Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sairaspäivärahasta kysymys

22.07.2006 |

Olen ollut viime vuodet kotiäitinä (kotihoidontuella). Mulla oli tarkoitus mennä töihin syksyllä (mulla määräaikainen työpaikka sovittuna ja lapsilla päivähoitopaikka), mutta nyt terveys petti, enkä ilmeisesti voikaan mennä töihin.

Olen kuitenkin ajatellut, että toipumiseni kannalta olisi hyvä, jos lapset olisivat edes osapäiväisesti hoidossa. Olenko oikeutettu saamaan Kelalta sairaspäivärahaa (tai jotain muuta korvausta), jos en siis voi ottaa työpaikkaa vastaan ja lapset ovat kuitenkin hoidossa. Millä perusteella päivärahan suuruus silloin lasketaan? Vaikuttaako siihen miehen tulot?

Kiitos, jos joku osaa neuvoa. Perheen taloudellinen tilanne menee ihan sekaisin, kun kaikki oli laskettu sen varaan, että menen töihin:(

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
26.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet ollut kelan tällä hetkellä käyttämänä verovuonna (2004?) kotona, saat minimiä sairaspäivärahaa (reilu 300e/kk) sen jälkeen, kun olet ollut ilman mitään tuloja ensimmäiset sairaslomasi 55 päivää. Näin kävi minulle, kerkesin kylläkin olla töissä vajaan kuukauden ennen sairaslomalle joutumista.

Meilläkin lapset on hoidossa, mutta onneksemme ainakaan tältä ajalta kun mulla ei oo ollu mitään tuloja, ei kuntakaan ole perinyt lapsilta mitään hoidosta. Hoidon suuruushan määräytyy ainakin täällä sen hetkisen tilanteen mukaan.

Miehen tuloista huolimatta meillä näin. Luulen, että kun kohta pääsen tuohon minimiin kiinni, se on niin pieni, ettei lasten hoito tulevaisuudessakaan paljoa maksa.

Tsemiä! Kyllä se tuntuu vähän ihmisarvoa syövältä, kun yhtä äkkiä ei saakaan mistään mitään, elossa vain siksi, että omistaa miehen... Joskus näin..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla