Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

HEINÄKUUN lapsosten odottajien VIIKONLOPPU

22.07.2006 |

Huomenta kaikille! Aattelin vaan pistää pinon pystyyn kun en löytäny sellaista vielä. Taidetaan olla aika unisia nykyään näin aamulla :)

Omaan napaan ei uutta. Odotellaan vaan....

SurinaS ja rv 39+2

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut tänään ihan sairaan kipeitä supistuksia! Nyt juilii jo selässä asti oikein viimeisen päälle ja yksi supistus kestäää sen minuutin tai yli (tulee elävästi mieleen esikoisen synnytysaika). Ei muuta vikaa, mutta niitä tulee vaan puolen tunnin - tunnin välein. Välin kun saisi tästä tihentymään niin lähtö tulisi...

- Antracite rv 39+2

Vierailija
2/27 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään on ollu kyllä oikeen kärty päivä.. en tiiä alkaa varmaan jo tympimään tämä odotus. Olisit pieni jo niin tervetullut!!! tänään ravattiin miehen kanssa tuolla kaupungilla muka shoppailemassa...paskat sieltä mitään löytynyt. huomenna olis tarkoitus lähteä tonne reilun 100 km päähän eläinpuistoon. jospa synnytän sitten sinne kaikkien karhujen keskelle :) tai sitten en...

tähän iän ikuiseen makaamiseen olen kyllästynyt. paikat juilii jo varmaan senki takia..minulla on noita harjotus suppareita ollu jo viikolta 20 asti. välillä ihan tasaseen ja välillä taas sitten ei. jotenki tuntuu että ensi kertalaisena en varmasti edes erota oikeita synnytyssuppareita tavallisista mahanpuruista. sitten tyhmänä vaan täällä kärvistelen...

tuskaa!!!!!!!!!!

Gia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ¿vasta¿ viikkoja 40+2, mutta silti alkaa odottaminen tympimään. Jollain tavalla ei uskalla lähteä minnekään, muttei viitti kotonakaan vaan oleskella ja antaa odottamiselle ylivoimaa. Vaikka tiedänkin lähes 100% varmasti, että ensi viikon loppuun mennessä meillä on vauva, niin kyllä tulee ensi viikosta pitkä, jos annan vaan odotuksen vallata olon. Mutta ei kai sille voi mitään. Tuon miehenkin takia olen silti yrittänyt urhoollisesti mennä kavereille ja kaupoille, vaikka kuinka olisi mielessä ajatus, että vedet menee jossain kassajonossa. No, enpä olisi eka enkä vika nainen, jolle se tapahtuu. Ja onhan tuo käveleminenkin jo niin vaappuvaa ja paineen tunne on suuri kun vähän enemmän kävelee. On se kyllä turhauttavaa kun täysin vieraat ihmiset kyselee millon on laskettu aika ja mä vastaan, että se OLI eilen... En kyllä ihmettelisi, jos tänään supistelisi kun ensin harrastettiin sitä mukavinta s:ää ja sitten menin kävelylle ja vielä pariin suureen kauppaan, jossa kävelin ihan sikana. Toistaiseksi on vähän vatsaa nipistellyt, mutta ei ainakaan vielä supistellut yms. Mäkin olen ensikertalainen, joten vähän joskus mietityttää, osaako sitä sit lähteä (sen takia toivonkin että ensin menee vedet), mutta mäkin toisaalta ajattelen, että kyllä ne varsinaiset sitten tunnistaa. On mullakin ollut noita kivuttomia, mutta vatsaa kiristäviä supistuksia monta kuukautta jo, joten niihin on niin turtunut, ettei niitä edes niin huomioi. Jossain vaiheessa niitä tuli 10 min. välein, mutta ei kai niitä niin tarvitse seurailla, kunhan ei koko ajan ole vatsa kireänä.

Hyvät viikonlopun jatkot!

Buddy 40+2

Vierailija
4/27 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin siis torstaina, laskettuna päivänä, 3 cm auki ja kohdunkaula oli kypsä. Luulisi ettei siitä enää kauaa mene, mutta ainakin sitkeästi on vielä vauva oleskellut kotonaan. Ja ainakin on mukavaa tietää, että edistystä tapahtuu eikä mahd. käynnistyksessä jouduta ihan nollatilasta alottamaan. Lähipiirin tuskastuminen alkaa kyllästyttämään, sillä enhän mä varsinaisesti ole edes yliaikainen jos rajana pidetään 40 +/-2 viikkoa... ja eihän niillä nyt pitäisi mitään mielipidettä asiasta olla, kun eivät joudu itse tätä kokemaan...

