirjat kirjoituspöydällä, joku saattaa olla auki vaikka ei pitäisi ja sellaisiakin kirjoja pöydällä joita en ole siihen nostanut.
Olen ihan oikeasti alkanut miettimään vaihtoehtoa, että olen sairastumassa vakavasti henkisesti tai sitten joku tai jokin siirtelee tavaroitani.
[/quote]
Kameran asentaminen asuntoon ei ole erityisen vaikeaa. Hommaa sellainen.
Alkava dementia.