Lääkärit rahastaa turhasta
On ruvennut oikeasti ketuttamaan toimintatavat. Mulla on todettu 7 vuotiaana asia ja Kelaltakin olen saanut avustus päätöksen lääkkeisiin. Lääkkeen hinnoissa ei mulla ole valittamista, voivat olla mun puolesta kalliimpiakin.
Sen sijaan reseptit ärsyttävät, vähintään kahden vuoden välein niitä on pitänyt uusia. Nyt jopa tiheämpään, kun ovat jostain syystä tehneet kahden paketin reseptejä.
Viimeksi maksoi reseptin uusiminen melkein 50 euroa lääkkeelle jota olen käyttänyt 30 vuotta.
Kommentit (27)
Reseptin uusintaa voi pyytää apteekissa kun ostaa viimeisen erän lääkettä. Jotkut apteekit veloittavat tästä muutaman euron, kaikki eivät mitään.
Omakannan kautta. Ei maksa mitään. Turhaa ruikutusta taas tämäkin.
Omakannan kautta et voi uusia yksityisen lääkäriaseman ammatinharjoittajan eli yksityislääkärin reseptejä. Kaikki eivät kuormita julkista terveydenhoitoa,jos kuormittaisivat niin saisitte vielä huonommin palveluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä on yksi suurin ongelma ja syy miksi ihmiset ostaa lääkkeensä pimeästi.
Lääkärit vetää välistä ja osa ei edes suostu kirjoittamaan reseptejä.
Miten niin lääkäri vetää välistä.
Julkisella puolella tuo kuuluu lääkärin työhön, ja se reseptin mahdollinen uusimismaksu menee kaupungin / kunnan kassaan, ei lääkärille.
Yksityinen lääkäri tietenkin perii maksun reseptin uusimisesta. Hänhän käyttää siihen työaikaansa, hän yksityiyrittäjä.
Ei yksityinen lääkäri voi silmät ummessa uusia kenenkään reseptiä, hänen tulee lukea läpi sairaskertomuksia, katsoa potilaan muu lääkitys ja myös se, miten pitkään tai miten uusi lääke on jne.
Lääkärihän siitä saa vakavat rapsut jos uusii lääkkeen perehtymättä potilaan tietoihin.
Tietenkin hän silloin myös veloittaa työstään, ilmaiseksiko yksityislääkärin pitäisi työnsä tehdä?
Maksaa se julkisellakin puolella. Vastaanottomaksuna tai palkkiona lääkkeitä hakiessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
O-ma-kan-ta.
Eikö ihmiset ihan oikeasti tiedä, että omakannassa voi uusia reseptin ihan ilmaiseksi?!
Itse uusin oma kannan kautta ja ainakin minä joudun maksamaan uusimisesta aina ekaa kertaa lääkkeitä hakiessa. Edellisen kerran näky maksavan 29,90
Vierailija kirjoitti:
Omakannan kautta. Ei maksa mitään. Turhaa ruikutusta taas tämäkin.
Riippuu lääkkeestä. Jotkut lääkkeet vaativat omakannan kautta lääkärin hyväksynnän. Toisille sen maksaa kela automaattisesti ja toiset joutuu maksamaan sen itse. Monelle vinkkinä että kannattaa lukea joskus niitä kuittejakin
Kyllä tiedetään. Sen kautta uusin aina reseptini.
Paitsi aina tietyin väliajoin täytyy käydä kontrollisissa lääkärin vastaanotolla jolloin katsotaan verinäytteet ja virtsnäytteet joilla tarkistetaan että sairaus on suht.koht. oikeassa mallissa.
Automaattisesti lääkäri ei reseptiä uusi kuin ainoastaan tuon 1 - 2 vuotta, riippuen sairaudesta.