Ouluun muuttaminen opiskelujen takia
Hei, kysyisin nyt oululaisten mielipidettä - olen parikymppinen, syksyllä toivon mukaan oulun yliopistossa aloittava henkilö, oulussa olen käynyt vain pari kertaa ja silloinkin keskustan alueella tullut pyörittyä. Muuten en siis tunne kaupunkia, ja kysyisinkin, mikä/mitkä asuinalueet sijaitsevat lähellä yliopistoa, mistä kannattaisi alkaa asuntoja katselemaan? Kiitän suuresti jos joku vaivautuu vastaamaan.
Kommentit (3)
Linnanmaa, Syynimaa, Kuivasjärvi, Kaijonharju ja Rajakylä lähimmät pyöräilymatkan päässä (n. 3 km). Rajakylästä ei kuitenkaan kulje bussia suoraan yliopistolle, joten tämä saattaa haitata vähemmän liikunnallisia talvella. Tuirassa asuu myös paljon opiskelijoita, vaikka se kauempana onkin, koska busseja kulkee paljon yo:lle.
Kiitos näistä! :) Tuli yllätyksenä, että yliopisto sijaitsee noinkin kaukana kuin 5km päässä keskustasta, mutta bussiyhteydet varmaan tuolla välillä pelaavat suht. hyvin. Itse olen pienemmästä kaupungista, missä joka paikkaan pääsee kävellen ja keskustasta amk:hon matkaa 1,5 km... Totuttelukysymys tietenkin tuo koulumatkan kulkeminen pyörällä/bussilla;)
Kiitos paljon teille, laitan ylös nuo vastauksenne!
Ap
Kaijonharju, Linnanmaa ja Syynimaa on yliopistoa lähellä.