Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minulla ei yhtäkään sukulaista

Vierailija
21.12.2013 |

Ei yhtäkäänsukulaista omalta puoleltani jonka kanssa olisin tekemisissä tai ketä kiinnostaisi kuulumiseni tai jolle voisin kertoa lasteni edesottamuksia yms.

Se kirpaisee näin jouluisin varsinkin ja kun muksut saa koulusta todistuksensa, minä niin mielelläni kertoisin äidin ylpeyttä puhkuen heidän todistuksistaan.

Miehellä on äitinsä ja tätinsä joille kertoilee näitä juttuja, mulla ei ketään.

Tekisi melkein mieli puhua ääneen esim nyt nämä todistusjutut, josko äiti vaikka kuulisi ne tuonne taivaaseen, äiti joka kuoli 47v iässä muutama vuosi sitten.

Hyvää joulua kaikille!

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minullakaan ole ja se on kyllä minun valintani. Hankalien ihmisten kanssa ei kannata olla tekemisissä, vaikka olisivat kuinka sukulaisia.

Vierailija
2/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi kun olisikin tuosta kyse, olisi "helpompaa". Mutta äidin kuoleman jälkeen minut ikäänkuin unohdettiin, jopa isäpuoleni (oli isäni siitä asti kun olin 9v ja äidin kuollessa olin 30v) ja siskoni, kumpaakaan ei kiinnosta pitää yhteyttä.

ap

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:13"]

Ei minullakaan ole ja se on kyllä minun valintani. Hankalien ihmisten kanssa ei kannata olla tekemisissä, vaikka olisivat kuinka sukulaisia.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla olisi sukulaisia, mutta enpä ole kokenut tarpeelliseksi pitää mitään yhteyttä. Ei vain kiinnosta. Minulla on omat läheiseni ja oma ystäväpiirini, johon ei kyllä pääse vain merkityksettömän verisiteen perusteella.

Vierailija
4/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä, onnea sinulle.

Minä en koe noin eikä minulla ole noin ja siksi olen pahoilla mielin asiasta.

ap

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:23"]

Minulla olisi sukulaisia, mutta enpä ole kokenut tarpeelliseksi pitää mitään yhteyttä. Ei vain kiinnosta. Minulla on omat läheiseni ja oma ystäväpiirini, johon ei kyllä pääse vain merkityksettömän verisiteen perusteella.

[/quote]

Vierailija
5/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa sukulaisistani ei halua olla perheeni kanssa tekemisissä koska he pelkäävät siihen kuluvan liikaa rahaa. Itse olemme hyvätuloisia mutta emme viitsi ahdistella yhteydenpitohaluttomia soitolla ja kirjeillä. Sukulaisilla olisi kyllä rahaa mutta heillä on pakonomainen tarve pitää rahoista kiinni. 

Vierailija
6/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:28"]

Selvä, onnea sinulle.

[/quote]

Mutta ehkä nyt huomaat, että ongelma on todellakin omassa asenteessasi.

Vierailija
7/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmmm, mielestäni se asenne oli jossakin muualla.

ap

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:49"]

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 15:28"]

Selvä, onnea sinulle.

[/quote]

Mutta ehkä nyt huomaat, että ongelma on todellakin omassa asenteessasi.

[/quote]

Vierailija
8/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälaiset todistukset lapsesi sai? Mitä teet joulun aikaan ja mitä sinulle muuten ap kuuluu?

Vierailija
9/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sinulla ei ole sukulaisia takanapäin niin toivottavasti edessäpäin. Keskity lapseesi/lapsiisi ja tuleviin lapsenlapsiin. Toivottavasti niuho asenne ei periydy eteenpäin. Ja niin moni hankkii useampia lapsia jotta niistä olisi seuraa toisilleen. Toivottavasti on muita sielunsisaria joiden kanssa kaveerata jos sukulaiset hylkäävät...