Buddy77 40+2

Vierailija
5/27 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin tänään sitä toista tuttavaani, joka viikko sitten pelotteli istukan kalkkeutumisella ja kaikilla niillä muilla inhottavilla asioilla.

No, sanoi tänään mulle että " sulla on tosi turvonneet jalat, raskausmyrkytys voi kehittyä päivässä ja silloin vauva on vaarassa!"

No, en kertonut että pari päivää on pää ollut TODELLA kipeä.

Soitin samantien sairaalaan ja käskivät tulla käymään.

Ottivat käyrää, joka oli tosi hyvä, verenpaineet erinomaiset eikä valkuaista pissassa. Kätilökin sanoi että mitä ihmettä jotkut ihmiset siitä saavat, että pelottelevat raskaana olevia!

Ras-mam ja poika rv 39+2

Vierailija
6/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yö meni ihan pipariksi. Yläosaan mahaan sattui niin julmetusti ja vieläkin kärvistelee. Voiko se olla supistusta vai vaan kovaa ruuansulatus ongelmaa tms. ? Alavatsaan ei sattunu mut tuntu myös tossa rintojen välissä. Närästystä se ei ollu. Onneks ees hippasen sain nukuttua kun oli niin poikki,mies parkakin nukkui huonosti kun huomas mun pyörimiseni. Yleensäkään en pahemmin kahvia juo mut eilen tuli juotua kylässä. Tänään en juo kahvia,syö juustoa enkä ruisleipää jos vaikka niillä olis mitään tekemistä kivun kanssa ja mahan toiminnan???

Mielenkiintoista tavallaan ajatella että kuka meistä on loppujen lopuksi aivan viimeinen nyyttinsä saaja. Mulla vois olla aika hyvät tsanset,heh ;) Josko vaikka pienellä huumorilla jaksetaan puskea läpi nää muutamat viikot vielä,vai mitä.

SurinaS ja rv39+3

Vierailija
7/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä suunnalta taas samat uutiset. Valvoin yhdestä viiteen kipeitten supistusten kanssa, väli 7-15 min ja kipu melkoinen. Ja yllätys, yllätys.... sitten olin nukahtanut! Nyt on kyllä supistellut jo heti aamusta melko säännöllisesti. Saispa jonkunlaisen muutoksen merkin niin lähtisin käymään synnärillä. Yöllä jo päätin, että neljän seuraavan 8min. välisen supistuksen jälkeen soitan lapsenvahdin. No, arvatenkin seuraava supistusväli oli sitten se 15min. Hivenen tympäsee, kun ei oikeen uskalla mihinkään enää kotoonsa lähteä.

Mä luulen, että tässä käy vielä ohrasesti kun nyt alkaa jo olettamaan että supistukset kuitenkin loppuvat jossain vaiheessa. Onneksi ei ole kovin pitkä matka tuonne sairaalaan.

- Antracite rv 39+3

Vierailija
8/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime yönä tuli useaan kertaan herättyä mojovaan ja tuntuvaan supistukseen mutta yritin silti vain nukkua.Kuudelta nousin sitten ylös ja ajattelin että täytyy näitä alkaa laskemaan(toiverikkaana jälleen)ja ajattelin ensin hakea lehden ja päästää koiran nurmikolle tarpeilleen.Ulkona tunsin että jotain valuu housuihin ja sisällä tarkistin että pikkuhousun suojaan oli tullut vaalean rusehtavaa vuotoa..mitä se on,sitä limatulppaako,koska ei sitä ollut paljon eikä varsinaisesti mitään limaa..menkkojen jälkivuodolta näytti.

Kuka on tutkinut paremmin tätä loppuajan huomioita :)

Herätin sitten miehenkin syömään aamupalaa ettei tarvitse tyhjällä vatsalla lähteä ja voi juma,siinä ne supistukset taas laantuivat syödessä.voihelkatinhelkatti..kävimme sitten nukkumaan takaisin.

