Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko halvempaa pestä astiat ja pyykit käsin?

Vierailija
05.10.2020 |

Kuin koneella? Olen miettinyt.

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsi poskella?

Vierailija
2/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No typerämpää ainakin on pestä niitä käsin. Ainakin minulla on parempaakin tekemistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sulla varmaan onkin, kun tuolle sun ajalle ei ole mitään vaihtoehtoiskustannusta. Itsellä kun tuntipalkka päivätyöstä heiluu 35e tienoilla, on todellakin halvempaa käyttää noihin hommiin koneita. Että ehtii työn jälkeen tehdä jotain muutakin, olla vaikka lasten kanssa. Mtta miten sä niiltä sun miljoonilta sairauksiltasi aiot pystyä tuohon? Vaatii kuitenkin seisomista ja vääntämistä jne. 

Vierailija
4/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pesukoneet kuluttavat yleensä vettä vähemmän kuin käsinpesu. Mutta molemmat laitteet kuluttavat lisäksi sähköä. Ihan riippuu siitä, mitä haluaa säästää. Jos pelkästään rahaa, sitten pitää laskea sähkön- ja vedenkulutusta ja tätä on huono laskea tietämättä millaiset koneet olisi käytettävissä vs. millainen on henkilön käsinpesumetodi.

Vierailija
5/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä perustiskari on jo yli 10 v vanha.

Jos olisi pitänyt käsin tiskata, olisi mennyt vuosi siinä.

Hölmöä !

Pyykeistä et saa yhtä puhdasta käsin.

Vierailija
6/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyykinpesu käsin on ihan hirveän raskasta. Tiedän sen, kun lapsena jouduin äidin kanssa pyykille. Varsinkin lakanapyykin huuhtelu ja veden vääntäminen pois otti voimille. Selkä huusi hoosiannaa pyykkipäivän päätteeksi.

Vierailija
7/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopyykki saunapataan kiehumaan ja avannon reunalle huuhtomaan. Helppoa ja halpaa?

Vierailija
8/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse pesen käsin astiat, vaikka konekin on. Tuntuu järjettömältä pestä niitä ja laittaa koneeseen. Lähes sillä samalla huuhtaisulla ne pesee suoraan ja saa kaappiinkin. Pesen yleensä ne kylmällä vedellä, ei ole rasvaisia astioita.  Vaatteita en pesisi, kuin pakon edessä käsin: olen liian pikkutarkka eli vettä menisi todella paljon.

Vierailija
9/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edullisempaa on käyttää konetta. 

Vierailija
10/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä perustiskari on jo yli 10 v vanha.

Jos olisi pitänyt käsin tiskata, olisi mennyt vuosi siinä.

Hölmöä !

Pyykeistä et saa yhtä puhdasta käsin.

Pyykeistä saa käsin aivan varmasti puhtaampia käsin, kuin nykyajan desin vettä kuluttavilla koneilla ja vaatteet yhdessä sumpussa koneen sisällä.

Vierailija
11/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse pesen käsin astiat, vaikka konekin on. Tuntuu järjettömältä pestä niitä ja laittaa koneeseen. Lähes sillä samalla huuhtaisulla ne pesee suoraan ja saa kaappiinkin. Pesen yleensä ne kylmällä vedellä, ei ole rasvaisia astioita.  Vaatteita en pesisi, kuin pakon edessä käsin: olen liian pikkutarkka eli vettä menisi todella paljon.

Astioita ei tarvitse eikä kannata ns. esipestä, ei edes huuhtaista. Isommat ruoantähteet, jos niitä on, biojätteeseen. 

Vierailija
12/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, mutta ainakin yhden ihmisen tiskiä on niin vähän, että käsin saa tiskattua hyvin edullisesti. Asuni pari vuotta viikot vuokralla toisella paikkakunnalla työjutun vuoksi, ja sain kyllä paljon vesimaksusta takaisin.

Vaateita en lähtisi käsin pesemään, mutta siinäkin kannattaa jo ihan vaatteiden käyttöiän vuoksi muistaa, ettei vaate aina tarvitse pesua, joskus riittää hyvä tuuletus.

Vierailija
13/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiskaamiseen menee max 10min kun kone louskuttaa puol päivää sit täytät ja tyhjennät samalla vaivalla ne on jo tiskattu. 

Vierailija
14/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tuntuu tosiaan järjettömältä tuo sinun tuplapesu

Vierailija
15/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No typerämpää ainakin on pestä niitä käsin. Ainakin minulla on parempaakin tekemistä.

Niinku roikkua av:llä

Vierailija
16/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vettä menee kyllä aika paljon, jos alkaa täyttä 12 hengen tiskikoneellista astioita käsin tiskaamaan. Sitten se vaiva ja aika.

Vierailija
17/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astianpesukone on loppujen lopuksi aika turha. Pyykinpesukone tarpeellisempi. 

Vierailija
18/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti taloudesta. Sinkku tai pieni perhe pesee astiat käsin heti syötyä. Esim treenipaidan voi pesaista käsin heti kotiin tultua, vajaita koneellisia ei ikinä.

Perheissä koneet avuksi.

Karkeasti sanottuna, pyykinpesuun kone, mutta astioita voi tiskata käsin, teinitkin.

Vierailija
19/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun talossa jossa on kantovesi sisään sekä ulos - kantovesi on myös pihasaunassa. Astiat pestään käsin, kuten suurin osa vaatepyykistäkin. Lakanat, täkit, pyyhkeet ja talvitakit pesee paikallinen pesula.

M 45

Vierailija
20/43 |
05.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et anna arvoa ajallesi niin todennäköisesti on halvempaa. Itselle säästetty aika ja mukavuus on tärkeämpää kuin suhteellisen pieni rahasumma.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yhdeksän