Paastoni ensimmäinen päivä
Vinkkejä näihin ensimmäisiin hankalimpiin päiviin? Nälkä ei ole, mutta mielitekoja kylläkin.
Kommentit (8)
Juo kivennäisvettä, sellaista missä on suoloja kuten Vichy. Yleensäkin juo nestettä tarpeeksi. Älä yritä liikkua rankasti, erittäin rauhallinen kävely rankinta mitä kannattaa tehdä ennen kuin keho on mennyt ketoosiin kunnolla. Ota särkylääke jos päätä särkee järkyttävästi. Jos olo on tosi huono, pieni määrä rasvatonta piimää voi helpottaa. Älä päästä ummetusta kehittymään, jos sellainen uhkaa niin käytä hellävaraisia Fructolax tyyppisiä valmisteita tuon laukaisemiseen - ummetus paastolla tekee ihan kamalan olon ja tympeän päänsäryn.
Vierailija kirjoitti:
Älä harrasta liikuntaa.
Ekoina päivinä ajattelin välttää n. 3 päivää. Sitten kävelyä ja lihaskuntoharjoitteita, että minimimoin lihaskadon...
Yritä keksiä jotain muuta tekemistä kuin maukkaiden pihvien, sipsien, karkin ja limsan ajattelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä harrasta liikuntaa.
Ekoina päivinä ajattelin välttää n. 3 päivää. Sitten kävelyä ja lihaskuntoharjoitteita, että minimimoin lihaskadon...
Joo, tarkoitinkin sellaista "raskasta" liikuntaa ei kannata tehdä. Kävely on ihan ok ja pientä lihaskuntoa ja arkisia liikkumisia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä harrasta liikuntaa.
Kannattaa olla noissakni varovainen ja tarkkailla omaa oloa. Itse lähdin 5. päivänä kuntosalille, ja jo lämmitellessä juoksumatolla kävi niin, että pyörryin, matto jatkoi pyörimistään ja kolisin sitten hihnan mukana alas matolta. Nolointa oli että ihmiset ehti soittaa ambulanssin kun olin tajutttomana kerran ja kaatuessani kolhinut päätäni, ja siinä sitten kiva selittää että olen Vogelin mehupaastolla ja sen takia vaan pyörryin, ei tässä sen enempää hätää. Ambulanssihoitaja otti sydänfilmit sun muut ja totesi että älä enää lähde paaston aikana kuntoilemaan. Mulla oli siis ennen kuntoilua ihan hyvä olo, sellainen pirteä ketoosiolo.
Tärkeintä olisi valmistautua etukäteen. Nyt ei voine muuta kuin juoda kivennäisvettä ja ottaa voinnin mukaan. Merisuolakiteitä kannattaa napostella mahdolliseen heikkoon oloon.
up