Tänään en aijo suoda ajatustakaan lähdön hetkelle´.Meidät on onneksi kutsuttu ystäville syömään crebesejä,joten jotain kivaa iltapuuhaa.

Nyt taidetaan lähteillä suihkuun ja kauppaan.

Oumai ja Gore Tex rv 39+3(nimensä veroinen poika,seuraava työnimi on sitten teflon" ei tartu,eikä pala pohjaan :) )

Vierailija
9/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin perjantaina äippäpolilla, tarkistettiin onko kuinka isoksi noiden sokerien johdosta kasvanut. Moittivat minua hiukan etteikö dietti ole pitänyt kun vauvan vartalo vähän pyöristynyt suhteessa päähän. No eihän se täysin ole onnistunut, mutta en sitä niille sanonut kehuin kyllä kovin yrittäneeni olla tarkkana. Täytynee tämä loppu olla tosi tarkkana ettei pikkuinen kovin turpoa. Saivat painoarvioksi noin 3.8-4kg ei nyt aivan mahdoton vielä, tosin edelliset menneet hieman yli ja syntyneet alle 3.5kg joten siihen nähden isompi kun toiset.

Mulla on sormet niin turvoksissa ettei tahdo enää koukkuun saada samoin jalkapöydät ja sääret niitä vielä särkee iltasin ja yöllä, mutta minkäs teet ei tässä auta kuin kärvistellä loppuun asti. Ilmeisesti myös kasvot on aikalailla turvotuksen vallassa, mua tuli vastaan yks puoli tuttu joka kauhisteli että " voi taivas kuinka sulla on naama noin turvonnu, onko tuo enää edes normaalia" Kyllä piristi päivää, kun olo on muutenkin kuin valaalla. Kumpa ihmiset osais pitää suunsa joskus kiinni. Onneks mua ei kukaan pelottele niin kun ras-mamia (toivottavasti meni oikein).

Tuossa joku mietti kuka jää viimeiseksi mulla vois kans olla saumoja, kun ei edes supistuksia tunnu vaikka mitä touhais. Lohduttaudun ajatuksella ettei kukaan ole mahaan jäänyt ja muutkin lapsista lähteny syntymään niin että kun ekaa kertaa on supistuksia tuntunut niin se on ollut heti menoa.

Mikaido73 ja poitsu rv 39+3

Vierailija
10/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täydellinen pieni tyttö. Raskausviikkoja oli reilut 41+ ja mittaa tytöllä huimat 52cm ja painoa 3785g. Synnytys meni kutakuinkin ihan hyvin, mitä nyt tyttö juuttui hartioistaan loppurutistuksessa kiinni. Loppu hyvin kaikki hyvin kuitenkin!

pikku-emäntä komentaa, täytyy mennä

Minni ja vaavi 1vko 6pvää

Vierailija
11/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikkoja 40+4 ja irtosi limatulppa aamupäivällä nyt sitten odotellaan jos pääsisi mahasta eroon. Tämä on minun toinen lapsi.

Vierailija
12/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, kylläpäs olen ollut aikaan saava! Siivosin koko kodin ja vaihdettiin sohvat anopin kaa, kun en pitänyt meidän sohvista.. ostettiin tähän kämppään tosi modernit nahkasohva ja nojatuoli, mut ne oli epämukavat istua.. Anopilta saatiin melkein uusi pehmeä löhö kulmasohva:) Nyt voi lökötellä koko perhe tuoss ja sit kunhan tää neiti suvaitsee syntyä, niin tuossa on kiva imettää.

Ihan kuin ois uusi koti, kun on " uusi" sohva ja verhotkin vaihdoin sohvaan sopiviksi=)

Huomenna on taas lääkäri.. Toivottavasti ei proteiinit lisääntynyt ja verenpaine noussu entisestään..

Nyt haiskahtaa pikku herran vaipasta semmoset aromit, että vessa kutsuu!!

wekku 39+1

Vierailija
13/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tulla kuulumisia kertomaan.. En kyllä ikinä uskonut, että tässä vaiheessa olisin jo reilun viikon vanhan prinsessan kanssa, kun laskettuaika vasta huomenna. Ihan varma olin, että yli mennään ja reippaasti. Vaan toisenlaiset oli pikkuneidin suunnitelmat :).