Vierailija
10/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö he vastaa, jos otat heihin yhteyttä? Voisiko kyseessä olla väärinkäsitys?

Olen pahoillani siitä, että menetit äitisi.

Voithan sinä kertoa ystävillesi lasten hyvistä todistuksista. :)

Vierailija
11/26 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhu ystävillesi.

Vierailija
12/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole ainoa. En tiedä lohduttaako, mutta meitä on muitakin.

Vierailija
13/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että nyt pisti silmään tällainen ketju..

Mulla ei myöskään ole yhden yhtä sukulaista joiden kanssa olisin yhteyksissä. Vanhemmat on kuolleet, ja sisarpuoliin katkesi välit reilu 10vuotta sitten, jostain "ei mistään syystä". Vuosia olen heitä ikävöinyt, mutta en vieläkään ole uskaltanut heihin yhteyttä ottaa, vaikka kovasti haluaisin. Oma sukunimi on vaihtunut sittemmin, joten minunkaan eivät kyllä mitään kautta yhteyttä saa.

Tänään viimeksi tuli taas melkein itku kun en pystynyt edes fb:n kautta viestiä laittamaan, -en tiedä mitä sanoa, ja pelkään torjuntaa..

Vierailija
14/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, meitä tosiaan on muitakin. Elämä ei aina mene samaa raidetta kaikilla. Minulla on vielä ainakin tämän joulun syöpäsairas läheinen, mutta sitten ei ketään. Ei edes puolisoa tai lapsia.

Vierailija
15/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, et ole ainoa. Meillä on olematon suku, vain isäni, lasten ukki, eikä ketään muita. Lasten tärkeiden juhlien kohdalla on sovittu, että mennään yhdessä ulos syömään, ja teinit vastaavat virnuillen, että joo, kun kuka tänne kotiin juhliin edes tulisi...ihan huumorilla on yritetty ottaa. Mulla on kuitenkin ollut sellainen olo, että kaikilla muilla on sukulaisia ym. Olin jotenkin helpottunut, että muillakin on tällaista, kun kysyin, lähteekö teinin tyttöystävä sukulaisiin perheensä kanssa jouluksi. Teini vastasi, että ei, ei niilläkään ole sukulaisia. Ihan mahtavaa, että ei olla ainoita, eikä sitä pidetä mitenkään outona kuitenkaan, olen vanhemmiten huomannut. Sellasta se vaan on.

Vierailija
16/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voimia kaikille teille joilla rinnassa yksinäisyyden kalvama aukko..

Jotenkin helvetin surullista..

t. minäkin yksin

Vierailija
17/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:16"]

Etkö voi olla yhteydessä miehen sukulaisiin, ovathan he tavallaan sinunkin sukulaisia nyt? 

[/quote]Miehen sukulaiset ovat vaimonkin sukulaisia vain, jos ollaan virallisesti avioliitossa. Muussa tapauksessa ne ovat vain miehen sukulaisia.

Vierailija
18/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ja 22, ei kiva tilanne, mutta otsikko on harhaanjohtava. Teillä on sukua, koska elätte perheessä.

Vierailija
19/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tämä kyllä yhtään sama ole, mutta..

Kerro nyt, mites teidän lasten toikkarit?? Oliko hyvät ja olitteko tyytyväiset niihin? Meillä esiteinitytön toikkari laski kuin lehmän häntä ja kyllä minua harmittaa äitinä, vituttaa suorastaan..

Mites teidän joulu? Me ollaan kotosalla taas..ollaan kai vähän mökkihöperöidytty tässä tänne neljän seinän sisään, ihan kiva kyllä, Jouluna on kiva olla vaan, nautiskella toinen käsi sukaarasiassa..Kai..

No mutta jokatapauksessa, hyvää joulua teidän perheelle ja kerrohan ne lastesi toikkarikuulumiset! =)

Vierailija
20/26 |
22.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.12.2013 klo 23:10"]Puhu pukille.

[/quote]joulu-?