Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja tästä se alkaa...

Vierailija
21.12.2013 |

Töistä tulin tunti sitten (olen opettaja ja tänään oli joulujuhla), perunalaatikko imeltymässä, olohuone ja keittiö imuroitu, nyt teen lapsille kanakeittoa ruoaksi ja tämän jälkeen imuroin ja moppaan, pesen vessat, pyyhin pölyt, raivaan lastenhuoneet, joita ovat muka siivonneet koko aamun aika kehnoin tuloksin.

Hirmuinen raivaustyö on edessä paitsi lastenhuoneissa niin myös meillä muuallakin, kun koko joulukuu on ollut niin hektistä. Joulukoristeita on jo kaivettu esiin ja tonttujakin on laitettu ikkunoihin, mutta muut koristeet kaivan illalla, vaihdan pöytäliinoja ja tietysti paistan sen perunalaatikon ja lanttulaatikon yötä vasten.

Huomenna on vuorossa paketointia, lasten kuskailua kavereille ja yökylään ja leipomista. Vaihdan huomenna myös lakanat ja pyyhkeet, pesen saunan ja kylpyhuoneen sekä alakerran vessan.

Tällä hetkellä on aika epätoivoinen olo, varmaan samanlainen kuin Koskelan Jussilla katsellessaan suota ja miettiessään, että tähän sitten pitäisi rakentaa talo ja raivata pellot.

Jussi ei madaltanut tavoitteita, mutta minä aion, jos ei näytä tulevan valmista. Maanantaina tehdään rästihommmia sen verran kuin ehditään ja käydään kaupassa. Kyllä se tästä.

Mitenkäs teillä muilla?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivoan vain olohuoneen, kunhan ehdin ja ostan yhden joulutähden. Siinä se. Pari lahjaa löytyy lapsille kaapista. Joulu tulee, vaikka ei oliskaan puhdasta.

Vierailija
2/3 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä makaan sängyllä, lapsi kiehnää isänsä jaloissa, isä tekee pikapastaa keittiössä. Ei ole tehty joulusiivousta, ruoat on kalaa lukuunottamatta sentään hankittu.

Syy tähän on päätös viettää joulua kolmistaan ja täysin hössäämättä: vauva ei ymmärrä joulusta vielä mitään. Tuntuu kivalta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
21.12.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kylppäri ja sauna pesemättä. Kalaa ja jotain muuta pitää vielä kaupasta hakea. Kuusi koristelematta. Ehkä leivon vielä jotain?