Imetys alkaa meillä onneksi pikkuhiljaa sujua kivuttomasti, kun tuo alku oli yhtä hampaidenkiristystä.. Ei meinannut rinnanpäät kestää yhtään, ja kun jännitin sitä kipua, sain niskat ja alaselän ihan jumiin. Oli tosi autuasta imettää. Ei auttanut kuin pumpata maidot ja syöttää neitiä pullolla, että rinnat parani. Onneksi ei vieraantunut tuosta tissillä imemistä, mitä pelkäsin älyttömästi. Tulipa kokeiltua tuota pulloruokintaakin, ja niiden pullojen iänikuista keittelyä.. Osaa arvostaa taas tuota imettämistä, minkä ehdin jo kirota alimpaan hel*ettiin :).

Tossa miehen kanssa just miettiin, että olisin voinut joutua vielä seuraavat kaksi viikkoa kärvistelemään mahan kanssa.. Neiti kun syntyi 38+4 vesien menolla. Ei enää voisi edes kuvitella olevansa vielä raskaana, niin on jo vauva-arki vienyt mukanaan.

Jaksamisia kaikille mahallisille ja onnea kaikille uusille nyyttinsä lunastaneille :)

elle06 + rinsessa 9 vrk

Vierailija
14/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh huh ja huomista odotellessa. Kuinkahan minulle ja pikkuruiselle oikein käy? No, jokatapauksessa ensi viikolla meillä on toinen pienokainen. Ihanaa! :D

Rehellisesti sanottuna aika paljon minua jännittää se käynnistys. Aamulla menen osastolle klo 8 ja antavat ensimmäisen lääkkeen sitten kun ehtivät. Saa nähdä, tuleeko niistä edes supistuksia...niitä minulla on toki hieman ollut taas omastakin takaa, tänään pari oikein mojovaa supistusta tuli vielä kesken ruokailun ravintolassa. Ajattelin, että nyt se on menoa, mutta eeei...

Tänään pitäisi vielä jaksaa imuroida asunto, että olisi hyvä kotiin tulla. Tosin mies ja tyttö varmaan sotkevat sen jo heti huomenna, kun äiti ei ole siivoilemassa. :D Tuntuu hurjalta olla erossa tytöstä, vielä ihan useampi päivä näin yhtäkkiä, vaikka kyllähän he pärjäävät. Mies on osan ajasta kanssani/jos synnytys käynnistyy, sitten viemme mummin luo, joka onneksi asuu aika lähellä. Toivotaan nyt parasta!!!!!

Tsemppiä kaikille odotukseen,

t.Saraida rv 39+4

Vierailija
15/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ystävillä kylässä ollessa supistukset muuttuivat yh' täkkiä varsin kipeiksi.

Tultiin kotiin ja sen sijaan että olisin rampannut edestakaisin heitin itseni sohvalle lötköttämään.Tähän mennessä kun supparit on melkein laantuneet kun on käynyt lepoon..nyt niitä on tullut 20minsan välein ja ovat niin kipeitä että pakko oikeasti nousta sohvalta kävelemään ja huohottamaan.

Tulin tässä väliajalla käymään netskassa mutta taidan lähteä takaisin sohvalle odottelemaan mitä tapahtuu ja tihentyisikö väli.

Ei tässä nyt varmaan montaa hetkeä enään h-hetkeen voin olla.

Että elle 06:perässä tullaan :)

Oumai ja Gore rv 39+3

Vierailija
16/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Supistuksien väli lyhenee koko ajan.Nyt on yhden kerran tullut 5minuutin välillä ja suppareiden teho voimistuu koko ajan..tää on jotain ihan muuta kuin vatsanahkan kiristys-supistus,nää tuntuu ja sattuu.

Nyt lähdetään vähän miehen kanssa kävelemään josko saataisiin välit lyhenemään kun tosiaan sieltä 15 asti supistellut kipeästi.

Mutta jos ei minua huomenna näy niin tiedätte missä sitä ollaan ja jos näkyy niin hemmetti sentäs tätä raskautta :)

Moi nyt!

