Miten päin viipaloit tomaatin? Pystyyn vai vaakaan?
Oletuksena siis että tomaatti on pöydällä kanta ylöspäin.
Kommentit (6)
Milloin pallo on pystyssä ja milloin vaakasuorassa?
Taidan leikata viipaloidessa useinmiten kiinnityskohtaan nähden poikkisuuntaisesti. Jos teen lohkoja niin sitten taas toisin päin, eli kiinnityskohdan suuntaisesti.
pystysuuntaan. Vaakasuuntaan viipaloidessa useampaan tomaatinpalaan tulee sitä äklöä valkoista puumaista/ruotomaista keskustaa, joka ei todellakaan vastaa mun käsitystä ihmisravinnosta. Mä en ymmärrä, miten mä tunnun olevan suurin piirtein ainoa, jolle se kannan jatke on joku ongelma, mut jos mä näen niitä kappaleita vaikka salaatissa, jää salaatti syömättä. Etovaa. Ja muuten mä en edes ole mitenkään nirso sen suhteen, mitä suuhuni laitan.
Kanta alas ja pystyyn. Pysyy tomaatin sisus kasassa kun on sitä pintaa mihin se siemenneste ( :D ) tarttuu.
Pystyyn. Ja poistan sen karan sisältä.
Jos leivälle niin vaakaan. (Jaa tai viipaloinnista oli kyse, eli vaikka salaattiin leikkaaminen taitaisikin olla sitä lohkomista.)
Mutta toki viipalointia varten käytännössä käännän sen tomaatin niin, että kanta osoittaa pohjoiseen. Eli silloin kyllä veitsi heiluu ihan pystysuunnassa...
Sen viimeisen kantapalasen saatankin sitten antaa kellahtaa ja viipaloin sen vielä erikseen kannan molemmin puolin, ei se mätsää niihin muihin palasiin mutta tuleepa syödyksi.