Oumai

Vierailija
17/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli pääsinpä minäkin jakautumaan 20.7. rv 39+5. Toinen torstai vauva meille. Olin kyllä unohtanu miten pieniä ja ihania ne on! Jotenki tää kolmas tuntuu kaikista pikkusimmalle. Eilen päästiin kotiin ja nyt totutellaan taas vauva-arkeen. Kovasti jännittää kun huomenna tulevat vanhemmat lapset takaisin kotiin mummolasta että, miten lähtee menemään. No onneksi mies pitää tällä kertaa parin viikon isyysloman niin on vähän apuvoimia.

Kirjottelen kertomusta tonne synnytyspuolelle. Toivottavasti nähdään sitte pian myös tuolla vauvapuolella...siis jos tässä vielä joskus tähän koneelle ennätän=0

Tsemppiä kaikille vielä kasassa oleville!! Ja onnea muillekkin nyyttinsä saaneille=)

Snowy ja poitsu 3päivää

Vierailija
18/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli rv 40+1 tiistaina 18.7 menin äpkl kokoarvioon ja sille reissulle jäin:)

Painoarvio oli niissä raameissa mikä minulle on sanottu alakautta mahtuvan tulemaan ja paikat olivat jo kypsät ja auki 4cm. Kun minulla oli vielä omasta takaakin supistuksia niin lääkäri päätti laittaa suoraan saliin ja tippaan.

Yhden jälkeen laitettiin tippa ja noin tunti siitä, supistukset olivat jo säännöllisiä. Puoli kolme puhkaistiin kalvot ja kolmen jälkeen alkoi supistukset olemaan jo niin napakoita, että pyysin spinaalipuudutuksen. Puudute laitettiin puoli neljän aikaan ja sen jälkeen minulla ei ollut muita tuntemuksia kuin aina supistusten aikaan tuntui, että olisi tulossa iso hätä housuun. Neljältä kun kätilö kävi tekemään tutkimusta, niin vauvan pää olikin jo tulossa ja loput vauvasta liukui ulos naureskellessani " isoa hätääni" . Synnytys kesti 2h 12min. eikä mitään repeämiä tms. tullut.

Nyt on pari päivää harjoiteltu kotona oloa ja poika on vielä ainakin ihanan rauhallinen mussukka. Isommat siskot ovat aivan haltioissaan vauvasta. Ainoastaan nuorin 1v7kk on osoittanut mustasukkaisuuden oireita, mutta nehän kuuluvat asiaan.

Jaja ja Viljo 5pv

Vierailija
19/27 |
23.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä vielä keikutaan hereillä. Jännittää huominen niin kovasti, että tuskin saan paljoakaan nukutuksi. :D Toivottavasti hieman saisin, nimittäin nyt olisi lepo tarpeen ennen huomista.

Sain viimeisetkin hommat tehtyä: siivosin kodin, silitin vielä yhdet uudet vaatteet, tarkastin sairaalakassin ja turvakaukalon puhdistin, kun pesin ne päälliset siitä. Toivottavasti kaikki menisi hyvin ja lapsi tulisi terveenä ulos, muuten vapaa tyyli...muuta en uskalla toivoa/odottaa.

Tsemppiä kaikille synnyttämään meneville ja loppuajan odottajille! Kuulemisiin,

t.Saraida rv 39+4(kohta 5...) & pikkuruinen

Viimeiset yhteiset hetket masussa...*NIISK*

Vierailija
20/27 |
22.07.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen herännyt jo kuudelta, kun ei vaan nukuttanut...oon nyt monta yötä ollut todella vähäisellä unella...liekö valmistaumista vauvan syntymään?

Ja monta päivää on ollut outo olo, vihloo vähän väliä tuolta alhaalta ja välillä vauva painaa tosi alas, tuntuu kuin tulisi ulos kohta!

No, pysyisi ainakin tämän päivän vielä sisällä...jos huomenna syntyy niin on horoskoopiltaan leijona, vaikka ei tietenkään rapukaan haittaa :)!

Maanantaina menen sitten siellä synnytyssalilla käymään...musta tuntuu että avautumista on tapahtunut, 2 viikkoa sittenhän olin avautunut 3 cm ilman mitään tuntemuksia ja nyt on vähän väliä supistellut.

Ras-mam ja poitsu rv 39+2